Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok vad är oddsen?! Går ner till målarrummet. Övertaggad! BAM! Elen går. Kolsvart! Telefonen börjar ringa. Visar sig att alla i huset är utan el. Går med ficklampa till husets elcentral och tänker ok är väl ngn huvudsäkring. Men nej. Ringer Elevio. 40 000 utan el :rofl:
 
Jag försöker få mig själv till att liksom... Jobba.
Det går sådär, jobbar hemifrån idag. Är lite för distraherad av kattens knöl på magen, alla tusen saker jag ska göra den här veckan och att ridskolan börjar på måndag.
Funderar på om jag ska iväg och rida russet lite i helgen också, han har tränats mycket sista tiden och gick tävling i helgen.
 
@tornblomma: Det kanske är bra med elavbrott och lunchkaos... lidande ska ju vara bra för skapandet! :rofl:

Höll även på att snubbla på en tröskel när jag strövande runt i källaren och ramlade in i en dörr, så lidandet kunde ha blivit värre. Sen skrämde jag på kuppen typ ihjäl en granne som kom och lyste med mobilen på väg till cykelrummet.
 
Så jäkla arg! :rage:
En man som min mamma träffade i våras har tydligen varit mycket obehaglig och hotat henne och oss för att hon avfärdat honom.
Jag vet inga direkta detaljer men hon skulle (om jag förstod rätt) polisanmäla honom idag. Hon ringde mig igår och var väldigt upprörd och mycket orolig, jag fick inte ur henne så mycket information för att hon inte riktigt ville eller kunde/vågade prata klarspråk men min bror hade fått lite mer info idag.
Hon skulle egentligen åkt på semester några dagar igår men hade vänt om när hon anlänt till målet (oklart ännu om han var där på resmålet rent fysiskt eller om hon bara kände att hon ville åka hem pga omständigheterna).
Dessutom verkar hennes telefon och konton ha blivit hackade, hon tror att någon lyssnat via hennes Google home och tror att det är han då han nämnt/hotat och att göra något sådant. Ingen aning om det stämmer eller om hon bara fått ett virus och nu tror att allt hänger ihop...svårt att veta när hon inte riktigt kan och vill berätta hela historien. Jag tror hon skäms då hon är en kvinna med stor integritet och stolthet och inte tycker att hon är en person som kan råka ut för sådant här, trots att faktum är att vem som helst kan råka ut för dessa as till män :rage:
 
Du får säga åt folk att sluta komma med "hjälp" när jag skriver nåt om vad jag gör isåfall. Eller tycker du att jag inte alls får skriva vad jag gör för att det får vissa andra att svara/kommentera?

Tror hon menar att om du gör en egen tråd kan de gå in och svara ang hjälpa försöken där. Fortsätt att skriv av dig här du. Du får skriva precis hur mycket och om vad du vill. :heart

Ibland är det svårt att inte komma med goda råd när man ser att någon mår dåligt och man varit i liknande situation.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 408
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 163
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp