Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
1652946798023.webp

Bakat bröd!
 
Jag har helt slutat använda Word. Helt värdelöst. Google docs låter en flytta omkring saker hur man vill :love:
På universitetet fick man bekanta sig med TeX som ger rätt resultat varje gång utan konstigheter . Men det är mer för den som är van vid kod än bara text. Det fanns alltid mallar i både TeX och Word som fick användas och man kunde se lätt efteråt vilka som valt fel och fått brottas med Word.

(Egentligen vill man ju inte flytta omkring saker hur man vill - utan ha en extremt stringent typsättning som hjälper läsaren - och skribenten.)

Emellanåt brottas jag med Word ändå , både av tvång och av en förmåga att aldrig komma ihåg att även om tiden till första sida klar är något kortare så är tiden till dokument klar tio gånger längre.
 
På universitetet fick man bekanta sig med TeX som ger rätt resultat varje gång utan konstigheter . Men det är mer för den som är van vid kod än bara text. Det fanns alltid mallar i både TeX och Word som fick användas och man kunde se lätt efteråt vilka som valt fel och fått brottas med Word.

(Egentligen vill man ju inte flytta omkring saker hur man vill - utan ha en extremt stringent typsättning som hjälper läsaren - och skribenten.)

Emellanåt brottas jag med Word ändå , både av tvång och av en förmåga att aldrig komma ihåg att även om tiden till första sida klar är något kortare så är tiden till dokument klar tio gånger längre.

Jag har kuppat lite på programmet jag undervisar på och tvingar studenterna att använda LaTeX i samtliga kurser jag har. De brukar tacka mig efteråt. :D
 
Sitter och försöker väcka kroppen ur det zombie-stadie den vaknade i och fortfarande befinner sig i, trots tre koppar kaffe (jag brukar dricka en!) och en promenad. Jag känner mig verkligen helt slutkörd på alla fronter - fysiskt, mentalt, känslomässigt. Planen var att äta middag med två kompisar ikväll men den ena har fått Covid. Den andra har erbjudit mig att komma över på middag ändå, "but no pressure". Funderar faktiskt på att säga sanningen till henne, att jag är helt slut och skulle föredra att vi sparar det till en annan gång. Oroar mig dock för att hon tar det som att jag inte vill träffa henne, att det bara var den andra kompisen som var av intresse, men innerst inne vet jag att hon är en vettig person som kommer att ha full förståelse. Hon är dessutom gravid i 9:e månaden så något säger mig att jag kanske gör henne en tjänst genom att ställa in också :p
 
Sitter och försöker väcka kroppen ur det zombie-stadie den vaknade i och fortfarande befinner sig i, trots tre koppar kaffe (jag brukar dricka en!) och en promenad. Jag känner mig verkligen helt slutkörd på alla fronter - fysiskt, mentalt, känslomässigt. Planen var att äta middag med två kompisar ikväll men den ena har fått Covid. Den andra har erbjudit mig att komma över på middag ändå, "but no pressure". Funderar faktiskt på att säga sanningen till henne, att jag är helt slut och skulle föredra att vi sparar det till en annan gång. Oroar mig dock för att hon tar det som att jag inte vill träffa henne, att det bara var den andra kompisen som var av intresse, men innerst inne vet jag att hon är en vettig person som kommer att ha full förståelse. Hon är dessutom gravid i 9:e månaden så något säger mig att jag kanske gör henne en tjänst genom att ställa in också :p
Ställ in! Har hon sagt så så gissar jag att hon gärna inte måste komma heller ;)
 
Sitter och försöker väcka kroppen ur det zombie-stadie den vaknade i och fortfarande befinner sig i, trots tre koppar kaffe (jag brukar dricka en!) och en promenad. Jag känner mig verkligen helt slutkörd på alla fronter - fysiskt, mentalt, känslomässigt. Planen var att äta middag med två kompisar ikväll men den ena har fått Covid. Den andra har erbjudit mig att komma över på middag ändå, "but no pressure". Funderar faktiskt på att säga sanningen till henne, att jag är helt slut och skulle föredra att vi sparar det till en annan gång. Oroar mig dock för att hon tar det som att jag inte vill träffa henne, att det bara var den andra kompisen som var av intresse, men innerst inne vet jag att hon är en vettig person som kommer att ha full förståelse. Hon är dessutom gravid i 9:e månaden så något säger mig att jag kanske gör henne en tjänst genom att ställa in också :p
Hade jag sagt but no pressure hade det typ varit en hint om att jag hellre ville att du ställer in men om du skulle tycka att det var supperroligt att träffas hade jag gärna "offrat" mig, typ :angel:
 
Hade jag sagt but no pressure hade det typ varit en hint om att jag hellre ville att du ställer in men om du skulle tycka att det var supperroligt att träffas hade jag gärna "offrat" mig, typ :angel:
Jag fick också den vibben. Vad skönt att ni tänker så båda två, då skickar jag iväg ett mess och föreslår att vi tar det post-wedding (för mig) och post-baby (för henne) istället :)
 
Alltså jag är borta från jobbet 2 dagar och allt är totalkaos när jag kommer tillbaka?

Jag behöver lösa 60 gafflar och 40 knivar innan klockan 16:00. 🙄 Gafflar och knivar är slut precis överallt som skulle vara rimligt att ta sig till. Jag tänker absolut inte lägga ut pengar för då lär jag aldrig se dem igen.
Sååå... Planen är att gå runt och tigga bland restaurangerna härikring. :angel:
Jag behöver även trolla fram stolar. Två stycken.

HELVETE vad du behöver en löneförhöjning! Typ så du får mer än din chef :angel:

:D
 
HELVETE vad du behöver en löneförhöjning! Typ så du får mer än din chef :angel:

:D
Det blir ju snart löneförhöjning när jag får ändrat uppdrag :D Har hört talas om "ganska mycket", vilket ju låter trevligt!
Hoppas bara deras uppfattning om "ganska mycket" är som min. :angel:

Men ja, hade jag bara fått någon slant varje gång jag räddat upp kaos inför skolavslutningar och andras allmänt imbecilla misstag hade jag nog varit miljonär nu :rofl:
 
J
Jag fick också den vibben. Vad skönt att ni tänker så båda två, då skickar jag iväg ett mess och föreslår att vi tar det post-wedding (för mig) och post-baby (för henne) istället :)
Jag brukar hänvisa till att jag behöver en "mental health day" för sådana tillfällen. Så slipper man förklara och motivera en massa, ibland behöver man bara vara. 👍
 
Okej. Är sjukt frustrerad men lämnade självprovtagning på HPV, svaret kom aldrig så sökte mig privat och fick HPV positivt och oklara cellförändringar och har nu tagit en kolposkopi för faktiskt se om det är förändringar eller inte.

MEN! Fick tillbaka svaret på självprovet jag tog och där står det ”ingen HPV, du behöver inga fler undersökningar.”

Känns ju verkligen inte bra att det är såhär vi ska upptäcka cellförändringar numera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 681
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 688
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp