Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men om du är ledig ska du väl inte åka till jobbet?
Känner att jag måste få lite mer info mina elever, få ut nycklar, flytta in i mitt arbetsrum, osv. Har 7,5h förtroendetid i veckan utöver den arbetsplatsförlagda tiden, så lägger helt enkelt förtroendetiden på jobbet istället för hemma. Målet är att vara helt ledig på onsdagar men denna vecka får det bli såhär eftersom första dagen var igår.
 
Ätit frukost och startat upp datorn. Ska börja jobba lite innan barnen vaknar. Blåser rejält ute så det knakar i huset ibland.
 
Somnade 18:30 igår
Så less på grannen som stökar
Har vaknat några gånger i natt.
Men är mer utvilad än i går i alla fall.
 
Väntar på att det ska bli ljust så jag kan se om stormen inatt har ställt till något. Det ven och skallrade i hela huset. trots att jag har ett stadigt och välskött hus. Det ska inte sitta lösa detaljer nånstans. Var lite svårt att sova, låg och väntade på att det skulle braka. Något av de gamla träden som gett upp....

Klev upp tidigt för att sotaren ska komma och besikta. Under frukosten upptäckte jag att det var mellan 10.00-12.00. Inte mellan 8.00-10.00 som jag fått för mig. Hade kunnat sova två timmar till. Suck.
 
Vaknade med en släng av kristallsjuka men kunde lösa det.
Kanske skulle lyssna lite på Spotify nu när jag har premium? Av någon konstig anledning verkar jag lyssna mer när jag har free-abonnemang. :cautious: :confused:
 
Så... koffeindricka intagen så nu ska jag väl försöka sparka igång den här dagen också. Återvinningen står på schemat, pga alla sabla helgdagar (trettondagen, seriöst liksom?!) var det ett tag sedan den var öppen.
 
Borde ta tag i att fixa klart med konstutställningen jag ska ta med till seminariehelgen. Borde också tanka och rensa bilen samt åka till återvinningsstationen med diverse metall och glas jag har liggande.

En massa borde. Helst skulle jag vilja lägga mig i sängen igen.
 
Var tydligen trött när jag gick upp imorse :D
Skulle precis gå och morgonskita, så skulle ta ut min tampong, men hittade den inte. Rotade runt där nere tills jag utbrast ”Men har jag stoppat upp den i rövhålet, eller?!” Ingen tampong påträffades iaf, och av färgen på min hand hade ingen suttit där på ett tag.
Måste helt enkelt glömt att sätta in en ny på morgonen! Tur att jag är hemma :angel:

(Obs. Tror inte att jag bajsade ut någon tampong.)
 
Besökare vill ha ersättning av Borgholms kommun efter en obehaglig upplevelse i en av parkerna.
Det var under en promenad i Societetsparken i Borgholm som ett par upptäckte en död kaja på marken. Fågeln undersöktes lite närmare och det konstaterades att fågeln legat på marken ett tag.

Nu skriver mannen till Borgholms kommun och undrar hur kommunen ska kompensera hans hustru som allvarligt skärrades av åsynen som drabbade henne.
http://www.barometern.se/oland/dod-kaja-skapade-trauma/


O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 206
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 196
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp