Nej tack, inga hetsiga stridspittar!Är jag på det humöret kan jag absolut tänka mig Ares (dvs grekiska Mars):
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej tack, inga hetsiga stridspittar!Är jag på det humöret kan jag absolut tänka mig Ares (dvs grekiska Mars):
Nej tack, inga hetsiga stridspittar!
Du har karl! Tänk på oss ensamma stackare!Alltså... vill du inte ha honom kan jag offra mig... ädel som jag är
Jag har handlat åt morfar, kände mig som 70+ när jag gick med alla andra pensionärer och handlade typisk pensionärsmat (Ja självklart en nypa fördomar, ta det inte allt för allvarligt)
Haha....vad är pensionärsmat, menar du? Ärtsoppa, bruna bönor och blodkorv....typ......Jag har handlat åt morfar, kände mig som 70+ när jag gick med alla andra pensionärer och handlade typisk pensionärsmat (Ja självklart en nypa fördomar, ta det inte allt för allvarligt)
Haha....vad är pensionärsmat, menar du? Ärtsoppa, bruna bönor och blodkorv....typ......
Intressant. Vad användes i stället då goddag?Alltså detaljerna när man skriver om slutet av 1800-talet..... Jag googlade precis angående när man började använda ordet "hej". Näpp. Började tydligen inte användas mer allmänt förrän ca 1930-talet. Igår skulle jag skriva om en enkel matservering som serverade smörgåsar. Jag höll på att skriva att huvudpersonen gick fram till disken med glasframsida (alltså typ kyldisk). Igen - näpp!
Ja, "god dag" och "adjö" var nog det som användas.Intressant. Vad användes i stället då goddag?
Vilken i min hjärna leder till frågan hur och varför ”hej” började användas i ställe.Ja, "god dag" och "adjö" var nog det som användas.
Jag kan bespara dig googlingen :Vilken i min hjärna leder till frågan hur och varför ”hej” började användas i ställe.
Blir att googla