Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår apilla, vill kräkas och har jätteont. Jonglerar mellan att försöka vara registrator (har glömt typ allt efter semestern så jag lär om), låna ut utrustning, vara receptionist, vaktmästare, svara i växeln, emotionell support och it-support.

Det innebär att jag måste ställa mig upp och flytta runt mycket :arghh: Det gör så sabla ont!
Den här gången ska jag få tummen ur och se om jag inte kan få hjälp av vården. Om jag skriver det här kanske det faktiskt händer tänker jag :angel::D
Lyckligtvis är jag just nu inte ett emotionellt vrak, det kommer väl sen när jag kommer hem. :cautious:
Men det måste ju finnas en gynekolog mottagning någonstans?
 
Åkt nästan tre timmar skidor. Mjukstart med halvdag och 11 nedfarter. Kul med både skidapp och Strava :D

Senast var två dagar för fyra år sedan, och innan dess var det väl tio år till. Hade glömt hur mycket jag verkligen älskar utförsåkning ❤️ Frihetskänslan slås knappt av något annat.

Kul att det kom tillbaka så snabbt också, även om jag är helt trasigt mör nu 😅 Blev både blåa, röda och en svart backe idag. Och en hel vecka till av det här!

Vilar en timme nu, strax en kaffe tror jag.
 
Årets veligaste människa 🙋‍♀️
Orkar inte med mig själv!

Men vid 15:00 gick jag hem iaf, fanns absolut inget mer att göra. Knappt sett röken av kollegan idag, bara hört hennes skor när hon försvann ut från mottagningen som en avlöning 😅 Så det får bli admin en annan dag. Utgår från att hon inte hade tid idag.

Nu nästa sak att vela om - ska jag vaccinera mig imorgon eller inte?
 
Jo ja. Men ska jag dit eller till bvc eller till vc? För att ta reda på det behöver jag ringa och för att ringa måste jag vara modig :nailbiting:
Gynekolog skulle jag säga! Jag är hos gynekologen för mina problem (men de är lite mixade här 😂 jag kan nog gå till samma om jag skulle råka bli gravid), jag hatar också att ringa. Vi bokar dock genom en mini-app på mobilen här så det är väldigt lätt att se när de har tider och vilken gynekolog som är tillgänglig 😃

Håller med ovanstående att det låter som att det är gynekologen för att få rätt kompetens för dina problem.
 
Årets veligaste människa 🙋‍♀️
Orkar inte med mig själv!

Men vid 15:00 gick jag hem iaf, fanns absolut inget mer att göra. Knappt sett röken av kollegan idag, bara hört hennes skor när hon försvann ut från mottagningen som en avlöning 😅 Så det får bli admin en annan dag. Utgår från att hon inte hade tid idag.

Nu nästa sak att vela om - ska jag vaccinera mig imorgon eller inte?
Nej, vänta med att vaccinera dig tills efter din dejt ;)
 
Jag har målat en tavla! Det var faktiskt en riktigt kul tavla. Drack lite vin medan vi höll på, utan middag 😂 var sjukt hungrig när vi var klara men det var sent så åkte till hotellet och beställde McD (som levererades till dörren av en robot). Nu funderar jag på och jag får dricka ett glas vin? Köpte jag ens en flaska med skruvkork? :rofl: Pyjamas är redan på och är i sängen och kollar på Hells Kitchen 😂

6E4552E1-6696-433D-87A4-1814308B6618.jpeg
 
Årets veligaste människa 🙋‍♀️
Orkar inte med mig själv!

Men vid 15:00 gick jag hem iaf, fanns absolut inget mer att göra. Knappt sett röken av kollegan idag, bara hört hennes skor när hon försvann ut från mottagningen som en avlöning 😅 Så det får bli admin en annan dag. Utgår från att hon inte hade tid idag.

Nu nästa sak att vela om - ska jag vaccinera mig imorgon eller inte?
Vilken reaktion brukar du få? Jag påverkas inte alls, fick dock ont i armen en gång så jag inte kunde lyfta den över axeln, men det fick ju bra så länge jag inte gjorde just det 🤪
 
Vilken reaktion brukar du få? Jag påverkas inte alls, fick dock ont i armen en gång så jag inte kunde lyfta den över axeln, men det fick ju bra så länge jag inte gjorde just det 🤪
Har inte blivit särskilt påverkad *peppar peppar* lite trött en gång och kanske lite huvudvärk men tror det var borta dagen efter. Läste dock om att man nu får den uppdaterade versionen av Pfizer? Om det kan påverka… de flesta jag vet har tagit den nu verkar inte ha märkt något särskilt dock. En fick feber har jag för mig.
 
Har inte blivit särskilt påverkad *peppar peppar* lite trött en gång och kanske lite huvudvärk men tror det var borta dagen efter. Läste dock om att man nu får den uppdaterade versionen av Pfizer? Om det kan påverka… de flesta jag vet har tagit den nu verkar inte ha märkt något särskilt dock. En fick feber har jag för mig.
Jag reagerade på spruta 2 och 3 rejält. Spruta 4 som 1 lite feber dagen efter. Snart kan jag boka in nästa spruta... Ssk rekommenderade 4 månader emellan när jag var där i september...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 697
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp