Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är jag på det humöret kan jag absolut tänka mig Ares (dvs grekiska Mars):

dad96b3fe85c22dae0eec8933f006ee7.jpg

:angel:
Nej tack, inga hetsiga stridspittar!

Alltså detaljerna när man skriver om slutet av 1800-talet..... :nailbiting: Jag googlade precis angående när man började använda ordet "hej". Näpp. Började tydligen inte användas mer allmänt förrän ca 1930-talet. Igår skulle jag skriva om en enkel matservering som serverade smörgåsar. Jag höll på att skriva att huvudpersonen gick fram till disken med glasframsida (alltså typ kyldisk). Igen - näpp!

Är så himla taggad på lunch att jag nästan studsar i stolen av förväntan.
Är hungrig och har god mat. Skulle kunna äta nu men jag vill inte riskera att bli avbruten mitt i maten för jag vill verkligen njuta av den i dag, och om jag blir avbruten blir jag bara irriterad och då är allt förstört. :o:D

Alltså detaljerna när man skriver om slutet av 1800-talet..... :nailbiting: Jag googlade precis angående när man började använda ordet "hej". Näpp. Började tydligen inte användas mer allmänt förrän ca 1930-talet. Igår skulle jag skriva om en enkel matservering som serverade smörgåsar. Jag höll på att skriva att huvudpersonen gick fram till disken med glasframsida (alltså typ kyldisk). Igen - näpp!
Intressant. Vad användes i stället då O_o goddag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
347
Senast: Rumpnissen
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 619
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII