Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gått och lagt mig nu. Massa massa jobbiga tankar ikväll :( Tillbaka till det där om ångest-dag jag kände i morse.

Känner mig ganska drama queen om jag tänker på de negativa erfarenheter/perioder i livet jag har bakom mig. Jag har liksom inte EN självdestruktiv grej i bagaget utan hela registret. Och så slänger vi in ett helt gäng yttre faktorer också för att göra det lite mer juicy :crazy: Det är nästan så det är svårt att hitta nåt som faktiskt varit rakt igenom "normalt" i mitt liv. Nästan tragikomiskt hur en person lyckas dra på sig så mycket olika skit :confused: och samtidigt glida genom livet med den där "duktig-flicka-masken" så 99,9% av alla jag mött har bara sett en normal person med ett normalt liv.

Nu vill jag säga "nog med depp, jag har ju underbara djur iallafall" och det är självklart helt sant MEN ponnyn är 25+, hästen är i den där åldern när hästar börjar ses som äldre. Hundarna är snart "seniorer". Att min bekanta behövt ta bort sin gammelponny gör det väldigt verkligt att de inte kommer finnas för alltid :(

Så ja, med det här lååååånga gnälliga negativa inlägget säger jag godnatt (och ber om tips på vad jag ska tänka på för att stoppa den här depp-karusellen!) och hoppas på en bättre dag imorgon med sol, underbara djur och roliga saker. Ska iallafall på hoppträning imorgon!
 
Har gått och lagt mig nu. Massa massa jobbiga tankar ikväll :( Tillbaka till det där om ångest-dag jag kände i morse.

Känner mig ganska drama queen om jag tänker på de negativa erfarenheter/perioder i livet jag har bakom mig. Jag har liksom inte EN självdestruktiv grej i bagaget utan hela registret. Och så slänger vi in ett helt gäng yttre faktorer också för att göra det lite mer juicy :crazy: Det är nästan så det är svårt att hitta nåt som faktiskt varit rakt igenom "normalt" i mitt liv. Nästan tragikomiskt hur en person lyckas dra på sig så mycket olika skit :confused: och samtidigt glida genom livet med den där "duktig-flicka-masken" så 99,9% av alla jag mött har bara sett en normal person med ett normalt liv.

Nu vill jag säga "nog med depp, jag har ju underbara djur iallafall" och det är självklart helt sant MEN ponnyn är 25+, hästen är i den där åldern när hästar börjar ses som äldre. Hundarna är snart "seniorer". Att min bekanta behövt ta bort sin gammelponny gör det väldigt verkligt att de inte kommer finnas för alltid :(

Så ja, med det här lååååånga gnälliga negativa inlägget säger jag godnatt (och ber om tips på vad jag ska tänka på för att stoppa den här depp-karusellen!) och hoppas på en bättre dag imorgon med sol, underbara djur och roliga saker. Ska iallafall på hoppträning imorgon!
Oj,vad jag känner igen mig i det du skriver. Det är nästan som om du skriver om mig:cautious:Här har det också varit att jag gett sken av att allt är guld och gröna skogar, men mitt inre har bara velat slita av mig masken jag burit på i hela mitt liv.
Jag har inte något käckt att skriva, jag vill bara att du ska veta att du är inte ensam om din upplevelse.
 
Jag sitter på jobbet och längtar tills imorgon för då kommer Dejten och vi ska laga middag och han ska sova över. :) Och imorgon hinner jag bygga klart fågelburen så mina kanariefåglar äntligen kan flytta ut i uterummet och inte förpesta hela mitt vardagsrum med fröskal eftersom buren är för liten.
 
Papaya Coconut i logen!

C6ECC646-9496-4262-807F-28B4E17E6A36.webp
 
På jobbet efter tredje natten i rad med strax under 5h sömn.. Det känns verkligen nu, och inatt blir det nog inte mycket mer (har tvättid och måste tvätta madrassens överdrag osv..). Zzz... Oh well, har faktiskt nödproviant i form av choklad!
 
Jag blev vansinnigt sugen på prickig korv och mars på vägen till jobbet. Så jag gick förbi en coop, fick vänta 10 minuter på att de skulle öppna, och gick in så snart de öppnade.

Stormade iväg till påläggen och letade maniskt, en som jobbade där typ "behöver du hjälp?" och jag typ "var är prickig korv?" i en aningen för desperat ton 🙈
Fick hjälp att hitta den. Tog min prickiga korv och stormade iväg till godishyllan. Står och glor där och inser att nej, det är äpple jag vill ha. Kalla äpplen :d

Vimsar tillbaka mot frukten, blir distraherad av päronen, plockar på mig ca 6-7 äpplen. Inser att jag vill ha marmelad. Går mot marmeladen, inser att det bara finns hårt bröd på jobbet och inte skulle vara gott. Lunkar besviket bort mot kassan och betalar för min prickiga korv och äpplena, går ut. Då går det upp för mig att jag måste framstått som en ytterst knäpp figur.

Jag ska nog ha mens ganska snart :angel:
 
Jag blev vansinnigt sugen på prickig korv och mars på vägen till jobbet. Så jag gick förbi en coop, fick vänta 10 minuter på att de skulle öppna, och gick in så snart de öppnade.

Stormade iväg till påläggen och letade maniskt, en som jobbade där typ "behöver du hjälp?" och jag typ "var är prickig korv?" i en aningen för desperat ton 🙈
Fick hjälp att hitta den. Tog min prickiga korv och stormade iväg till godishyllan. Står och glor där och inser att nej, det är äpple jag vill ha. Kalla äpplen :d

Vimsar tillbaka mot frukten, blir distraherad av päronen, plockar på mig ca 6-7 äpplen. Inser att jag vill ha marmelad. Går mot marmeladen, inser att det bara finns hårt bröd på jobbet och inte skulle vara gott. Lunkar besviket bort mot kassan och betalar för min prickiga korv och äpplena, går ut. Då går det upp för mig att jag måste framstått som en ytterst knäpp figur.

Jag ska nog ha mens ganska snart :angel:
Prickig korv och mars, planten Mars eller godiset?
 
Skulle boka tågbiljetter till dressyr och WE lägret jag ska på i oktober, men det visade sig att SJ planerar något himla banarbete den dagen jag ska åka hem :rage:

Funderar på om jag ska boka ditresan, och om det inte går att åka hem flirta med pappa så kanske han kan komma och hämta mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 761
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp