VC meddelade att de inte hjälper till. Har han inte akut ont så får vi inte komma dit och har han det så ska vi åka till akuten.
”Men du ska inte åka till akuten om det inte är akut, då är det vårdcentralen du ska vända dig till. Och det låter ju inte som att det är akut.”
”Ja, det är ju därför jag ringer?”
”Ja men vi bedömer att ni inte behöver komma in. Vill du ha det dokumenterat för ev försäkring?”
”Ja det kan ju vara bra tänker jag.”
”Då ska ni inte åka till akuten för de hjälper inte till med det, utan det är vi på VC som gör det.”
”Okej, men då vill jag gärna få en tid för honom.”
”Nej vi ger inga tider för sådant. Vi har bara tre akuttider per dag och i övrigt blir man hänvisad till att komma på ronden dagen efter.”
”Då vill vi komma på ronden imorgon?”
”Nej vi bedömer att det inte behövs. Det här systemet funkar väldigt bra för oss!”
JA DET TROR FAN ATT NI TYCKER ATT DET FUNKAR BRA NÄR NI INTE GER NÅGRA TIDER OCH DÄRMED INTE BEHÖVER JOBBA!
(Var samma cirkus när jag hade halsfluss, blev hänvisad till akuten. FÖR HALSFLUSS?!)
Orkar inte! Väntar på att en annan VC ska ringa upp..