Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä egentligen inte. Men det blir ju det på sätt och vis ändå.

Det absolut värsta tycker jag är de som inte dyker upp. Hur kan man bete sig så?
De kanske har tröttnat på att alltid ställa upp och sätter sig själv först? Förstår dem lite grann även om jag inte skulle kunna göra så, men någonstans får man kanske dra gränsen för att inte bli utmattad? För det får man ju inget av chefen för om man blir, tänker jag.
 
Nä egentligen inte. Men det blir ju det på sätt och vis ändå.

Det absolut värsta tycker jag är de som inte dyker upp. Hur kan man bete sig så?
De kanske har tröttnat på att alltid ställa upp och sätter sig själv först? Förstår dem lite grann även om jag inte skulle kunna göra så, men någonstans får man kanske dra gränsen för att inte bli utmattad? För det får man ju inget av chefen för om man blir, tänker jag.

Att bara utebli från ett ordinarie pass är väl nog skäl för att få kicken omgående?
 
Tycker jag du ska göra, det är bra för insekter med långt gräs och äng :)
Tyvärr inte bara jag som bestämmer, min faster tycker att det är dags för att klippa hela biten 😅 Jag har också noterat en del fjärilar som fladdrar sig fram i ängen :love:

Men jag kanske kan se till att klippa runt bitar med blommor.
 
Dammsugit ✅
Tvättmaskin på ✅
Någon sorts mat i ugnen ✅

Var nästan precis klar när Spotify bytte ut Miriam mot något helt annat, what the?! :cautious:

Får se om jag kommer iväg på en liten promenad efter lunch kanske! Hade varit trevligare med sällskap dock.
 
Att bara utebli från ett ordinarie pass är väl nog skäl för att få kicken omgående?
Det är det i allra högsta grad. Det är ju arbetsvägran så det borde vara ett ickeproblem? Jag tolkade det därför mer som att man inte ville komma in som vikarie. Var kanske en feltolkning då.
 
De kanske har tröttnat på att alltid ställa upp och sätter sig själv först? Förstår dem lite grann även om jag inte skulle kunna göra så, men någonstans får man kanske dra gränsen för att inte bli utmattad? För det får man ju inget av chefen för om man blir, tänker jag.

Fast att dyka upp på sin schemalagda tid är inte för mycket begärt. Det är ju det som är arbetet liksom.
Det är bara min man som jobbar så mycket extra.

Att bara utebli från ett ordinarie pass är väl nog skäl för att få kicken omgående?
Jag tycker det. Men de har som sagt skrikande personalbrist och säger nog inte upp någon i första taget..
 
Hemma, dragit igång tvättmaskinen och dricker kaffe med Kajsa på balkongen ❤️ Hon är så nöjd när matte är hemma igen, knorrar och pratar för fullt 😂 Det är nog den katt vi haft som pratar mest.
Ska strax åka till stallet, pussa Trule och hälsa från hans gamla team från hans unghäst tid.
 
Fast att dyka upp på sin schemalagda tid är inte för mycket begärt. Det är ju det som är arbetet liksom.
Det är bara min man som jobbar så mycket extra.


Jag tycker det. Men de har som sagt skrikande personalbrist och säger nog inte upp någon i första taget..
Menar du alltså att det är personal som inte dyker upp alls på schemalagd arbetstid? Det trodde jag inte var särskilt vanligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp