Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har Sverige extremvärme?Bälgar i mig vatten och cornflakes (dock ej samtidigt) efter en svettig ridlektion. Vi har absolut inte samma extremvärme som Sverige, men med 90% luftfuktighet och sol blev det rätt svettigt ändå Men roligt var det!
Inte vet jag, men det låter i alla fall så på en del här inne (och även ett par vänner på sociala medier)!Har Sverige extremvärme?
Sommar, med en värmebölja skulle jag kalla det. Inga extrema temperaturer vad jag hört.Inte vet jag, men det låter i alla fall så på en del här inne (och även ett par vänner på sociala medier)!
De varnar ju hela tiden… Eskilstuna har tex varit varmast i Sverige den här veckan.Sommar, med en värmebölja skulle jag kalla det. Inga extrema temperaturer vad jag hört.
Köpte också 15 liter idag, nästan allt är i frysen förutom de som är i kylen som jag kallt räknar med är slut i morgon. Vi åt glass och jordgubbar som kvällsfika idag.Har just tagit hand om drygt 8 liter jordgubbar, jag köpte 15 l till extrapris på lokala mataffären idag. Superfina och goda, men så otajmat med samma dag som jag kom hem 21:30 från stallet
Nu är frysen knökfull, några liter får följa med till jobbet imorgon och resten får bli sylt och mat de kommande dagarna.
Vi har haft 25 grader idag. Känns som det är en svensk sommardag? Varmaste vädret vi haft på veckor i alla fallDe varnar ju hela tiden… Eskilstuna har tex varit varmast i Sverige den här veckan.
Jag tänker att det är bra att man skiljer på "extremvärme" och att man varnar för värme. Det första är faktiskt ovanligt höga grader och det andra är höga grader där känsliga individer kan fara illa. Det varnas ju för andra saker också, det tillhör ju det normala att varna. Det betyder inte att det är exstremvärme för det.De varnar ju hela tiden… Eskilstuna har tex varit varmast i Sverige den här veckan.
Det har vi också haft här och det har vi väl alltid någon gång under sommaren, oftast i alla fall, finns säkert något år det inte blivit så. Känns som normalt.Vi har haft 25 grader idag. Känns som det är en svensk sommardag? Varmaste vädret vi haft på veckor i alla fall
Här har man klippt dikeskanternas långa gräs och nu när det ligger och torkar så luktar det hö, luktar så gott!Årets första dopp blev i Klarsjön ikväll, gissa om det var hur skönt som helst att svalka sig .
På vägen hem passerade vi ett antal gärden med stränglagt hö där doften kändes in i bilen, härlig doft av sommar .
Spenderar dagen på Kolmården. Fantastisk dag, men galet varm!
Har Sverige extremvärme?