Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte bestämma mig för vad för slags grindskylt jag ska köpa. Vill ha en traditionell engelsk cottage-y skylt som avskräcker besökare man inte vill ha och bjuder in de man vill ha, plus skryter om ens hundar lite i största allmänhet :D Har flera alternativ jag velar mellan men problemet är att de är fina allihop.

Lösningen kanske är att bygga fler grindar?

Bilder pa skyltar? ... jag behover inspiration for en ny skylt hemma.

Det blev ingen knäckemacka. Vi åt stek i kväll, så jag tog en skiva med svål, mycket gott. Tänkte på tryfflar som togs upp i May-serien, pasta med tryffel. Jag tror min stek är godare, även om jag aldrig ätit tryffel. :D De såg inte goda ut :D

Tryffel kan hoja vilken matratt som helst. Tryffel i sig ar "umami" ... och har en udda, annorlunda, smak. Tillsammans med annan mat, permesan, spaghetti, French Fries ... och en hel massa annat ar det nagot att tacka Gudarna for.

/hastflicka som varit ute med en kompis och letat tryffel. Kompisen hittade flera sa jag fick ocksa da jag inte for mitt liv kan kanna igen en Douglas Fir som ar aldre an 30 ar.:cautious:
 
Bilder pa skyltar? ... jag behover inspiration for en ny skylt hemma.



Tryffel kan hoja vilken matratt som helst. Tryffel i sig ar "umami" ... och har en udda, annorlunda, smak. Tillsammans med annan mat, permesan, spaghetti, French Fries ... och en hel massa annat ar det nagot att tacka Gudarna for.

/hastflicka som varit ute med en kompis och letat tryffel. Kompisen hittade flera sa jag fick ocksa da jag inte for mitt liv kan kanna igen en Douglas Fir som ar aldre an 30 ar.:cautious:
Vad är Douglas... Fir...?:o

Då kanske chips inte var rätt plattform för tryffeln, kanske ska satsa på något mer matigt då!
 
Hittade tips om Cariona, återanvändbara mensskydd - kollade på hemsidan och blev faktiskt lite frestad. Andra skydd (trosor och koppen) har inte känts rätt för mig men dessa verkar fungera mera som en vanlig binda. Funderar dock över om de kan halka lite för lätt runt på trosan.
Men det finns ett kit som man kan köpa för att prova på dem.

Får fundera på det 🤔
 
Vad är Douglas... Fir...?:o

Då kanske chips inte var rätt plattform för tryffeln, kanske ska satsa på något mer matigt då!

Douglas fir ar ett mycket hogt barrtrad som jag till nods kan kanna igen. Problemet ar att det behover vara aldre an 30 ar.

download-2.jpg

Jag tycker Mac & Cheese med vit tryffelolja är fantastiskt gott. Eller tryffel till risotto!

Tryffel olja smakar inte direkt som tryffel ... Det ar som att saga att torkade tomater smakar som farska tomater. Man kan kanna igen en "grundsmak" ... men det ar en varld av skillnad.
 
Är det ens lagligt? Dax att prata med chefen och säga att från 1 augusti går jag hem när mitt pass är slut. Snacka om att utnyttja folk. Att han inte söker annat jobb.
Nej, det kan omöjligt vara lagligt. Nog för att omsorgen har lite egna regler men det är helt sjukt hur de utnyttjar att han inte kan säga nej. Han trivs med jobbet och kollegorna men han måste verkligen säga nej. Och kräva en högre lön.
Förstår att det är svårt att hitta personliga assistenter dit ut. Men ändå! Sätt lite press på de andra som jobbar med, en del filmer liksom inte ens upp till sina schemalagda pass..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp