Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Myyyyycket trevligare inomhus, hälsar Belle.....:up:
IMG_20200222_185436_590.webp
 
Apropå att packa. Otroligt impad och matt när jag såg processen att packa för tre barn och två vuxna för en skidresa till Italien (barn alla icke tonåringar och den minsta är drygt två år) inklusive skidor, pjäxor och dyligt. Jag som tycker det är stressigt att packa för mig och katten :rofl::angel:
 
Är lite bitter, igen, över att min måttbeställda korsett inte passar. Postnord får en stjärna dock, för den 19e får jag ett brev om att betala moms innan paketet åker vidare och den 21 hade jag paketet i handen.

Sömmerskan hade gjort korsetten 1 cm mindre än måttet jag normalt kan stänga igen en korsett på (kan säkert bli mindre) trots att jag skrivit att jag behöver en mindre, och något är fel med tyget för det veckar och skrynklar sig enormt när man snör åt korsetten, men jag har blivit erbjuden en ny korsett på sömmerskan bekostnad när hon såg hur den såg ut på och att den var så mycket för stor (går igen helt i ryggen) så det är ju positivt i alla fall. Men måste därmed vänta till mitten på mars eller längre.

Jag kanske kan få min "Gibson girl" outfit klar i sommar eller höst istället då. :down: Eller så försöker jag sy en egen i alla fall så att jag kan börja tillverka mina Edvardianska kläder. Historybounding here I come. :D

WlvukqB.jpg
 
Suttit och degat i soffan hela dagen pga förkyld. Men nu är jag typ frisk och pigg så sjukt rastlös. Kommer ha svårt att sova.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 104
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp