Jo och då hade jag märke, men frågan är om det är "godkänt" enligt en läkares standard eller om det bara räknas som ett bettmärke med röd fläck runt som det ju kan bli av vanliga fästingbett. Det är ju det och mina symptom jag vill ha bedömt, skiter i vad det är men är så trött på att inte må bra. Jag känner ju rakt av i kroppen att något är riktigt fel, så om det är borrelia eller vad som helst annat spelar ju ingen roll, bara jag kan få det bedömt och få må bra. Men då krävs ju att man orkar engagera sig och ge mig en tid. Men visst, det positiva är att jag kanske får lämna prover om två veckor i alla fall. Visar det sig inte vara borrelia kommer väl inget mer att hända mer än jag fortsatt kommer må så här.... I journalen skrev sköterskan att jag har haft två fästingar och att jag haft frossa samt svidande brännande känsla i vänster sida av kroppen. Hon glömde skriva de andra symptomen jag rabblade upp, så det är vad en läkare ska förhålla sig till när beslut fattas om prover. Halleluja för att sjukvården.....
Inte alls sur i dag....