Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, vi är överens om att skaffa inredning som vi båda tycker om, för att inte ha porslin i mängder. Och jag vägrar vara kvinnan som bara gör som hon vill och inte respekterar sin partners önskningar och åsikter. Såna kvinnor har jag tillräckligt av i min närhet.

(Ursäkta min upprördhet, den är inte riktad mot dig. Men jag är så redigt trött på människor som menar att jag ska "göra som jag vill" och att min man ska foga sig. Hade jag velat leva livet efter egen pipa och inte ta hänsyn till en partner hade jag förblivit singel.)
Säkert därför jag är singel. Porslin är viktiga saker.
 
Ibland hade jag önskat att jag också var det, ska jag säga :angel: Ääälskar porslin! Men har allmänt köpstopp sen många år då jag vill ha ca ALLT porslin.. och det är jag som har lobbat för att vi måste börja leva sparsammare och enklare.. :o
Ja alltså ett förhållande är ju mer än kaffekoppar och fat. Men jag inser nog också att jag har ett lite märkligt ”förhållande” till en del saker. Alltså föremål. Men jag tror mycket började redan som liten. Folk med en mer ”normal” uppväxt har nog ett mer sunt förhållningssätt till saker överlag.
 
Köpte lite jordgubbar idag, belgiska. Har rensat lite, så till kvällsfikat blir det jordgubbar och vaniljglass :d
2 veckor av min semester har gått redan. Och har ändå inte fått göra det jag ville...:wtf:
 
Ja alltså ett förhållande är ju mer än kaffekoppar och fat. Men jag inser nog också att jag har ett lite märkligt ”förhållande” till en del saker. Alltså föremål. Men jag tror mycket började redan som liten. Folk med en mer ”normal” uppväxt har nog ett mer sunt förhållningssätt till saker överlag.
Jag förstår. Jag tänker att om du någonsin skulle vilja gå in i ett förhållande är det viktigt att du har en partner med förståelse för det. Själv är jag väldigt dominant lagd och kommer från en lång rad av stolta, starka och intelligenta kvinnor med hunsade män. Så ett mer ödmjukt förhållningssätt till min partners åsikter är något jag måste jobba med dagligen. Som tur är låter han mig bestämma över det allra mesta :angel:
 
Jag VILL åka iväg på Fiskmässan i Dortmund i oktober. Är 3 dar bara
Men får inte för morsan...
Jag är ju ändå vuxen sedan länge (45), men morsan behandlar mig ibland som ett barn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp