Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Duktig spion
Och duktig matte också förstås!
Jag förstår nog...Tagit sovmorgon då det var veckans enda lediga dag. Nu kaffe å röja lite inne.
Läste lite om demonstrationerna på Kanarieöarna. Jag både förstår och inte förstår. Utan turister finns i princip ingen inkomst för allt är uppbyggt på turism. Men samtidigt är de sjukt att inte kunna få någonstans att bo.
Monster som i energidryck? Är det inte som vanliga burkar? Jag har ju samlat på mig pant under hela året jag bott här så har en del kvar att panta, tar det i etapper Dricker inte energidryck, men efter att ha sett en burk ligga här utanför i en vecka tog jag den och den gick till min pant den med. Förstår inte mina grannar som slänger allt där de är och står.Läser Hanteringen av de odöda.
Kan inte vänta för att se hur de filmatiserat den.
Idag blir det en promenad till det enda stället som tar monsterburkar i pantmaskinen.
Sen ska jag träffa en kompis
De får inte del av det positiva med turistpengar men får definitivt del allt det negativa med ökade priser, nedskräpning osv.Jag förstår nog...
Turisternas pengar kommer i mkt liten del befolkningen till del. Det är stora utländska bolag som tar om dem
Jo men maskinen på Ica tar inte de burkarna.Monster som i energidryck? Är det inte som vanliga burkar? Jag har ju samlat på mig pant under hela året jag bott här så har en del kvar att panta, tar det i etapper Dricker inte energidryck, men efter att ha sett en burk ligga här utanför i en vecka tog jag den och den gick till min pant den med. Förstår inte mina grannar som slänger allt där de är och står.
Men så märkligt, vad stört! Det ska de väl? Maskiner är konstiga. Häromdagen när jag pantade tjöt den om att jag skulle lägga in botten först. DET GÖR JAG JU, maskinjä....!! Sedan tjöt den om att det var fel på burken eller flaskan, efter några försök så gick det, felfria burkar och flaskor. Och plötsligt "SLÄNG INTE IN DET" Jamen det gjorde jag inte!! Jisses, är det en husky i apparaten?!Jo men maskinen på Ica tar inte de burkarna.
Vi får gå 2 km för att panta
Eller ja 1700 m
Ja den är gammal den automaten på Ica.Men så märkligt, vad stört! Det ska de väl? Maskiner är konstiga. Häromdagen när jag pantade tjöt den om att jag skulle lägga in botten först. DET GÖR JAG JU, maskinjä....!! Sedan tjöt den om att det var fel på burken eller flaskan, efter några försök så gick det, felfria burkar och flaskor. Och plötsligt "SLÄNG INTE IN DET" Jamen det gjorde jag inte!! Jisses, är det en husky i apparaten?!
En anledning till att jag sällan pantar, och för att jag måste gå dit och inte bara hoppar av bussen när jag ändå varit på jobbet osv som är så mycket smidigare när jag ändå är i väg och behöver handla, men har ju då ingen pant med mig.