Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha min händelselösa noll planeringsdag blev händelsefull till slut.
Fixade kompisens pappas dator, sen ville han bjuda på mat så vi åkte iväg och käkade. Gick sen och shoppade lite, och jag hittade ett spö jag letat efter i ett helt år. Dressyrspö 90cm med rätt spänst. Tydligen vill ingen sälja 90cm dressyrspö. 110 blir väldigt långt på ponnysarna jag rider.
Ut på blåsig promenad. Vi gick förbi stället där jag hittade någon underground hönsgård, inget kvar där så hoppas hönorna fått det bättre nu. Sen hem till kompis och kolla lite tv och mysa ett tag. Äntligen hemma nu. Trött.
 
Har lyssnat på mello. Ögonen sved så jag var tvungen att blunda. Jaja, det är ändå låtarna som är huvudsaken..

Ett tips till filmintresserade: svtplay verkar lägga ut diverse filmer ”rullande” och låter dem ligga ute nån vecka till nån månad så man kan gå in där och kolla 1-2 gånger i veckan om det finns nån intressant ”ny” film.
 
Jag ska upp tidigt imorgon så borde gå och lägga mig men det tar emot.
Skulle vara intressant att veta varför det är så ibland.
Jinns har varit jätteseg idag och sovit största delen och nu är hon upprörd därför att jag inte vill öppna dörren.
Grejen är att om jag låter henne gå ut så här sent kan hon vara ute hur länge som helst. Hon hade kunnat gå ut för en timme sedan men då ville hon inte det.
Hon har kattlåda inne så om nöden kallar kan hon faktiskt gå där :cautious:
 
Med tanke på vädret som varit nu under senare tiden och hur en del drabbats av översvämningar kom jag att tänka på denna dagen som jag kommer ihåg då jag var utanför Uppsala just under dessa skyfall.

Man kan inte annat än le lite över folks hittepås :D

https://www.expressen.se/tv/nyheter/har-badar-folk-i-oversvamningen-pa-centralstationen/
:D Dock lite i kallaste laget nu, va? Men om det hade slagit till och blivit smällkallt hade man kunnat åka skridskor lite varstans....
 
:D Dock lite i kallaste laget nu, va? Men om det hade slagit till och blivit smällkallt hade man kunnat åka skridskor lite varstans....
Ja liiiite kyligare nu än sommaren 2018 .......

Snart få vi se tvärtom - folk som blir som galna så fort det kommer snö och ska göra snöänglar och hela faderittan,
Och nej jag syftar inte på barn nu!
Eller gör jag 🧐
 
Jag har ångest över grupparbetet/pararbetet just nu. Och över att leva. Och för att jag inte har något att se fram emot. Eller jo, det har jag nog om jag tänker efter. Men det känns som att mitt liv är en enda stor parodi just nu. Jag har börjat på idrotten i alla fall, då jag känner att jag inte kan vänta längre. Så nu har jag två större saker pågående parallellt i alla fall - vilket jag egentligen inte borde ha. Det rör till det i min hjärna, jag behöver ha en sak i taget att fokusera på för att kunna fokusera på det jag ska göra.

Jag önskar att det skulle kunna bli lite lugn och ro och ordning någon gång, det känns som att jag alltid har tusen pågående projekt och inget av det jag hade planerat att göra denna helgen har jag ens börjat på. Det är verkligen inte likt mig, jag brukar kunna diciplinera mig själv. Men just nu går det inte. Jag vill inte!

Det enda jag vill göra är att ligga i sängen och titta på serier, men skolan kallar och läxorna kallar. Så, istället för att göra något alls så fördriver jag tid på mobilen. Det i sin tur resulterar att min skärmtid i mobilen kommit upp i helt orimliga nivåer nu, vilket jag får ångest av att veta av.

Jag längtar till påsklovet! Förutom att jag veckan efter det ska tenta av idrotten då, iofs ska det bli riktigt skönt att ha det gjort! Men samtidigt vet jag inte om jag ska skjuta upp avtentningen och göra den på ett senare tillfälle (det finns två stycken - jag valde den tidigaste) bara för att få mer tid och slippa komma in den dagen bara för avtentningen. Men samtidigt vill jag komma igång så snabbt som möjligt och bara ha det gjort.

Jag hatar att behöva ta beslut! :arghh:
Vill aldrig bli vuxen! Vill inte, vill inte, vill inte!
 
Säger bara grillen,man kan göra massa mat på den och även koka vatten till typ kaffe/te.
Elen kom tillbaks efter 20-30 min. Då rusade vi in i köket och hann just börja laga mat innan det blev kolsvart igen. Sambon var så himla läcker när han iklädd pannlampa försökte rädda maten. 😂
Det kom dock tillbaks rätt fort igen.

Man är ju så där sugen på att grilla ute i storm.. :laugh: 💨
 
Har varit vaken sedan 5 :cautious: ville gärna sova mer men hjärnan drog igång massa tankar så gick up.
Har käkat frukost och tittat på youtube videor på folk som städar andras hem. Undrar hur de hittar kandidater...
Nej de är inte företag eller anställda i företag utan har bara youtube kanaler där de städar andras hem och filmar det för att få pengar från YouTubes utmyntningssystem ( har lärt mig nytt ord i dag :D, dock osäker på om jag använder det rätt)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 102
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp