Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Firma Faberge snart

Bifogade filer

• FB_IMG_1712494300228.webp
    FB_IMG_1712494300228.webp
    64,6 KB · Visningar: 34
Har tagit hand om disken i och utanför diskmaskinen, promenerat spionen ihop med hans kompis S i dag, lika lyckliga båda två över att träffas som vanligt. De skulle kunna träffas varje promenad istället för några gånger i veckan. :D

Funderar på vad jag ska äta nu, funderar på pannkakor faktiskt. Eller raggmunkar, har smet som behöver ätas.

Här i väntan på S. :D
434853562_10160357811618877_4539831964788346094_n.webp

Har lyckats beta av några av dagens "måsten". Har plockat upp från golvet i sovrummet och dammsugit där. Ställt i ordning skorna någorlunda i hallen, handlat, duschat och lagat 5 matlådor att ha till lunch i veckan. Blir lite trist med samma, men men... Har även gjort i ordning små byttor med kvarg att ha med till mellis då jag inser att det är alldeles för lång tid att vänta med mat från 12-tiden när jag äter lunch och 19-20 då det är smidigast för mig att äta middag. Får se om det hjälper! Känner att jag behöver variera och mer ha fyllda Wasa knäcke-grejer mer i nödfall :)
Nu väntar jag på pojkvännen som ska hit och laga pannkakor, sen tänkte jag faktiskt försöka bege mig ut på en gubbpromenad* om inte solen hunnit gå ned!

*Definition av gubbpromenad; promenad i sakta mak. Stanna ofta för att gubbglo på växter, djur och om någon i området byggt eller flyttat på något.

Pust och flås. I dag var jag nere i källaren och vände på spinningen.
Nu dusch. Får vänta med mat tills jag mår mindre illa.
IMG_7255.webp

På väg hem nu från teatern
Hann springa in på Hemköp och köpa min favorit glass
Får gömma undan den i frysen. Annars är risken stor att den är borta imorgon. Farsan går och skåpäter varje natt. Han har vänt på dygnet...

bege mig ut på en gubbpromenad* om inte solen hunnit gå ned!

*Definition av gubbpromenad; promenad i sakta mak. Stanna ofta för att gubbglo på växter, djur och om någon i området byggt eller flyttat på något.
Haha, kärt barn har många namn ;)
När vi går ut med hundarna med samma definition som din gubbpromenad, så kallar vi det för att gå på en "nosenad" - dvs i stanna och nosa-strövande tempo för hundarna, medans vi gör det ni gör på gubbpromenaden :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 487
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama