Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle bara köpa ett par strumbyxor lite snabbt. Kom hem med lampa, lampskärm, tröjor till pappa, lite målarprylar och ett gäng mer strumpbyxor än tänk.
Sambon såg med fasa på lampan. Den var uppenbarligen fruktansvärd. Tur för honom att den var tänkt till mitt kontor. Lättnaden! 😂
 
Jag skulle bara köpa ett par strumbyxor lite snabbt. Kom hem med lampa, lampskärm, tröjor till pappa, lite målarprylar och ett gäng mer strumpbyxor än tänk.
Sambon såg med fasa på lampan. Den var uppenbarligen fruktansvärd. Tur för honom att den var tänkt till mitt kontor. Lättnaden! 😂
Nu blir jag jättenyfiken på lampan! Har svårt att tro att du köper en estetiskt bedrövlig lampa faktiskt :cautious:
 
Har vikt tvätt och vikt om alla kläder i garderoben pga oreda. Tvättmaskinen har läckt så har inte vågat tvätta på länge, men igår testade jag och nu läcker den inte längre.. mycket konstigt. Därför tvättar jag som tusan nu - ifall maskinen är på väg att ge upp.
 
Väldigt knepigt detta.... Jag har en tidsbokning från tandläkaren som jag fick på plats i maj någon gång. Tandläkartid den 13/8 kl 9:00, står det på lappen. Nu fick jag precis påminnelse nummer två, och i båda påminnelserna står det att jag har tid kl 8:50. Nu är det ju bara 10 minuter - och jag är en sådan typ som alltid kommer väldigt tidigt ;) - men ändå lite mystiskt att den första bokningen inte stämmer med påminnelserna :confused:?? Det brukar de göra, mig veterligen.
Det står inget om att de har ändrat tiden? Det här blivit så där ibland för dottern hos tandregleringen när de behöver mer tid till någon patient före eller efter.
 
Jag har ju frågat mamma om hur hon vill göra nu när hon snart fyller jämt. Jag tycker att en stor fest vore kul skickade lite bilder/idéer till hennes mail så kan hon fundra lite på olika alternativ/teman.

Får detta klipp till svar O_o:


Ok ingen fest. Jag ska inte tjata mer :o
 
Nu blir jag jättenyfiken på lampan! Har svårt att tro att du köper en estetiskt bedrövlig lampa faktiskt :cautious:

Den är inte det vackraste jag sett. Men jag råkade avliva min glas-lampa och behövde ny akut. Billig nog att byta ut sen. Den ska inte stå där den nu står heller.
Problemet är väl att han är äldre och tycker en del saker som blir trendigt igen är tant-grejer. Som marmor eller leopard etc.
7099743C-9D41-43A8-9BC7-486E292A4720.jpeg
 
Den är inte det vackraste jag sett. Men jag råkade avliva min glas-lampa och behövde ny akut. Billig nog att byta ut sen. Den ska inte stå där den nu står heller.
Problemet är väl att han är äldre och tycker en del saker som blir trendigt igen är tant-grejer. Som marmor eller leopard etc. Visa bifogad fil 34607
Fast den där var väl inte så farlig! Ser helt ok ut :)

Jag hade ju en rosa period ett tag då allt skulle vara gull gull och det drog min dåvarande till vansinne ibland (vilket såklart är mycket märkligt eftersom rosa är den snyggaste färgen) :confused:
 
Den är inte det vackraste jag sett. Men jag råkade avliva min glas-lampa och behövde ny akut. Billig nog att byta ut sen. Den ska inte stå där den nu står heller.
Problemet är väl att han är äldre och tycker en del saker som blir trendigt igen är tant-grejer. Som marmor eller leopard etc.

Tycker det var en tjusig lampa! Din man måste vara lite känslig :angel: Jag tycker att min karl är känslig när han påstår att jag inreder tantigt :o

34609


Gardiner, kökslampa, bord och stolar fick vi med i husköpet men jag gillar dom :D Tyckte vi skulle satsa på en hel servis av det blåa porslinet men där satte mannen stopp. FÖR tantigt! :cautious:
 
Tycker det var en tjusig lampa! Din man måste vara lite känslig :angel: Jag tycker att min karl är känslig när han påstår att jag inreder tantigt :o

Visa bifogad fil 34609

Gardiner, kökslampa, bord och stolar fick vi med i husköpet men jag gillar dom :D Tyckte vi skulle satsa på en hel servis av det blåa porslinet men där satte mannen stopp. FÖR tantigt! :cautious:
Men va f.... skaffa porslinet ändå!!

Är det någon som har tantig inredningsstil är det väl @bettysmatte (som jag förövrigt gillar skarpt så absolut inget illa menat men definitivt åt tantigare hållet)
 
Nu har jag smällt i mig en hel tallrik blåbär!

Köpte en hink av en kvinna som jobbar åt en granne. (hur krångligt lät inte det där?). Blev ett gäng stora påsar med bär i frysen. Mer bir det. Jag beställde en hink till. :D
Åh blåbär, där sa du något! Det har jag ju i trädgården! Kanske skulle göra sig en paj snart.

(ja, jag har blåbär i trädgården i zon 1. Och thuja, tallbuskar och gran. Förra ägarna ville troligvis egentligen bo i zon 5.. :grin::banghead: )
 
Senast ändrad:
Men va f.... skaffa porslinet ändå!!

Nej, vi är överens om att skaffa inredning som vi båda tycker om, för att inte ha porslin i mängder. Och jag vägrar vara kvinnan som bara gör som hon vill och inte respekterar sin partners önskningar och åsikter. Såna kvinnor har jag tillräckligt av i min närhet.

(Ursäkta min upprördhet, den är inte riktad mot dig. Men jag är så redigt trött på människor som menar att jag ska "göra som jag vill" och att min man ska foga sig. Hade jag velat leva livet efter egen pipa och inte ta hänsyn till en partner hade jag förblivit singel.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp