Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och barnet har målat hinderstöd medan maken fixade i ordning lösdriften - produktivt värre i ösregnet! :)

Det är grodvandring på gården idag och jag inser att jag inte kan något om biologi. Fattar ju att grodorna måste komma från ån (de var yngel där tidigare), men varför kommer de allihop på samtidigt att de vill hoppa uppför en lång backe och ut i världen? :idea: Söta är de i alla fall, även om jag inte fattar riktigt var de är på väg :p
 
Kom precis på att detta är första gången sedan jag kom ut i arbetslivet som jag haft fyra veckors semester på sommaren. Egentligen har jag till och med haft fem då vi var på bröllopsresa på Sicilien i juni. Men aldrig tidigare haft mer än 3 veckor sammanhängande semester.
Känns skönt att få ha det i år!
 
Vill du höra nåt jobbigt?

När jag skulle byta spiral sist fastnade den. Oj, nu sitter den fast! utbrast barnmorskan glatt. Fick åka till sjukhus och få hjälp med att plocka ut den
Fastnade när den var på väg ut? Inte direkt? Som den sitter fast?! Jag hade nämligen aldrig ens tänkt tanken utan det var en fd kollega som sa så :cautious::wtf::eek:. Ptja i värsta fall får man väl sövas....Men jag behöver ju inte räkna med det scenariot direkt.
 
Jag har diskat jättedisken (måste försöka köpa diskmaskin nästa år) och rengjort spisen från den överkokta sylten - är helt slut nu!

Ligger och vilar lite innan jag ska ge mig ut på långpromenad med vovven och sen hoppas jag orka röja lite mer ikväll. Stugan är bara på 35 kvm men det räcker till för att få det rörigt i byråer och bland kläderna. Jag borde även fixa med vovvens frisyr och rengöra hennes tänder.
 
Hur förvarar ni era stora solhattar förresten? Just nu har jag dom i en låda i en byrå men skulle behöva den platsen till annat. Funderar på att sätta upp en spik i sovrummet och hänga dom där.
 
Fastnade när den var på väg ut? Inte direkt? Som den sitter fast?! Jag hade nämligen aldrig ens tänkt tanken utan det var en fd kollega som sa så :cautious::wtf::eek:. Ptja i värsta fall får man väl sövas....Men jag behöver ju inte räkna med det scenariot direkt.
ja, den fastnade på väg ut. De ville ge mig en spruta down there men jag är så spruträdd att de hellre fick försöka utan bedövning. Fifan vad ont det gjorde!
Men det har bara hänt en gång, och jag har bytt spiral fyra gånger sammanlagt.
 
ja, den fastnade på väg ut. De ville ge mig en spruta down there men jag är så spruträdd att de hellre fick försöka utan bedövning. Fifan vad ont det gjorde!
Men det har bara hänt en gång, och jag har bytt spiral fyra gånger sammanlagt.
Hoppsan. Åkte la på tvära :p:laugh::o. Oh fy, sprutor stör mig inte men där huga. Fy så otäckt med smärtan istället...🥴. Hoppas det bara blir den gången! ☺️
 
Nu (eller ja, har inte pratat med henne på några timmar) verkar min mamma sur/ledsen av någon anledning.

Jag skulle ha blivit smått irriterad om något av mina barn hade dragit iväg utan ett ljud medan de bodde hemma.

Tycker dels att det hör till allmänt hyfs att meddela -så jobbigt är det ju inte att säga till/skicka ett sms- och dels är det bra att veta om något skulle hända.
 
Förbereder middagen, ska göra lasagne har nog fanken aldrig gjort det förut så kan smaka hur som helst 😂
Håller tummen det blir bra :) Krånglar det så funkar det utmärkt köpa färdig vitsås och sånt på affären, bara lägga ihop sen :p Hälsningar från en bråttomlort som aldrig lärt sig göra vitsås :p
 
Älskade Lilla herrn kom och la sig tätt intill mig och kurrade, då helt plötsligt slappnade jag av och somnade :heart sov ända till 14.30 :eek: fortfarande lite dåsig så konstaterat jag behövde en slappdag och ska beställa hem mat :d sen blir det att läsa lite, fått tag på en av Margit Sandemos fristående böcker :love:
 
Jag skulle ha blivit smått irriterad om något av mina barn hade dragit iväg utan ett ljud medan de bodde hemma.

Tycker dels att det hör till allmänt hyfs att meddela -så jobbigt är det ju inte att säga till/skicka ett sms- och dels är det bra att veta om något skulle hända.
Ja jo håller nog med, jag sa alltid till när jag gick ut till lagårn/stallet och det är 50 m emellan typ 😅
 
IMG20220725165603.webp

Försöker knåpa ihop nya hällor till lokselens nackputa. Orkade inte leta fancy dekorativ möbelnubb så det får bli pappspik. Känns mindre skämmigt när jag ser hur många olika beslag som förra ägaren bytt utan tanke på matchning. Hade ju bara sett konstigt ut om jag helt plötsligt gör det korrekt :angel:
 
Jag skulle ha blivit smått irriterad om något av mina barn hade dragit iväg utan ett ljud medan de bodde hemma.

Tycker dels att det hör till allmänt hyfs att meddela -så jobbigt är det ju inte att säga till/skicka ett sms- och dels är det bra att veta om något skulle hända.
Jag brukar säga till, men nu verkade hon irriterad från början och jag såg inte vart hon var. När hon tydligt undviker mig tänker jag inte gå runt och leta.
Säger även till om jag rider, vilket jag inte gjorde och inte heller var själv i stallet. Klart att saker kan hända men det är knappast mycket till hjälp att hon vet om jag är ute och promenerar då hon ändå inte vet var jag är (det gör jag inte själv heller alla gånger).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 844
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 148
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp