Vi har en uppsatsmall i word som måste användasJag har helt slutat använda Word. Helt värdelöst. Google docs låter en flytta omkring saker hur man vill
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en uppsatsmall i word som måste användasJag har helt slutat använda Word. Helt värdelöst. Google docs låter en flytta omkring saker hur man vill
Verkligen Och det gör mig så glad när jag ser att det verkar vara så för de flesta. Har läst flera trådar här där folk har stenkoll på nästan varje häst de ridit i sina liv och berättar så kärleksfulla och detaljerade anekdoterJa, man blir lätt sentimental när man tänker på sina gamla vänner
På universitetet fick man bekanta sig med TeX som ger rätt resultat varje gång utan konstigheter . Men det är mer för den som är van vid kod än bara text. Det fanns alltid mallar i både TeX och Word som fick användas och man kunde se lätt efteråt vilka som valt fel och fått brottas med Word.Jag har helt slutat använda Word. Helt värdelöst. Google docs låter en flytta omkring saker hur man vill
På universitetet fick man bekanta sig med TeX som ger rätt resultat varje gång utan konstigheter . Men det är mer för den som är van vid kod än bara text. Det fanns alltid mallar i både TeX och Word som fick användas och man kunde se lätt efteråt vilka som valt fel och fått brottas med Word.
(Egentligen vill man ju inte flytta omkring saker hur man vill - utan ha en extremt stringent typsättning som hjälper läsaren - och skribenten.)
Emellanåt brottas jag med Word ändå , både av tvång och av en förmåga att aldrig komma ihåg att även om tiden till första sida klar är något kortare så är tiden till dokument klar tio gånger längre.
Wow! Är också imponeradHar nu löst bestick och stolar
I bland blir jag imponerad av mig själv
Nytt problem dock är att lösa ett till bord. Men det borde vara ganska enkelt.
Ställ in! Har hon sagt så så gissar jag att hon gärna inte måste komma hellerSitter och försöker väcka kroppen ur det zombie-stadie den vaknade i och fortfarande befinner sig i, trots tre koppar kaffe (jag brukar dricka en!) och en promenad. Jag känner mig verkligen helt slutkörd på alla fronter - fysiskt, mentalt, känslomässigt. Planen var att äta middag med två kompisar ikväll men den ena har fått Covid. Den andra har erbjudit mig att komma över på middag ändå, "but no pressure". Funderar faktiskt på att säga sanningen till henne, att jag är helt slut och skulle föredra att vi sparar det till en annan gång. Oroar mig dock för att hon tar det som att jag inte vill träffa henne, att det bara var den andra kompisen som var av intresse, men innerst inne vet jag att hon är en vettig person som kommer att ha full förståelse. Hon är dessutom gravid i 9:e månaden så något säger mig att jag kanske gör henne en tjänst genom att ställa in också
Jamen visst känns det lite så? Det var dessutom hon som skulle laga matenStäll in! Har hon sagt så så gissar jag att hon gärna inte måste komma heller
Hade jag sagt but no pressure hade det typ varit en hint om att jag hellre ville att du ställer in men om du skulle tycka att det var supperroligt att träffas hade jag gärna "offrat" mig, typSitter och försöker väcka kroppen ur det zombie-stadie den vaknade i och fortfarande befinner sig i, trots tre koppar kaffe (jag brukar dricka en!) och en promenad. Jag känner mig verkligen helt slutkörd på alla fronter - fysiskt, mentalt, känslomässigt. Planen var att äta middag med två kompisar ikväll men den ena har fått Covid. Den andra har erbjudit mig att komma över på middag ändå, "but no pressure". Funderar faktiskt på att säga sanningen till henne, att jag är helt slut och skulle föredra att vi sparar det till en annan gång. Oroar mig dock för att hon tar det som att jag inte vill träffa henne, att det bara var den andra kompisen som var av intresse, men innerst inne vet jag att hon är en vettig person som kommer att ha full förståelse. Hon är dessutom gravid i 9:e månaden så något säger mig att jag kanske gör henne en tjänst genom att ställa in också
Jag fick också den vibben. Vad skönt att ni tänker så båda två, då skickar jag iväg ett mess och föreslår att vi tar det post-wedding (för mig) och post-baby (för henne) iställetHade jag sagt but no pressure hade det typ varit en hint om att jag hellre ville att du ställer in men om du skulle tycka att det var supperroligt att träffas hade jag gärna "offrat" mig, typ
Gick upp 0400 för att åka till Människobyn. Nog för att jag gärna går upp på morgonen men fyra är en smula tidigt även i min smak. Men nu är jag här och ska sitta i möte/utbildning hela dan. Liiite segt när man haft tidig morgon men intressant ämne så jag överlever förhoppningsvis.
Alltså jag är borta från jobbet 2 dagar och allt är totalkaos när jag kommer tillbaka?
Jag behöver lösa 60 gafflar och 40 knivar innan klockan 16:00. Gafflar och knivar är slut precis överallt som skulle vara rimligt att ta sig till. Jag tänker absolut inte lägga ut pengar för då lär jag aldrig se dem igen.
Sååå... Planen är att gå runt och tigga bland restaurangerna härikring.
Jag behöver även trolla fram stolar. Två stycken.
Det blir ju snart löneförhöjning när jag får ändrat uppdrag Har hört talas om "ganska mycket", vilket ju låter trevligt!HELVETE vad du behöver en löneförhöjning! Typ så du får mer än din chef
Jag brukar hänvisa till att jag behöver en "mental health day" för sådana tillfällen. Så slipper man förklara och motivera en massa, ibland behöver man bara vara.Jag fick också den vibben. Vad skönt att ni tänker så båda två, då skickar jag iväg ett mess och föreslår att vi tar det post-wedding (för mig) och post-baby (för henne) istället