Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Popcorn, liten dricka och första Sex and the city-filmen.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190810_230813.jpg
    IMG_20190810_230813.jpg
    304,8 KB · Visningar: 39
Detta har inget med självförtroende att göra men...

Som kvinna blilr man påfallande ofta totalt negligerad i en bilhall. Har man en man med sig blir det annorlunda.
Jag har till och med blivit ihopkopplad med en fullståndigt främmande man i andra änden av hallen. Att jag skulle kunna vara spekulant på egen hand verkar för en del säljare vara en helt främmande tanke.

MAO har det lett till att jag bara köpt från bilhandrare som betraktar mig som en normal kund. Det kravet har minskat antalet handlare skapligt radikalt.....
Har aldrig upplevt det problemet,fast det kan bero på att jag jobbat inom bilbranschen.
 
Vaknade hungrig(oförklarligt iom både palt och prinsesstårta). Gick ner och gjorde en knäckemacka medkronärtskockskräm. Love it!
När jag står där och knaprar och knastrar lät det som något brakade och mullrade på övervåningen. Fattade noll och fruktade någon katastrof. Insåg när jag slutade tugga att det var sambon som snarkade. 😂 Palt-mördad i kombo med min ngt livliga familj tog knäcken på honom. Jag tog min hund och bäddar nu ner mig i gästrummet. Hör honom trots öronproppar. 😳😂
 
Tänkte ta en liten morgonpromenad (ja, kvart över fem på morgonen). Men så hörde jag regnet.. Inte lika sugen längre. Jag stannar inne och pysslar istället.
 
Somnade till slut vid tre, mha ”guided sleep meditation”. = sovit 4 timmar. Sambon tror att mina sömnproblem beror på att jag bara går hemma och inte gör någonting. Kan ligga något i det.

Drömde iaf att Jennifer Lawrence hade en dotter som försvann. Jag, JLaw och Elizabeth Banks. Vi hittade barnet i en källare på en flygplats där hon blivit utsatt för en barnsmugglarring som bantade ner barnen så de kunde åka som handbagage :confused::nailbiting:
När barnet var hittat så tog smugglaren sitt liv och vi stod handfallna pga ”tänk om fler barn försvann”? Men så sprang det ut en skabbig hund från gömstället, som hade ett halsband med en namnskylt på - Memphis. *infoga dramatisk musik*

Fantasin är det inget fel på iaf.
 
Håller på att skriva ut recept på maträtter jag gjort flera gånger och som är hur goda som helst så kan de nästan utantill men känns ändå bra att ha ett recept så inte något viktig steg eller ingrediens hux flux hoppas över.

Ska även:
Baka 2 kakor.
Laga mat.
Dammsuga och skura.
Tvätta fönster.
Sy en gardinlängd.
Allmänt plocka och damma/torka.
Pyssla med blommorna.
Rida en häst.
Fylla vatten i två hagar.
Göra rent ett gammalt sybord och byta ut skivan.
Klippa gräset om det inte regnar.

Sen får vi se.
 
Håller på att skriva ut recept på maträtter jag gjort flera gånger och som är hur goda som helst så kan de nästan utantill men känns ändå bra att ha ett recept så inte något viktig steg eller ingrediens hux flux hoppas över.

Ska även:
Baka 2 kakor.
Laga mat.
Dammsuga och skura.
Tvätta fönster.
Sy en gardinlängd.
Allmänt plocka och damma/torka.
Pyssla med blommorna.
Rida en häst.
Fylla vatten i två hagar.
Göra rent ett gammalt sybord och byta ut skivan.
Klippa gräset om det inte regnar.

Sen får vi se.
:eek: Lycka till :up: !

Och jag som trodde att jag hade fullt upp eftersom jag har städat lite, har en tvätt i maskinen på gång, och ska strax åka och veckohandla....... ;)
 
Tvättat två maskiner, druckit tre koppar kaffe, ätit macka med kantarellstuvning, städat i syrummet (igen), försökt förstå mig på foderautomaten, gjort i ordning ett paket, nästan sytt klart (ytterligare) en väska och tagit en promenad.
Inte illa pinkat för en söndag!

Nu ska jag antingen virka på min tröja, sy klart väskan eller fortsätta röja bland tygerna.
 
Håller på och gör en rejäl vegetarisk engelskfrukost. Bättre halvan är bakis och jag är seg eftersom jag (som inte var ute på konsert) satt hemma och tittade på gamla TV-serier till sent och sedan hade ett djupt samtal om Trump, Twitter, hudvård, underkläder, drinkar och burleskfestival när partnern kom hem. Det blev mycket sent innan sömn och vi kan nog båda må bra av stekt ägg och vita bönor som frulle.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp