@parellikusken Har du sett Lost Boys and Fairies? Det handlar om ett gay par i Wales som vill adoptera. Mycket sevärd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen fick jag äntligen sova ostört men snart helg igenSovit dåligt några dagar, så tänkte försöka få en ordentlig natts sömn. Sommar på soffan, vaknar och förflyttar mig till sängen. Väl i sängen är det lika svårt att somna som tidigare kvällar. Sen har har jag blivit väckt ytterligare två eller tre gånger, jag behöver sova klarar mig inte på fem timmar per natt
Sonen jobbar ute på vatten, han har inte lärt sig allt än med värme. Igår kom han på att dra upp regnskyddet och kunde på så sätt få lite skugga. Men han behöver få in rutiner med att dricka vatten, han har åtminstone förståelsen att han borde dricka mer och kör vätskeersättning i en halvlitersflaska men konstatera att han dricker mest i bilen på vägen hem när han redan är i botten.Äter frukost och laddar för att åka och jobba ännu en dag i värmeböljan. 29° och utomhusjobb är inte alltid jättekul faktiskt. Även om vi försöker hålla oss i skuggan så hinner vi aldrig klart innan solen flyttat sig. Buff och keps dränkt i kallt vatten hjälper dock en del.
Herregud, jag borde gå och lägga mig igen.Tagit en promenad och köpt glass på stans nyöppnade gelatoställe.
Här - i södra Småland - ska vi ha vår varmaste dag idag innan det vänder till svalare igen. 28 grader ska det bli, så absolut varmt men ingen extremvärme! Igår vad det 25-26 grader. Sommartemperatur alltså !Inte vet jag, men det låter i alla fall så på en del här inne (och även ett par vänner på sociala medier)!
Hade det varit getost hade jag hållit mig långt borta!!Herregud, jag borde gå och lägga mig igen.
Getostställe, vad är det liksom? Och varför glass på getost? Är det gott verkligen? Så många frågor!
Tack för tipset! Vart finns den att se?@parellikusken Har du sett Lost Boys and Fairies? Det handlar om ett gay par i Wales som vill adoptera. Mycket sevärd.
Jag tänkte bara att det är inte konstigt att man tror det om man är utomlands. Men hur som helst. Jag tycker det är hemskt varmt i alla fall.Jag tänker att det är bra att man skiljer på "extremvärme" och att man varnar för värme. Det första är faktiskt ovanligt höga grader och det andra är höga grader där känsliga individer kan fara illa. Det varnas ju för andra saker också, det tillhör ju det normala att varna. Det betyder inte att det är exstremvärme för det.
Hämtat ut nya jobbskor, har lite mindre fötter än min kollega
Visa bifogad fil 148173