Allt utom det sista låter underbart.Jag har en veckas semester och sitter därför med vitt vin, kex och ost i väntan på röding med sandefjordssås. Dessvärre lyckades jag med konststycket att stuka tummen idag när jag åkte skidor. Surt sa räven!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt utom det sista låter underbart.Jag har en veckas semester och sitter därför med vitt vin, kex och ost i väntan på röding med sandefjordssås. Dessvärre lyckades jag med konststycket att stuka tummen idag när jag åkte skidor. Surt sa räven!
Allt utom det sista låter underbart.
Men det fixar du väl med andra handen. Värre med andra grejer.Jag hade faktiskt ingen aning om hur viktig tummen är när man ska greppa ett vinglas. Riktigt besvärligt är det.
Men det fixar du väl med andra handen. Värre med andra grejer.
SugrörDet är högertummen som är stukad och jag är extremt (!) högerhänt. Jag kan knappt träffa munnen när jag håller glaset i vänster hand.
Åh lite kul att höra för jag är extremt högerhänt (född med en svagare vänster sida) och folk brukar inte riktigt förstå hur jobbigt det kan vara.Det är högertummen som är stukad och jag är extremt (!) högerhänt. Jag kan knappt träffa munnen när jag håller glaset i vänster hand.
Exakt så!Jag hatar när man är på jobbet och man behöver hjälp av en vuxen människa och man inser att det vuxna människan är jag.
Ja det vet jag Tro mig, klimatet är en hjärtefråga för mig. Jag är Centerpartist och det var planeten och miljön som ledde mig dit på 70-talet.Du tycker inte du är lite onödigt pessimistisk nu? Det är inte ens april ännu och 2023 var det varmaste året som hittills uppmäts, DET om något stör mig enormt!
Vad är prisvärt? Häromdagen kunde man boka 500 g för 1390 kr i Örebro...Katterna gick och la sig i kojan. Jag fick info om ett parti löjrom till mkt förmånligt pris på en affär inte alltför långt bort. Sagt och gjort jag drog på mig ytterkläder och JOGGADE iväg. Hjärtsvikten kändes med ens som en piss i havet när löjrommen lockade.
Väl där skyfflade jag ner löjrommen i korgen. En tant tittade undrande på mig och när jag lastade upp i kassan sneglade den unga kassören på högen framför honom och bara ”jaaaaha det var…… 17 paket…”
Vad är prisvärt? Häromdagen kunde man boka 500 g för 1390 kr i Örebro...
Det här var Kalix.Ja mkt prisvärt! Landade på 718 kr halvkilot. Amerikansk men mkt fin kvalitet. Denna sort tycker jag toppar större delen av bottenviksrommen, den är inte alls blöt och har en jättefin smak och konsistens
Det här var Kalix.
Nu!Funderar på när man kan gå och lägga sig