Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, jag lyckades ha ner en tallrik och den gick i tusen bitar. Har svept, moppat och ska dammsuga. Men får ändå noja om att Megara ska trampa på en flisa och få i sig den.
Vi väcktes i morse av att en blomkruka tog livet av sig bevittnat av Queen. Den som var först att kliva i grejerna var givetvis smulan. Det har varit saker som tagit livet av sig när vi inte ens varit hemma... man kan liksom inte bevaka all tid.
 
Finaste pållan fick en skön behandling idag av muskulaturen och som hon njöt gumman 😍🥰. Skönt med lite värme idag och nu får det faktiskt räcka med regn ett tag; är väl blött och slirigt i hagen nu så hon halkade iväg lite med ett framben, jäkla skitlera 😡. Var lite stel i ena bogen antingen på grund av det eller något hon lyckats med tidigare troligtvis i hagen...
Nu väntar vi på hovis med; häst är lång I tån vilket ju inte är bra att rida på ordentligt med så det låter vi bli såklart! ☺️
 
Ibland blir jag liiiite trött på att ha en katt jag måste lägga mat över kylskåpet för att hon inte ska få tag på det och sedan glömmer det och allting trillar ner. Gah.
 
Fick tillslut barnet att ta en hyfsat vettig bild.
KAN vara ett av mina minst genomtänkta köp på Tradera men den är ju SÅ mysig 😍
Enda nackdelen är att den luddar något förskräckligt. Men jag tror den kommer vara förlåten i vinter 🥰

Av en händelse hänger ett annat Traderaköp bakom mig. Ser vi ett tema? :angel:

IMG_1281.jpeg
 
Skaffa en smartstore plastlåda med lock som du kan tina saker i på normal höjd.
Tina går bra i kylskåpet, låta maten svalna kan man göra antingen i ugnen när den svalnat eller i diskhon med vatten om det är en gryta. Jag öppnar ugnsluckan och släpper ut värmen när jag plockar ut maten, sen går det att ställa in med luckan lite på glänt mha en grytlapp eller liknande så små tassar och klor inte fiskar åt sig.
 
Fick tillslut barnet att ta en hyfsat vettig bild.
KAN vara ett av mina minst genomtänkta köp på Tradera men den är ju SÅ mysig 😍
Enda nackdelen är att den luddar något förskräckligt. Men jag tror den kommer vara förlåten i vinter 🥰

Av en händelse hänger ett annat Traderaköp bakom mig. Ser vi ett tema? :angel:

Visa bifogad fil 125728

Jag har en likadan :D Eftersom jag typ aldrig fryser använder jag den inte så ofta men fin är den :)
 
Tina går bra i kylskåpet, låta maten svalna kan man göra antingen i ugnen när den svalnat eller i diskhon med vatten om det är en gryta. Jag öppnar ugnsluckan och släpper ut värmen när jag plockar ut maten, sen går det att ställa in med luckan lite på glänt mha en grytlapp eller liknande så små tassar och klor inte fiskar åt sig.

Nu blir det sista tallriken som åker i golvet!
 
Fick tillslut barnet att ta en hyfsat vettig bild.
KAN vara ett av mina minst genomtänkta köp på Tradera men den är ju SÅ mysig 😍
Enda nackdelen är att den luddar något förskräckligt. Men jag tror den kommer vara förlåten i vinter 🥰

Av en händelse hänger ett annat Traderaköp bakom mig. Ser vi ett tema? :angel:

Visa bifogad fil 125728
jag behöver en sån! Zån menar jag.
 
Inser mer och mer hur mycket jag faktiskt saknar att ha häst. Inte allt det jobbiga som blev de sista åren (även om det var mycket som var fint också, annars hade jag ju aldrig pallat! Men det är jobbigt när det inte är riktigt hundra med djurens välmående!), med mycket konvalescens och veterinärbesök och ständigt ökande kostnader och oro och osäkerhet och oro och glädje och oro och sorg... Men jag saknar verkligen att ha ett roligt, aktivt hästliv. Jag vill rida, träna, tävla lite (men prio att kunna träna regelbundet), vara med på kurser, göra lite fin utrustning som sitter bra och är anpassad efter just den hästen (är utbildad sadelmakare, jobbar dock inte med häst f.n.), utvecklas ihop, galoppera fort längs grusvägen, stå med näsan inborrad i pälsen på hästens hals, planera och sätta upp mål, skritta barbacka i skogen. Bygga upp mitt självförtroende på hästryggen igen - har blivit lite osäker i en del situationer - och njuta.
Känner igen mig.

Jag har inte haft häst sedan 2014. Knappt sett en häst ens och definitivt inte ens luktat på en häst. Det saknas i mitt liv något så hemskt. En del av mig är totalt borta och ur funktion liksom. Jag önskar så att jag kunde ha häst, eller rida lite eller köra lite eller bara vara ibland, utan vidare krav eller något. Eller ha en häst att älska igen- men utan problem och sorg och skador och veterinär och oro.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 197
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 135
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp