Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade tre av mina gamla medryttarhästar efter massa grävande i en databas med halvbra sökfunktioner. Började gråta när jag till sist hittade den största och snällaste av dem. Tyckte alltid det var pinsamt att rida honom för att han inte var lika tjusig som de andra hästarna, ett stort och grovt slagskepp med en tufsig man som knappt gick att fläta och en tunn liten svans. Omöjlig för mig att få att gå i form. (Kommer för alltid undra om en märklig låsning han hade verkligen inte gjorde ont, vilket ägaren lovade.) Nu ser jag att han har en (delvis) helt otrolig stam, 'finare' än många av de små högglanshästarna. Och jag känner mig så himla tacksam gentemot denna stora, snälla kamel till häst som bar mig genom mina allra första tävlingar, så tryggt och lugnt att tanken på att man kunde vara rädd för något aldrig ens behövde falla mig in 🥺
 
Varför är det så att när man har något i hjärnan men när någon sätter en på prov så försvinner plötsligt allt i huvudet? :confused:
Det kändes som att en liten gubbe i min hjärna sprang omkring i panik och skrek "Åh herregud, jag vet inte!!!" Medan han höll i ett papper med all information på den.

(Körläraren frågade mig om vätskorna man har till bilen och jag lyckades pressa fram alla första gången, men andra gången (alltså några sekunder senare) när jag skulle peka ut dem så försvann den sista ur huvudet 🙄 det var ingen bra dag för min hjärna 🙈)
 
Han har hjälp från sjukhuset men han vägrar ju använda den hjälpen eller söka igen för att få annan hjälp :banghead: :meh: Han hörs liksom genom hela lägenheten trots stänga dörrar 😴 Aldrig träffat en människa som snarkar så.

mitt ex's pappa snarkade sa. VI var pa semester tillsammans, det var tre dorrar stangda mellan oss ... och jag vaknade av hans snarkningar. :cautious: Han bara skrattade nar vi klagade, men nar han vackte babyn, min forstfodda, mitt i natten blev han orolig och forklarade att vi kunde val vacka honom sa den lilla inte behovde vakna.:angel: Som om vi inte hade forsokt.🙄😆
 
Hittade tre av mina gamla medryttarhästar efter massa grävande i en databas med halvbra sökfunktioner. Började gråta när jag till sist hittade den största och snällaste av dem. Tyckte alltid det var pinsamt att rida honom för att han inte var lika tjusig som de andra hästarna, ett stort och grovt slagskepp med en tufsig man som knappt gick att fläta och en tunn liten svans. Omöjlig för mig att få att gå i form. (Kommer för alltid undra om en märklig låsning han hade verkligen inte gjorde ont, vilket ägaren lovade.) Nu ser jag att han har en (delvis) helt otrolig stam, 'finare' än många av de små högglanshästarna. Och jag känner mig så himla tacksam gentemot denna stora, snälla kamel till häst som bar mig genom mina allra första tävlingar, så tryggt och lugnt att tanken på att man kunde vara rädd för något aldrig ens behövde falla mig in 🥺
Ja, man blir lätt sentimental när man tänker på sina gamla vänner ❤️
 
Det här är inte ”stör mig”-tråden men i alla fall, så stör jag mig på att jag tänker på att skaffa häst igen. Det vore sån lycka att kunna förverkliga den drömmen men jag skräms av den ekonomiska biten och lite av att jag inte skulle klara av det, att det skulle bli fel igen.

Men känslan att kunna säga ”min häst”. Att ha en egen häst. Drömmen sedan jag var, 6 år? Sedan alltid?

Det tänker jag på just nu klockan 05:53. Rimligt :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 680
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 687
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp