Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jobbat i dag, var kul som vanligt, ordnade ett "problem" så jag har lärt mig något nytt, vilket också var kul. Ringde även vc för att få en tid för att bli kollad i skallen om jag har märke efter fästing och ifall de tror mina symptom är borrelia, elelr om det är annat... tja, hon skulle lägga en förfrågan till läkare som får besluta om provtagning kan tas, får svar om typ två veckor. någon tid för att höra om mina besvär och kolla vad som egentligen besvärar mig fick jag inte.

Hur ska jag orka med detta liksom- hur ska hunden orka med en så trött matte?!
 
Har jobbat i dag, var kul som vanligt, ordnade ett "problem" så jag har lärt mig något nytt, vilket också var kul. Ringde även vc för att få en tid för att bli kollad i skallen om jag har märke efter fästing och ifall de tror mina symptom är borrelia, elelr om det är annat... tja, hon skulle lägga en förfrågan till läkare som får besluta om provtagning kan tas, får svar om typ två veckor. någon tid för att höra om mina besvär och kolla vad som egentligen besvärar mig fick jag inte.

Hur ska jag orka med detta liksom- hur ska hunden orka med en så trött matte?!

Frågar man "om de tror" så får man nog ingen tid bokad nej.

Jag hade sagt att jag behöver boka en tid pga *insert valfria symptom* som dykt upp sista tiden och som påverkar mig *si och så*.
 
Sitter i soffan. Om ca 2 timmar ska jag iväg och titta på ett objektiv jag kanske ska köpa :banana: Det är verkligen med blandade känslor, men jag hoppas att det blir bra.

I väntan på att det ska bli dags att gå så sitter jag och kollar på nätet efter kläder. Eventuellt kan det bli så att jag måste klä mig prydligt vid ett senare tillfälle. Och bekvämt. Varför kostymbyxor inte har resår i midjan förstår jag inte, för det hade annars varit perfekt. Nu vill jag åt "kostym-looken" (typ) men lika bekvämt som mjukisbyxor eller friluftsbyxor. Det är så svårt!
 
Sitter i soffan. Om ca 2 timmar ska jag iväg och titta på ett objektiv jag kanske ska köpa :banana: Det är verkligen med blandade känslor, men jag hoppas att det blir bra.

I väntan på att det ska bli dags att gå så sitter jag och kollar på nätet efter kläder. Eventuellt kan det bli så att jag måste klä mig prydligt vid ett senare tillfälle. Och bekvämt. Varför kostymbyxor inte har resår i midjan förstår jag inte, för det hade annars varit perfekt. Nu vill jag åt "kostym-looken" (typ) men lika bekvämt som mjukisbyxor eller friluftsbyxor. Det är så svårt!
Jag lever endast i resårbyxor. Främst för att jag har ödem som gör att mitt midjemått varierar från dag till dag beroende på hur mycket ödem jag har.

Jag har flera byxor som är eleganta och "formella" men har resår i ryggen eller runt hela. Främst i något syntetmaterial. Mina favoriter är ett ar svarta med snyggt fall.
Leta på, de finns.
(köper de flesta kläder hos de stora kedjorna så inget fancy)
 
Sitter i soffan. Om ca 2 timmar ska jag iväg och titta på ett objektiv jag kanske ska köpa :banana: Det är verkligen med blandade känslor, men jag hoppas att det blir bra.

I väntan på att det ska bli dags att gå så sitter jag och kollar på nätet efter kläder. Eventuellt kan det bli så att jag måste klä mig prydligt vid ett senare tillfälle. Och bekvämt. Varför kostymbyxor inte har resår i midjan förstår jag inte, för det hade annars varit perfekt. Nu vill jag åt "kostym-looken" (typ) men lika bekvämt som mjukisbyxor eller friluftsbyxor. Det är så svårt!

Jag har shoppat den typen av kläder nyligen (kostympyjamas som jag säger :D) och har köpt den här kostymen:

https://www.sainttropez.com/sv-se/nine-iron-penelopesz-blazer-30512139-193908
https://www.sainttropez.com/sv-se/nine-iron-penelopesz-byxor-30512176-193908

Galet skön och sitter snyggt trots att en inte har kropp som en fotomodell :up:

Edit: Jag var förvånad över hur "corporate" jag såg ut första gången jag hade den på mig :laugh:
Edit 2: Jag tyckte inte den var dyr heller, den känns dyrare än vad den är.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 195
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 954
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp