Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet du? Snitt i Sverige ligger på 22-27 dagar har jag för mig, vi är långsammast i Europa. Det som räddar statistiken är muslimerna som begraver inom 6 dagar. Men längre än 30 ska inte tillåtas. Ofta sker ju kremering i tid men begravning genomförs senare med urna istället för kista då.
+ @Fjordfrälst
En fråga (frågar för att jag inte vet): när det står ”gravplats”, betyder det att personen är begravd i kista då?
Kollade några jag känner till, en var gravsatt efter 2 månader, hans bror på samma gravplats 8 månader efter att han avled.
En tredje efter 5 månader. Då står det ”gravplats” och nummer, inte ”minneslund” eller ”urnlund”.
De två som gravsattes efter 5 och 8 månader dog mest troligt av överdos så gravsättningen kanske dröjde pga obduktion?
 
Senast ändrad:
En fråga (frågar för att jag inte vet): när det står ”gravplats”, betyder det att personen är begravd i kista då?
Kollade några jag känner till, en var gravsatt efter 2 månader, hans bror på samma gravplats 8 månader efter att han avled.
En tredje efter 5 månader. Då står det ”gravplats” och nummer, inte ”minneslund” eller ”urnlund”.
De två som gravsattes efter 5 och 8 månader dog mest troligt av överdos så gravsättningen kanske dröjde pga obduktion?
Min pappa kremerades och hans urna ligger begravd med gravsten på kyrkogård (tillsammans med katten).
 
Mäh! Helgen har gått och jag är långt ifrån färdig med allt jag måste göra! Är väldigt less på min arbetssituation eftersom jag aldrig kan vara helt ledig utan måste gå in och göra vissa saker på distans. Det gör att det inte går att släppa helt.

Nu ska jag granska en artikel (det är privat) och sen måste jag sätta mig och uppdatera fakturor och lägga in text i ett dokument. Nästa vecka kommer att bli urjobbig. Less. (Vilket gnällinlägg!! :D )
 
Har hunnit jobba i ungefär 2,5 timme. Hittills har vi det under kontroll :D

Det kanns sa obehagligt att bara tanka att ni inte skulle ha allt under kontroll :crazy:

Det blev faktiskt ridning i lite sol idag! Och mycket vatten. Det brukar inte vara en å här :D
https://www.instagram.com/p/Cnb30hijZpa/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Sa dar ser det ut har i vastra Oregon varje vinter ... Akrar blir till sjoar och sma, sma, backar blir till floder.

Släppt in hönorna som smet ut när jag städade.

Borde ställa mig och steka pannkakor men det får bli lite senare.

Ar du som Pettson och har honorna innomhus?;)
 
+ @Fjordfrälst
En fråga (frågar för att jag inte vet): när det står ”gravplats”, betyder det att personen är begravd i kista då?
Kollade några jag känner till, en var gravsatt efter 2 månader, hans bror på samma gravplats 8 månader efter att han avled.
En tredje efter 5 månader. Då står det ”gravplats” och nummer, inte ”minneslund” eller ”urnlund”.
De två som gravsattes efter 5 och 8 månader dog mest troligt av överdos så gravsättningen kanske dröjde pga obduktion?
Gravplats innebär en plats med gravvård i ett kvarter på begravningsplatsen. Den platsen kan vara en urnplats eller kistplats. Men 83,6% av alla som dör kremeras (källa skkf).
 
Ar du som Pettson och har honorna innomhus?;)
Det här var jättekonstigt att läsa när min hjärna inte kopplade att du skriver utan prickar. Var är hanarna liksom? :rofl:



Och för att hålla mig till ämnet har jag precis ätit ljuvlig kyckling- och blomkålssoppa och kollar nu på hela England bakar under yllefilt. Fått sol i ansiktet idag också (praktiskt med lågt stående sol)! Nöjd och glad.
 
Vinkade av den siste vid 11.
Har däckat på soffan sedan 13.
Börjar bli hungrig men har så ont i fötterna att det får vara 🙈

Så himla tuff, arbetsam, varm, kärleksfull, underbar och fantastisk helg. Såå taggad på mitt första riksmöte i maj som, om jag förstått det rätt, är "samma" fast 500ggr större - och jag är inte arrangör 🤩
 
Hästarna inne lite tidigare i nyhalmade boxar medan vinden viner och regnet piskar utanför. Mysbrasa sprakar och värmer i murspisen. Idag har solen ändå varit framme såpass mycket/länge att den lyckades ladda upp belysningen i växthuset lite grann! Så den orkade lysa i alla fall någon timme efter solnedgång. Men även små framsteg är framsteg på väg mot våren. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 970
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
704
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp