Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker lite småsynd om mig själv. Fyller år, men magen har ballat ur igen så jag mår ganska pyton. Blir således ingen tårta, men jag hade ändå inte haft någon att äta den med. Dagar som den här blir man liksom extra påmind om att vänskapskretsen är liten. Mycket liten. Men jag har ju heller ingen ork att göra något åt det. Jag gillar att vara för mig själv, men ibland blir det ändå... ensamt. Tur att jag har mina kisar i alla fall. ❤️
Grattis i efterskott ❤️ Hoppas du mår bättre idag!
 
Har haft en helt ok vecka. Mycket trevliga snack på jobbet, kul agilityträning i onsdags kväll och fantastisk ridlektion igår.
Fick bokat samtal med terapeuten också, vilket jag delvis ser fram emot, men segt att behöva vänta två veckor.

Idag har dock varit en lång dag, men ganska kämpiga samtal med en nära vän. Tror det blir bra dock, även om jag är lite orolig för hen och hur det kommer påverka oss i slutänden.. ❤️

Ser fram emot ridlektion igen imorgon, men nu är jag helt slut och vill bara gå och lägga mig..
 
Firar fredag med rödvin och ostbågar. Lite senare än alla andra, dels p.g.a tidsskillnaden och dels p.g.a en timmes övertid. Övertiden var helt självvald dock och kom sig av att jag njöt så mycket av att skriva en riktigt bra artikel och ville få in den innan jag tog helg. Sådana här dagar, när jag får helt fria tyglar att grotta ner mig i och skriva om ett ämne jag verkligen tycker är intressant, älskar jag mitt jobb. Vilken underbar känsla att inleda helgen med! Det är (tyvärr) inte ofta jag tillåter mig själv att vara stolt och nöjd med det jag åstadkommer på jobbet, men den här veckan har det verkligen känts bra (om än lite onödigt stressigt och intensivt). Sedär, jag kanske inte är ett hopplöst fall ändå! :D
 
Firar fredag med rödvin och ostbågar. Lite senare än alla andra, dels p.g.a tidsskillnaden och dels p.g.a en timmes övertid. Övertiden var helt självvald dock och kom sig av att jag njöt så mycket av att skriva en riktigt bra artikel och ville få in den innan jag tog helg. Sådana här dagar, när jag får helt fria tyglar att grotta ner mig i och skriva om ett ämne jag verkligen tycker är intressant, älskar jag mitt jobb. Vilken underbar känsla att inleda helgen med! Det är (tyvärr) inte ofta jag tillåter mig själv att vara stolt och nöjd med det jag åstadkommer på jobbet, men den här veckan har det verkligen känts bra. Sedär, jag kanske inte är ett hopplöst fall ändå! :D

Rödvin och ostbågar är det bästa som finns 😍
 
Årets veligaste människa 🙋‍♀️
Orkar inte med mig själv!

Men vid 15:00 gick jag hem iaf, fanns absolut inget mer att göra. Knappt sett röken av kollegan idag, bara hört hennes skor när hon försvann ut från mottagningen som en avlöning 😅 Så det får bli admin en annan dag. Utgår från att hon inte hade tid idag.

Nu nästa sak att vela om - ska jag vaccinera mig imorgon eller inte?
Nä skit I det till efter din dejt tycker jag 🥳, kommer ju inte påverka dig negativt om du skjuter på några dagar om jag säger så! :).
 
Ser äntligen Dead to Me. Tydligen sänder tvn The Affair säsong 3 nu ikväll ( vääääntat) så läggtiden 20.00 blev... 00.30 för de avsnitten går inte i repris rimlig tid :laugh: Ska nog slänga ihop en matpaj men hade med vetskap om detta köpt godis! :banghead::meh:
 
Exact vad finns i isterband? Jag vill ha ... atminstone kunna leta efter nagot liknande. :p
Jadu har köpt mins lokalt.

Kopierat från Wikipedia
Isterband är en korvsort, som framställes av nötkött, fläsk och kokt potatis eller förvällda korngryn samt ev. buljong. Potatismjöl skall icke ingå i den vara som säljes under namnet isterband. Högsta tillåtna vattenhalt är 60%. Massan stoppas på medelvida svinskinn. Korven saltas och torkas vanligen men förekommer också som korttidsrökt. Den användes mestadels som varmrätt, ibland som smörgåsmat."
– Citat från Matlexikon, Medéns förlag, år 1956
Nära släktingar till isterband är den mindre stångkorven och den större grynkorven, som kan sägas vara orökta varianter av samma korv.[1]
 
Exact vad finns i isterband? Jag vill ha ... atminstone kunna leta efter nagot liknande. :p
Äkta Småländska isterband är en lättrökt mjölksyrajäst och grovkornig korvsort, som framställs av nötkött, fläsk och potatis. Korven skall ha en tydlig syrlig smak. Numera är det sällsynt med isterband som bara innehåller potatis. Istället har potatisen ersatts av eller kompletterats med förvällda korngryn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 697
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp