Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så trött (——) men måste gå ut, kolla hästar, byta ett batteri och rida en häst. Sen vill jag se ”det sitter i väggarna”. Intressant program!
 
När jag var liten ville jag (bland annat) bli arkeolog.... Idag har jag varit det på riktigt - ovanpå spisfläkten :D !!

Låt mig förklara.... Vi har en GAMMAL spisfläkt som har hängt med i köket i husköpet. Den är lite söt i all sin klumpighet, och passar i mitt gamla kök med perstorpsbänkskivor och gamla vitmålade köksluckor.... :love:

Men, tillbaks till köksfläkten då. Jag fick ett städryck (ja, verkligen ;) !) och bestämde att jag minsann skulle städa ovanpå fläkten. Jag har självklart gjort det innan, men då mestadels den främre metalldelen. Innanför finns en mörkbrun plastdel. Nu var jag ju då JÄTTENOGA och energisk idag, så jag kände hur äckelklibbigt av gammalt fett det var där uppe. Sagt och gjort, jag tog en disktrasa och började torka. Men det kändes inte riktigt tillräckligt.... Så jag tog tag i en skursvamp och diskmedelsflaskan. Så jag hällde koncentrerat diskmedel och började skura.....

Hrm...konstigt detta.....färgen började ändra sig undan för undan.... O_o:confused: Jag skrubbade minsann fram en mörkgrå plast - istället för en mörkbrun. Gör om det, om ni kan..... :crazy::rofl:

Ibland är det TUR att man har lite konstig humor..... :D
 
Hur då? Jag förstår inte riktigt. :)
Tänk dig en liten planka med ett inskuret v i ena ändan inte så brett
Sen la han v et i en av nätets kryss och så tar man plankan på andra sidan stolpen och spänner åt genom att trycka på plankan i den änden nätet inte sitter
Går att göra ensam med om man är lite tricksig och spänner med hjälp av benet
Ska försöka rita hur jag menar hahha
 
Fick arslet ur och äntligen städade av bilen invändigt. Skönt att ha det gjort.

Det har varit stängt hos vår vanliga biltvätt ett tag. Nu var den öppen i ny regi och vi lämnade in bilarna för helfix. Så fina nu!
Fick tyvärr veta varför de förra supergulliga och alltid leende var väck. Chefen hade blivit skjuten till döds. 😳
Tydligen hade han lånat pengar av fel sorts folk, inte kunnat betala etc.
Så hemskt! Han var så himla rar!
 
34215
Tyckte väll de blev varmt på armen innan idag. Och tur vi har istappar i kranarna annars hade de blivit en blåsa till. Jag var skade fri i 3 veckor på semestern . så de är inte bra att jobba eller jag är oturs förföljd nu
 
Det har varit stängt hos vår vanliga biltvätt ett tag. Nu var den öppen i ny regi och vi lämnade in bilarna för helfix. Så fina nu!
Fick tyvärr veta varför de förra supergulliga och alltid leende var väck. Chefen hade blivit skjuten till döds. 😳
Tydligen hade han lånat pengar av fel sorts folk, inte kunnat betala etc.
Så hemskt! Han var så himla rar!

Men hjälp vad hemskt!
 
Men hjälp vad hemskt!

Ja, jag kan tänka mig att försörjde en hel del folk. Han hade också rätt många anställda. Iom hur gullig han var och hur mkt han värnade om andra kan jag anta att när företaget inte gick så bra så började han låna för att kunna fortsätta..
Folk häromkring är rätt snåla. Så att ha så många anställda har vi undrat hur det kan gå runt iom att det verkar vara få som ansett det var något de ville betala och det oftast var tomt där.

Jättesorgligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp