Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är nog lättare att räkna upp vilka branscher som går bra nu... Vi ska ha extrainsatt möte med BR-föreningen nu och resonera kring hur vi ska hjälpa våra företag i huset. Verkar kaos för alla.
Sjukvården? 🤔
Jag undrar helt ärligt över det, det var ju på tal om varsel och allt möjligt innan Corona. Är det fortfarande så eller anställer sjukhusen flera nu? Eller är det frivilliga från utbildningar etc..?
 
Jag känner mig så fett innovativ, skåda min hemgjorda sadelstol :cool:

91915719_614625166054218_1918273557083717632_n.jpg


(Jag har även för vana att möblera om mitt skrivbord så att jag får ett ståbord samt använder den där vanliga tråkstolen ibland)
Tränar du lätt sits samtidigt som du jobbar? :idea::D
 
Ringde även en stödlinje för personal inom mitt jobb och fick tid för samtal med en jurist på måndag :o:angel: kanske en överreaktion men det kan vara bra med en extra koll om mina rättigheter.
Jag blev förvånad över att facket sa att jag skulle ha rätt till arbetsledighet för studier till hösten, jag hade för mig att jag inte hade det pga AF. Men det kan jag fråga juristen :up: Bara för att vara säker.
 
Så härligt det ser ut!! Mycket skönare än min kökstol.. Jag vill också ha en sadel som datorstol!

Ser faktiskt väldigt skön ut. Lite avis! :D

Ja, helt ärligt så är det hur skönt som helst att faktiskt kunna sitta med benen bakåt istället för framåt! Jag passar på att sitta och stretcha framsida lår när jag sitter i den med. Det här bevisar att jag hade helt rätt i diskussionen "Varför har du inte gjort dig av med din gamla slängsadel" - det kan ju faktiskt hända pandemier som gör att man är beordrad att jobba hemifrån. :angel:

Tränar du lätt sits samtidigt som du jobbar? :idea::D
Lite dålig lätt sits i och med att sadelvagnen är i mindre a-ponnysize, men ibland rider jag lätt lite grann när jag får tråkigt :angel:
 
De har satt ut lite ris ute här med remsor av färger istället för fjädrar och jag blev glatt överraskad :up:
Men så kom jag på något och gick närmare.... åh.
Det är plast.
:meh:
Såna där sega hobbyplastsnören. Om någon kommer loss så kommer det ju att ta cirka en miljon år innan den har försvunnit i miljön.
 
Har ar det morgon igen och jag har snart drukit upp mitt kaffe.
Har betalar staten/federala myndigheter for att alla som ar anstallda hos dem (larare, skolbussforare, kommunkontor, etc, etc, etc) ska fa lon under tiden vi inte kan jobba. For larare innebar det att de skoter jobbet hemmifran och undervisar via internet, for skolbussforare innebar det att vi turas om och hjalper till 3-4 personer i taget att stada rent generellt och infections stada i synnerhet pa skolorna.
I dag ska jag till en hogstadie skola och och hjalpa till. Det ar faktiskt inte sa dumt alls ... jag har nagot att gora och har vanlig lon under tiden det har pagar. :p
 
Jag är ledsen @Asko jag fattar inte riktigt problematiken. Säg upp dig och plugga om det är det du vill!
I all välmening är det nog i nuläget dumt att börja bråka med facket, de är säkert väldigt belastade och jag kan inte se vad de ska hjälpa dig med här. Jag tror att du måste göra ett eget val helt enkelt.
Och tänk på att det är skattebetalarna som betalar din sysselsättning. Just nu kan det kanske utlösa reaktioner om du klagar för mycket på din situation. Säger detta i all välmening bara :)
Du skrev tidigare att du inte är beroende av jobbet du har, isåfall kanske du ska släppa det till någon som verkligen behöver det? Måste finnas många som behöver komma ut i arbetslivet på de premisserna.
Jag tycker att det är toppen att sånna här bidragsbaserade anställningar finns och jag betalar gärna till dessa via skattemedel, men då är det ju också jätteviktigt att de verkligen fungerar och nyttjas så bra som bara möjligt i praktiken.
 
Har ar det morgon igen och jag har snart drukit upp mitt kaffe.
Har betalar staten/federala myndigheter for att alla som ar anstallda hos dem (larare, skolbussforare, kommunkontor, etc, etc, etc) ska fa lon under tiden vi inte kan jobba. For larare innebar det att de skoter jobbet hemmifran och undervisar via internet, for skolbussforare innebar det att vi turas om och hjalper till 3-4 personer i taget att stada rent generellt och infections stada i synnerhet pa skolorna.
I dag ska jag till en hogstadie skola och och hjalpa till. Det ar faktiskt inte sa dumt alls ... jag har nagot att gora och har vanlig lon under tiden det har pagar. :p

Är alla skolor stängda eller bara för vissa årskurser?

Suveränt att de tar in er för att fixa sådana saker. Det är ju bra att få ordentligt städat även med tanke på andra smittor förutom covid-19 :up:
 
Jo, egentligen tänker jag så också. Bara så trist när jag började tänka tanken och då händer det här :down:
Men det är såklart ett litet problem i det stora hela!
I know the feeling! Jag hade just dragit igång mitt jobbsöks-projekt ordentligt nu i januari-februari, men det har tagit tvärstopp just p.g.a corona. Det är frustrerande och jobbigt på sitt sätt, men jag försöker fokusera på att jag i alla fall har ett hyfsat stabilt jobb att gå till så länge :)
 
Jag har ett GIGANTISKT problem... vad sjutton ska jag äta till middag?! :D

Tack vare standard bondebunkring (inte coronabunkring) har jag det mesta i råvaruväg... men är inte hungrig eller sugen på något :cautious: Plus att det är så tråkigt att laga mat åt sig själv bara :(

Edit: Ren vill jag inte ha plus att det är nog något av det enda jag inte har i köttväg.
 
Jag njuter av vaniljbulle och kaffe till eftermiddagsfika och funderar på exakt hur mycket mer jag känner för att jobba idag. Jag har redan planerat att sluta en timme tidigare för att virtuellt möta upp en kompis på ett glas vin, så samvetet säger mig att jag borde låta flitens lampa lysa åtminstone fram tills dess...
 
Jag njuter av vaniljbulle och kaffe till eftermiddagsfika och funderar på exakt hur mycket mer jag känner för att jobba idag. Jag har redan planerat att sluta en timme tidigare för att virtuellt möta upp en kompis på ett glas vin, så samvetet säger mig att jag borde låta flitens lampa lysa åtminstone fram tills dess...

Nä, skit i det och korka upp vinet 🍷 Det tänker jag göra när jag kånkat in veden :D
 
Nä, skit i det och korka upp vinet 🍷 Det tänker jag göra när jag kånkat in veden :D
Alltså grejen är ju den att jag har vin-dejt med kompisen 16.30 och sedan vin & quiz-dejt med mina föräldrar kl 18, och SEN vin & middags-dejt med sambon efter det, så risken för att jag ska bli alldeles för askalas om jag börjar pimpla redan nu kl 15 är överhängande :nailbiting:
 
Fan oxå. Jag är 99.9% säker på att nysningarna och kliet i gomen och ögonen är den sedvanliga pollenallergin jag brukar få så här på våren. Men känner mig även aningen hängig (vilket jag är 99.9% säker beror på mensvärken från helvetet, att jag bara fick 4 timmar sömn i natt, och att jag ökat träningsmängden enormt de senaste veckorna) Pulsen är helt normal och styrketränade nyss, även där var pulsen normal.

Men jag älskar skiten ur min kompis, så jag får avboka laxmiddag med sparrisglass och citron/vallmo muffins. :down:
Är det bara allmänt dålig form lär jag märka det snart och då kan vi ju ta vår dejt i helgen eller någon annan dag nästa vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
390
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 731
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp