Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite stressad men exalterad på samma gång: vågar jag boka flyg för att åka någon annanstans än Beijing??? :nailbiting: Vi har semester i fyra veckor från Fredag.

Jag har inte kollat på något eftersom jag inte vet vad som händer med läkarbesöket på Söndag och det har varit noll chans att det var en bra plan att åka någonstans för bara ett par veckor sedan och jag har inte haft någon budget för det heller.

Men nu håller rektorn som behöver bli sparkad på och jävlas igen och vill ha tillbaka personalen en vecka tidigare (och eleverna tre dagar tidigare). Detta tänker han tydligen meddela genom att ha bokat in ett möte med oss efter arbetstid idag :banghead:

Det vore därmed lite smart att vara borta på riktigt också.

(nej, skolor burkar inte ändra kalendern mitt i året. Det gör enbart personer som inte vet vad dem håller på med. Jag har liksom schema över vad alla klasserna ska lära sig när över hela året så det är otroligt korkat och irriterande både för personalen och eleverna när schemat ändras).
 
Hm...Drömde inatt om att vår ungkatt (går inte som utekatt) blev påkörd...Tydligen kan drömmar om döda katter betyda bla typ kaos runt en och jo jag vill påstå att det känns rörigt kring en anhörig om det är det hjärnan processar....

Helt otroligt och underbart nog efter dessa dagar tittar SOLEN fram så här på sen morgon/tidig förmiddag 😍.
 
Morgonfysen avklarad på jobbet :rofl:
IMG20230110081421.webp
 
På jobb utan röst.

Rösten har stannat hemma jag väser fram ord och vet inte varför. Kollegorna skrattar gott åt mig. Ena bara varje gång du säger något känns det som om du ska berätta en hemlis :rofl:

Andra kollegan ja Diabetikern mejlar ut om detta jag som kan, pratar med våra kunder.

Tredje kollegan sitter mest bara och fnissar och tycker synd om mig.
 
Skulle jobbat på annat håll idag så tänkte vara hemma både idag och imorgon från det första jobbet. Ska ändå jobba hela helgen så bör ta ut lediga dagarna någon gång denna vecka.. Blev dock inget jobb idag utan bara imorgon (och ev torsdag).
Hade en tanke om att jag ev skulle åka in och jobba idag ändå då, men hade spänningshuvudvärk nästan hela dan igår så tänkte det var lika bra jag är hemma idag och vilar ifall jag är påväg och blir sjuk eller så.

Så får se vad jag ska hitta på idag. Ska iallfall börja med att äta någonting och hålla efter det idag(!), så jag vet att huvudvärken inte beror på att jag ätit dåligt senaste dagarna.
 
Sådärja. Sågat ner julgranen och ska slänga in det till hästarna 😊. Den trivdes så bra att den börjat skjuta skott och sist en julgran gjorde det fick sambon stora fält med nässelutslag i samma veva som det så tänker försöka förekomma det om det nu var orsaken. Plockar samtidigt bort tomtar och julpynt- älsklingen är sååååå trött på den söta tomten som börjar spela vid nästan minsta lilla ljudvåg så han är säkert tacksam för att slippa den nu 😂 men juleljusen och julgardinerna får allt vara kvar ett tag till 😍.
 
Protokoll inskickat! Riktigt skönt att ha det gjort, annars blir det lätt att man skjuter upp det.
Imorgon blir en mkt aktiv dag med kontor, möten osv. Måste även packa och helst städa undan lite. Stör mig enormt på mig själv att jag tyckte att det var en utmärkt ide att resa kl 07 på onsdag morgon. Helt fel tidpunkt för mig men måste fått härdsmälta när jag bokade biljetten

Alltså himla bra idé att fly stan nu. Extremt dåligt väder och smutsigt överallt. Av någon anledning så är det massor med folk ute ändå. Ska nog börja åka till Sommarstugan i Hälsingland vid den här tiden istället för bara på sommaren...
 
Skulle jobbat på annat håll idag så tänkte vara hemma både idag och imorgon från det första jobbet. Ska ändå jobba hela helgen så bör ta ut lediga dagarna någon gång denna vecka.. Blev dock inget jobb idag utan bara imorgon (och ev torsdag).
Hade en tanke om att jag ev skulle åka in och jobba idag ändå då, men hade spänningshuvudvärk nästan hela dan igår så tänkte det var lika bra jag är hemma idag och vilar ifall jag är påväg och blir sjuk eller så.

Så får se vad jag ska hitta på idag. Ska iallfall börja med att äta någonting och hålla efter det idag(!), så jag vet att huvudvärken inte beror på att jag ätit dåligt senaste dagarna.
Blir att åka in till jobbet ändå och släcka bränder. Får väl försöka vara ledig på torsdag eller fredag istället från det stället...
Har iaf inte spänningshuvudvärk för tillfället får se när jag kommer dit eller därifrån hur det är då...

Har iaf precis ätit lunch så är väl dags att bege mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 942
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp