Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är jag på det humöret kan jag absolut tänka mig Ares (dvs grekiska Mars):

dad96b3fe85c22dae0eec8933f006ee7.jpg


:angel:
Nej tack, inga hetsiga stridspittar!
 
Alltså detaljerna när man skriver om slutet av 1800-talet..... :nailbiting: Jag googlade precis angående när man började använda ordet "hej". Näpp. Började tydligen inte användas mer allmänt förrän ca 1930-talet. Igår skulle jag skriva om en enkel matservering som serverade smörgåsar. Jag höll på att skriva att huvudpersonen gick fram till disken med glasframsida (alltså typ kyldisk). Igen - näpp!
 
Är så himla taggad på lunch att jag nästan studsar i stolen av förväntan.
Är hungrig och har god mat. Skulle kunna äta nu men jag vill inte riskera att bli avbruten mitt i maten för jag vill verkligen njuta av den i dag, och om jag blir avbruten blir jag bara irriterad och då är allt förstört. :o:D
 
Alltså detaljerna när man skriver om slutet av 1800-talet..... :nailbiting: Jag googlade precis angående när man började använda ordet "hej". Näpp. Började tydligen inte användas mer allmänt förrän ca 1930-talet. Igår skulle jag skriva om en enkel matservering som serverade smörgåsar. Jag höll på att skriva att huvudpersonen gick fram till disken med glasframsida (alltså typ kyldisk). Igen - näpp!
Intressant. Vad användes i stället då O_o goddag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp