Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
+ @FjordfrälstVet du? Snitt i Sverige ligger på 22-27 dagar har jag för mig, vi är långsammast i Europa. Det som räddar statistiken är muslimerna som begraver inom 6 dagar. Men längre än 30 ska inte tillåtas. Ofta sker ju kremering i tid men begravning genomförs senare med urna istället för kista då.
Min pappa kremerades och hans urna ligger begravd med gravsten på kyrkogård (tillsammans med katten).En fråga (frågar för att jag inte vet): när det står ”gravplats”, betyder det att personen är begravd i kista då?
Kollade några jag känner till, en var gravsatt efter 2 månader, hans bror på samma gravplats 8 månader efter att han avled.
En tredje efter 5 månader. Då står det ”gravplats” och nummer, inte ”minneslund” eller ”urnlund”.
De två som gravsattes efter 5 och 8 månader dog mest troligt av överdos så gravsättningen kanske dröjde pga obduktion?
DET är om något jag aldrig tänker utsätta mig förSnurrat runt x antal timmar i djävulens gula (blå?) boning! Inte IKEA utan Ullared Första gången där för mig. Hittade mycket nyttigheter. Men jäklar var STORT det är alltså
Deras restaurang var så lik IKEAS hela konceptet. Nu på väg och korsar landet i pissväder 🌧
Har hunnit jobba i ungefär 2,5 timme. Hittills har vi det under kontroll
Det blev faktiskt ridning i lite sol idag! Och mycket vatten. Det brukar inte vara en å här
https://www.instagram.com/p/Cnb30hijZpa/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Släppt in hönorna som smet ut när jag städade.
Borde ställa mig och steka pannkakor men det får bli lite senare.
Gravplats innebär en plats med gravvård i ett kvarter på begravningsplatsen. Den platsen kan vara en urnplats eller kistplats. Men 83,6% av alla som dör kremeras (källa skkf).+ @Fjordfrälst
En fråga (frågar för att jag inte vet): när det står ”gravplats”, betyder det att personen är begravd i kista då?
Kollade några jag känner till, en var gravsatt efter 2 månader, hans bror på samma gravplats 8 månader efter att han avled.
En tredje efter 5 månader. Då står det ”gravplats” och nummer, inte ”minneslund” eller ”urnlund”.
De två som gravsattes efter 5 och 8 månader dog mest troligt av överdos så gravsättningen kanske dröjde pga obduktion?
Det kanns sa obehagligt att bara tanka att ni inte skulle ha allt under kontroll
Ar du som Pettson och har honorna innomhus?
Inte jag heller möjligen baren.DET är om något jag aldrig tänker utsätta mig för
Det här var jättekonstigt att läsa när min hjärna inte kopplade att du skriver utan prickar. Var är hanarna liksom?Ar du som Pettson och har honorna innomhus?
Exakt så har jag resonerat hela tiden men väl på plats var det helt ok inte så mycket folk och fick en hel del grejer jag ändå tänkt köpa så det var smidigt få det gjort . Dock är bilen lite väl fullproppad, en sadel som tar upp större delen av utrymmet som vi hämtade innanDET är om något jag aldrig tänker utsätta mig för