Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar mig långsamt framåt denna morgon! Glad att min kompis fick mig att handla igår kväll istället för nu på morgonen som jag fick för mig. Snart druckit kaffe, sen jobb.

Ska se om jag lyckas ha lite admin med kollegan idag. Kan iaf jobba över lite för annars blir helgen så fasligt lång! Hade en plan på att smyga in imorgon men så hade hon bytt i schemat så det gick inte…
 
Tycker lite småsynd om mig själv. Fyller år, men magen har ballat ur igen så jag mår ganska pyton. Blir således ingen tårta, men jag hade ändå inte haft någon att äta den med. Dagar som den här blir man liksom extra påmind om att vänskapskretsen är liten. Mycket liten. Men jag har ju heller ingen ork att göra något åt det. Jag gillar att vara för mig själv, men ibland blir det ändå... ensamt. Tur att jag har mina kisar i alla fall. ❤️
Grattis i efterskott
 
Stort grattis på födelsedagen i efterskott kära @Caoimhe!

599493e8c29ffa7e68481056848a19bc.jpg
 
Jag kanner sa val igen det har. Jag hade fler elever fran ovriga Asien, Japan, Hongkong, Malaysia, etc an jag hade Saudier (de var tvungna att ha special tillstand for att satta barnen i en icke Saudisk skola vilket innebar att bara familjer med starka band med kungafamiljen hade barn i annat an Saudi Skolor). Nu undervisade jag pa upper elementary/junior high school (mellan/hogstadiet) men, som man sager i Saudi, "Same, same, but different". 😄

En av de fa Saudi elever jag haft var i en arskurs 6, han gav mig en av de basta komplimanger jag fatt. Det var slut pa dagen och en klunga elever stod kvar innanfor dorren runt mig och vi pratade (formodligen om laxor) nar Ahmed, med upprord rost, utbrister, "Varfor svarar du aldrig nar vi fragar?"
Med stor forvaning svarade jag, "Vad menar du? jag gor inget annat an svarar pa fragor hela dagen lang?"
Ahmed fortsatte, "Det gor du inte alls, du fragar alltid vad vi tycker."
Ah ... sa jag som plotsligt forstod. (Jag hade/har for vana att nar det gar stalla fragan, "Vad tycker du?" eller "Varfor tror det det ar sa?" och svarade sa klart, "Why do you think I do that?"
Varpa Ahmed upprort utbrast, "See! There it is!" 😄
medan flera andra elever svarade, "Because you want to know how we think" och en tjej med lite trott rost svarade, "You want to know that we can think critically and figure out things for ourselves". (Yes, det var en A+ elev)
Jag hade en kollega som för väldigt många år sedan citerade mig på ett internationellt stormöte i Asien där han sa att det är ok om det blir fel utifrån den information man har så länge som man kan förklara varför det blir fel. Dvs det beslut jag tar är baserat på det jag vet, men med facit i hand så hade ett annat val varit bättre när mer information kommer fram. Jag har alltså egentligen inte gjort fel men hade inte all information tillgänglig och det hade varit ett större fel att inte agera.

Det här kunde många inte förstå, hur kunde det vara acceptabelt att det blir fel oavsett tillgänglig information? Det är aldrig ok att något blir fel i deras ögon, trots att det inträffar. Skillnaden är att med min syn på hur man hanterar ett uppkommet fel så kan jag motivera varför jag agerade som jag gjorde, vad jag skulle gjort istället om jag hade all data och att jag inte straffas och försöker mörka felet.
 
Går snart av på mitten. Vill vara hos katten och gosa.

Har lite svårt att hålla mig lugn med pmsen. Är otroligt nervös över allt och inget i dag.
Det här med hormoner suger. Jag har haft nästan graviditetssymtom hela veckan. Ont i bäckenet, svullna ömma bröst och stor aptit. Nej, det finns ingen som helst möjlighet att jag är gravid så det är bara något annat hormonpåslag som spökar. Så jäkla onödigt.
 
I morse när sambon gick upp för att åka till jobbet så passade jag på att somna om när det ändå var skitväder 😴. Behövs inte mer regn nu när det är så förbaskat blött överallt nu, ge oss massa minusgrader snarast!!! (Ett fåtal kan det visst bli snart, underbart!)😊. Vaknade igen efter en skön sovmorgon till solsken- mycket härligare 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 697
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp