Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad då inte får? Det står dig helt fritt att söka utbildningen och säga upp dig.
Jag menade mera motstånd, om allt gick jättelätt så skulle jag känna mig mera tveksam men pga det är lite motigt så får jag mera jävlar anamma :p
Dvs när jag skrev någon så menade jag inte en specifik person, utan mera livet allmänt, det var mera ett uttryck.
 
Jag är ledsen @Asko jag fattar inte riktigt problematiken. Säg upp dig och plugga om det är det du vill!
I all välmening är det nog i nuläget dumt att börja bråka med facket, de är säkert väldigt belastade och jag kan inte se vad de ska hjälpa dig med här. Jag tror att du måste göra ett eget val helt enkelt.
Och tänk på att det är skattebetalarna som betalar din sysselsättning. Just nu kan det kanske utlösa reaktioner om du klagar för mycket på din situation. Säger detta i all välmening bara :)
Du skrev tidigare att du inte är beroende av jobbet du har, isåfall kanske du ska släppa det till någon som verkligen behöver det? Måste finnas många som behöver komma ut i arbetslivet på de premisserna.
Jag tycker att det är toppen att sånna här bidragsbaserade anställningar finns och jag betalar gärna till dessa via skattemedel, men då är det ju också jätteviktigt att de verkligen fungerar och nyttjas så bra som bara möjligt i praktiken.
Fast vänta lite, jag är med i facket och har varit det sedan jag började jobba. Nu behöver jag deras hjälp och de ska komma med på ett möte med min chef, vilket de är till för.
Och nej jag är inte ekonomiskt beroende av mitt jobb (tack vare den lyckosamma situationen jag lever i) men det betyder inte att jag inte behöver jobbet! Jag behöver det för att få arbetslivserfarenhet, vilket jag får nu också, och för min psykologiska hälsa. Jag fick komma med i programmet jag är i just pga de anledningar du skrev, för att jag behövde komma ut i arbetslivet.
 
Och så att alla vet, jag är tacksam över mitt jobb och jag gillar verkligen mina kollegor. Därför vill jag inte bara sluta utan gärna fortsätta.
Men jag börjar bli trött på mina arbetsuppgifter och därför har funderat länge över att studera vidare, och nu äntligen hittade jag något som jag kunde tänka mig läsa.
Och så slog Corona till såklart :p så även om den inte påverkat mig lika hårt som många andra så påverkar den mig, och jag vill gärna kunna gnälla över det. Som när man gnäller över i-landsproblem här på buke fast det finns så många som har det långt värre, vilket man brukar få göra.
Tack och kram!
Hoppas att ni alla och era kära mår bra och fortsätter att göra det :heart
 
Och så att alla vet, jag är tacksam över mitt jobb och jag gillar verkligen mina kollegor. Därför vill jag inte bara sluta utan gärna fortsätta.
Men jag börjar bli trött på mina arbetsuppgifter och därför har funderat länge över att studera vidare, och nu äntligen hittade jag något som jag kunde tänka mig läsa.
Och så slog Corona till såklart :p så även om den inte påverkat mig lika hårt som många andra så påverkar den mig, och jag vill gärna kunna gnälla över det. Som när man gnäller över i-landsproblem här på buke, vilket man brukar få göra.
Tack och kram!
Hoppas att ni alla och era kära mår bra och fortsätter att göra det :heart
Tycker inte du gör fel som kontaktar facket och ber om hjälp. Det är det du betalt för och det de är till för, även i corona-tider. Tycker jag. :)
 
Fan oxå. Jag är 99.9% säker på att nysningarna och kliet i gomen och ögonen är den sedvanliga pollenallergin jag brukar få så här på våren. Men känner mig även aningen hängig (vilket jag är 99.9% säker beror på mensvärken från helvetet, att jag bara fick 4 timmar sömn i natt, och att jag ökat träningsmängden enormt de senaste veckorna) Pulsen är helt normal och styrketränade nyss, även där var pulsen normal.

Men jag älskar skiten ur min kompis, så jag får avboka laxmiddag med sparrisglass och citron/vallmo muffins. :down:
Är det bara allmänt dålig form lär jag märka det snart och då kan vi ju ta vår dejt i helgen eller någon annan dag nästa vecka.
Trodde också mitt halsont sedan någon dag berodde på allergi + dålig luft på jobbet + blir torr i halsen pga allergimedicin men gick ner för räkning i förrgår kväll med någon sorts förkylning, dock piggare idag. Så tycker du gör helt rätt :heart
Och det är SÅ svårt att veta!
 
Men alltså. Man kan inte ha bättre kompisar än jag.
Sitter nu och bölar av tacksamhet över hur fin min kompis är (alltså... mensvärken och humörsvängningarna denna månad är... oof.) 🙄
Jag beklagade mig över att jag kände mig nere, hade behövt hänga med henne, och var chokladsugen så in i norden. Vad får jag för svar?
"Choklad på väg. ETA 30 minuter, lämnar utanför dörren."
Alltså... :love:😭
 
Har beställt blommor till mamma från oss barnen då de blir kvar över påsk på landet. Och samtidigt förstört mammas kväll då det verkar som att hon gav mig fel adress när jag eftersände deras post. Upptäckte det när jag beställde blomman 😅
Måste vara rekord - skulle göra något fint men så sabbar jag hela hennes kväll :rofl:
Det är dock bara en siffra fel i postkoden, förhoppningsvis kommer det fram ändå.
 
Har beställt blommor till mamma från oss barnen då de blir kvar över påsk på landet. Och samtidigt förstört mammas kväll då det verkar som att hon gav mig fel adress när jag eftersände deras post. Upptäckte det när jag beställde blomman 😅
Måste vara rekord - skulle göra något fint men så sabbar jag hela hennes kväll :rofl:
Det är dock bara en siffra fel i postkoden, förhoppningsvis kommer det fram ändå.
Tack för påminnelsen, ska skicka en blomma till finaste farfar. Men har så klart glömt 🙄 Vet du hur lång tid i förväg man bör deställa sådant? :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
390
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 731
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp