Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog sovmorgon, väntar nu på att kaffet ska bli klart så jag kan äta sen frukost framför dressyren! Idag ska jag fortsätta på min klänning jag började sy igår, kommer nog hinna få klart hela strukturen idag (handsydd) men inte alla justeringar och definitivt hinner jag inte fälla alla sömmar..!
 
Blev väckt 10.00 av en mkt förväntansfull 5-åring. Hon hade tydligen tjatat om att väcka mig sen 07 😆
Nu har jag berättat för henne vad en fältskär är samt gett lite detaljer kring amputation. Brorsan bara ”kanonbra Törnis, bra info” 😆
 
Drömt mardrömmar, störiga drömmar, vaknade fyra och låg vaken stora delar av tiden efter det.
Ute är det höstluft. Jag vill ha VÄRME!
Har joggat och dricker kaffe.
Måste handla och ikväll är det fotboll. I övrigt inget planerat.
 
Haha nej det tycker jag inte. Har du hört talas om synestesi någon gång? Om du är nördigt lagd kanske det är en rolig sak att kolla upp. Det handlar iaf om kopplingar mellan sinnesintryck t.ex. att en smak har en färg. Men om man inte upplever världen så kanske den sortens beskrivningar mest känns som nonsens och inte tillför någon information alls 🤔
Jag kan förstå det lite grann, men retades lite, sorry! :o:angel:

Men när det gäller vin så kan jag inte känna det, alkoholsmaken är alldeles för stark för mig. Därav jag inte känner det så ofta.
 
Det där med att behöva kissa mitt i natten är verkligen en träningsfråga för min kropp O_o Sen jag behövde kissa en gång tidigt på morgonen så har urinblåsan sagt till tidigare och tidigare, tills idag då den sa till efter bara fyra timmars sömn. Då sa jag åt den att den faktiskt fick vänta!
Det gick tydligen bra, kunde sova fyra timmar till :rofl:
 
Han är med i facket, har varit med i samma fack i snart 20 år.
Det är helt sjukt hur mycket han jobbar! Han har snittat på typ 200 timmar/månad sen han började för över ett år sen O_o
Arbetsgivaren vet mycket väl om att han jobbar som en dåre, ändå ringer de honom stup i kvarten. "Vi har ingen annan, kan du jobba?". Och dum-snäll som han är ställer han upp.
Han skulle blocka numret när han är ledig
 
Funderar på om jag skulle klara av att raka håret själv ändå (sidorna), det är nacken som blir svår bara… Orkar inte åka till min mamma idag och känns sådär att be henne komma hit bara för det.

Eller så fortsätter jag bara vara långhårig 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp