Vad gör vi? Del CLVII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Frukostmat till nattmat japp japp.
Hittade deli-skagen till halva priset đŸ€€

E9E13ED2-D918-4A41-861A-67A264D5074A.webp
 
Det blev ingen knÀckemacka. Vi Ät stek i kvÀll, sÄ jag tog en skiva med svÄl, mycket gott. TÀnkte pÄ tryfflar som togs upp i May-serien, pasta med tryffel. Jag tror min stek Àr godare, Àven om jag aldrig Àtit tryffel. :D De sÄg inte goda ut :D
 
Meh.. min kÀre make ska jobba inatt ocksÄ. Han började halv tio i morse och jobbar till tvÄ imorgon. Sen gÄr han pÄ igen kl 22.30. JÀkla jobb till att sakna folk..
Är det ens lagligt? Dax att prata med chefen och sĂ€ga att frĂ„n 1 augusti gĂ„r jag hem nĂ€r mitt pass Ă€r slut. Snacka om att utnyttja folk. Att han inte söker annat jobb.
 
Hade nog nĂ€stan precis somnat (efter att hjĂ€rnan spelat upp diverse olika scenarion i huvudet) nĂ€r jag vaknar av ett plötsligt ljud. Var vĂ€l nĂ„t som ramlade ner nĂ„gonstans bara men vaf-n
 :grin:
 
Skulle bara gÄ in till mitt rum och starta datorn för att sitta dÀr och vara ifred istÀllet. Under tiden datorn startade hann jag byta sÀngklÀder och stÀda i övrigt. Stör mig nu pÄ att jag inte har mer att stÀda hÀr inne. Jag Àr inte bra pÄ att ta det lugnt ensam :bag:
Men det Àr tyst hÀr! Ingen försöker prata med mig, inga hundar/mÀnniskor gör konstiga ljud vilket gör att jag inte heller behöver lyssna pÄ nÄgot för att dölja dessa ljud. Ska sova snart men tÀnker sitta hÀr i tystnaden en stund till.
 
Inget vidare mess att fÄ en Lördag.
"Hej! Vi har varit inne till Gunilla nu och kommer att Äka in i kvÀll igen för att hon inte orkar lÀngre och dom dÄ stÀnger av henne!
❀
"
Det Àr alltsÄ min enda nu levande syster. FörÀldrar Àr sedan lÀnge döda.
SĂ„ ledsamt. Beklagar. <3
 
Tryffel serinte mycket ut för vĂ€rlden men Ă€r himmelsk godt. Smaka vet jag! 😏
Jag smakade nÄgra chips som smakade tryffel och parmesan, de var ingen höjdare och luktade mÀrkligt, sÄ jag vÄgade inte smaka fler och undviker numera allt med tryffel :D
Men vad smakar det egentligen? Alla sÀger ju att det Àr gott sÄ jag tÀnker att det kanske var kombinationen med ost som inte passade mina smaklökar?
 
Jag smakade nÄgra chips som smakade tryffel och parmesan, de var ingen höjdare och luktade mÀrkligt, sÄ jag vÄgade inte smaka fler och undviker numera allt med tryffel :D
Men vad smakar det egentligen? Alla sÀger ju att det Àr gott sÄ jag tÀnker att det kanske var kombinationen med ost som inte passade mina smaklökar?
Tycker det smakar jord och höst pĂ„ bĂ€sta tĂ€nkbara sĂ€tt 😍 Det Ă€r en varm och organisk och liksom bĂ€rnstensfĂ€rgad smak.
 
Ett fint bröllop för sambons ena goda vĂ€n och hans sambo 😍. Lite annorlunda ordnat; vigsel i en "traktorsal" och förutom Stad I Ljus; hur mycket sommar blir det inte med En vĂ€nlig grönskas rika drĂ€kt vid ett bröllop utomhus en julidag mitt i sommaren 😍 och vilken hĂ€rligt kul prĂ€st! 😊.
Sambon hade Ă€ran att vara en av tre Best man och han var sĂ„ stilig (de skulle ha svarta byxor och skjorta och röda hĂ€ngslen och fluga) min Ă€lskling đŸ˜˜đŸ„°đŸ˜.
Var mĂ„nga bĂ„de fina och roliga detaljer och till middag blev det en hĂ€rlig grillbuffe med bla grillade grönsaker, picklad rödlök, underbart god rökt kyckling och lax 😍 och mycket mer 😋 och flĂ€derblomsfromage och jordgubbscheesecake till kaffet; ocksĂ„ det sĂ„ gott och somrigt 😍. Jag höll mig till rosĂ©vinet som bjöds efter vigseln, en 4,5 Briskacider och en liten klunk av sambons rom och cola dĂ„ det fick bli jag som skulle köra hem flera timmar senare 😄.
Efter en riktigt fin och trevlig dag blir det skönt att krypa ner i vĂ„r egen sĂ€ng; Ă„terstĂ„r att se om kissungen behagar sova direkt och om vi fĂ„r sovmorgon i morgon eller ja senare idag 😮.
 
Inget vidare mess att fÄ en Lördag.
"Hej! Vi har varit inne till Gunilla nu och kommer att Äka in i kvÀll igen för att hon inte orkar lÀngre och dom dÄ stÀnger av henne!
❀
"
Det Àr alltsÄ min enda nu levande syster. FörÀldrar Àr sedan lÀnge döda.
Åh jag beklagar din förlust :cry::heart
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp