Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från ett bodypump pass. Pappa fick avbryta mitt i, han har något knas med pulsen så den går aldrig ner och så blir han yr.
Försöker äta men det går inte för att jag är alldeles för orolig för pappa. Fick honom i alla fall att lova att han ringer läkare i morgon.

Varför sa ingen att en av de jobbigaste sakerna med att växa upp är att se sina föräldrar bli äldre?
 
Fick ett ryck och stack och köpte en såndär maskin man ångar bort tapet med. Har en fondvägg som stått med avriven men ej helt avlägsnad tapet ett, ahem, bättre tag nu.

Köpte även lite ljus och fix för att skapa lite fint-utan-julpynt. Bland annat en nedsatt ranka med konstgjorda blad, bara för att testa. Men landar än en gång i att konstgjorda växter helt enkelt inte är något jag kan förlika mig med. Sitter nu missnöjd i soffan och beskådar mitt verk (missnöjt).

Vill ha ett typ avlångt serveringsfat i mörkblågrått stengods att plantera (?) eller i alla fall ha (?) grön mossa i.
 
Hemma från ett bodypump pass. Pappa fick avbryta mitt i, han har något knas med pulsen så den går aldrig ner och så blir han yr.
Försöker äta men det går inte för att jag är alldeles för orolig för pappa. Fick honom i alla fall att lova att han ringer läkare i morgon.

Varför sa ingen att en av de jobbigaste sakerna med att växa upp är att se sina föräldrar bli äldre?
Hoppas han gör det, pumpen ska man vara rädd om ❤. Ja du...Samtidigt får man istället vara tacksam för att de blir äldre och därmed hänger med ❤.
 
Hästarna inne lite tidigare i nyhalmade boxar medan vinden viner och regnet piskar utanför. Mysbrasa sprakar och värmer i murspisen. Idag har solen ändå varit framme såpass mycket/länge att den lyckades ladda upp belysningen i växthuset lite grann! Så den orkade lysa i alla fall någon timme efter solnedgång. Men även små framsteg är framsteg på väg mot våren. :)
Blåser och regnar här också, och hästarna fick komma in tidigare hos oss med. Sedan lade jag mig i ett ljuvligt skumbad (firade mitt avloppsrens :D) och lyssnade till vindens vinande utanför. Mysbrasa här också.... :)

Och nu äter jag glass till Stjärnorna på Slottet med Lars Lerin. Vad ROLIG och fascinerande han är.... :)
 
Gravplats innebär en plats med gravvård i ett kvarter på begravningsplatsen. Den platsen kan vara en urnplats eller kistplats. Men 83,6% av alla som dör kremeras (källa skkf).
@Rosett här fick vi båda svar för det hade jag mindre koll på :up:.

Att kremering ökat så pass! Bara för typ 20 år sen var det ju "självklara valet" att jordfästas.
 
Hoppas han gör det, pumpen ska man vara rädd om ❤. Ja du...Samtidigt får man istället vara tacksam för att de blir äldre och därmed hänger med ❤.
Ja precis. Han springer maraton och håller på i vanliga fall så det är lite extra underligt att han inte har ordning på pulsen. På ett bodypump pass ska han ligga mellan 115 och kanske 130 som mest och pulsen brukar gå ner till 60-70 mellan låtarna (1 minut kanske) men nu låg han på 170 och det tog 20 minuter att få ner pulsen.

Han är dock envis som jag och ringer inte läkare :meh::cautious: Men nu lovade han ändå.
 
Ja precis. Han springer maraton och håller på i vanliga fall så det är lite extra underligt att han inte har ordning på pulsen. På ett bodypump pass ska han ligga mellan 115 och kanske 130 som mest och pulsen brukar gå ner till 60-70 mellan låtarna (1 minut kanske) men nu låg han på 170 och det tog 20 minuter att få ner pulsen.

Han är dock envis som jag och ringer inte läkare :meh::cautious: Men nu lovade han ändå.
Oj just att den inte gick ner inom en rimlig tid känns framförallt oroväckande men låter bra att han tar kontakt med läkare ❤
 
@Rosett här fick vi båda svar för det hade jag mindre koll på :up:.

Att kremering ökat så pass! Bara för typ 20 år sen var det ju "självklara valet" att jordfästas.
En urna jordfästes också, du menar kistbegravning. Och nä det var det faktiskt inte. Kremering har ökat stadigt sen eldbegängelseföreningen startade på 30-talet. Skkf har historisk statistik också :)

Eldbegängelse = kremering
Jordbegängelse = kistbegravning
Luftbegängelse = lägga kroppen ute och låta naturen ta hand om den (används typ i Himalaya).
 
Jag kan ej sluta :rofl:
Hela min insta-stories har spårat

704ABE75-E103-4161-8A06-4B7EABC5FB7E.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 970
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
704
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp