Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick handla en presskanna eftersom jag inte tål kaffet ur automaten. Hittade den lokala kaffe handlaren med 😍
20190801_125646.jpg
 
Nu har vi varit iväg och fixat bensin till gräsklipparen (ja, "någon" hade ju kört slut på den och "glömt" att säga något....:meh:) och promenerat med hunden. Har även gett mig på ett nytt fönster som behöver fixas lite (tack och lov ingen kittning denna gång!), och nu sitter jag och väntar på att våffelsmeten ska bli färdig att gräddas.... Belgiska våfflor med glass och kaffe.... :d !!
 
Jag satte nyss på flygplansläge mitt i ett telefonsamtal :o😂

Pratade med en kompis när jag insåg att jag helt plötsligt bara hade 5% batteri kvar... fick alltså sätta telefonen på högtalare och sa "men om jag har flygplansläge laddar mobilen snabbare" och min kompis bara "det är ingen br..."
När jag ringde upp några sekunder senare sa hon "jag försökte varna dig men du var för snabb" :D
 
Nästan en produktiv dag idag. Jag har kollat upp och upptäckt att min hyresvärd tappat bort min uppsägning av lägenheten :meh: . Det är irriterande men ingen ko på isen så att säga (vi ska flytta i november).

Jag har också skickat mail till en tidigare chef med andemeningen; jag har lärt mig saker ni har nytta av - jag gillar er. Kan vi hitta på något intressant tillsammans?
 
Beställt blodprov via privat företag. Misstänker att jag har en rejäl b12- och/eller järnbrist. Så på måndag är det dags att bli stucken :crazy:
 
Sitter och väntar på att få besked om jag får nått recept idag eller inte. Medicinen jag fick förra vecka var ju bra, men jag fick ut för 2 (TVÅ) dagar och kan inte hämta ut mer förrän om en månad och då också bara för 2 dagar och jag känner bara att WTF? O_o

Vad är poängen med att skriva ut medicin för 2 dagar till en människa vars smärtskov -just nu- kommer med ca 1½ veckas mellanrum och som varje gång håller i sig 4-5 dagar? 🤔

Där och då var jag i alldeles för dåligt skick för att snappa upp det, men den här veckan har jag ringt flera gånger för att få något svar på varför det är gjort så och om jag kommer få ut någon medicin eller om jag ska behöva åka in för smärtstillande dropp varje gång plågan hälsar på fram tills jag får mina 2 dagar igen (och alltså ändå måste åka in, eftersom skoven är längre än så)

Blah!
 
Det ar dags att starta dagen igen.
I gar gjorde jag 3 (eller 4?) liter rabarber/jordgubbs sylt. Det var den godaste sylt jag nagonsin smakat. Jag vet inte om det ar for att vara jordgubbar ar sa himla goda har, eller om det ar for att rabarbern ar sa mycket sotare an i Sverige. Jag hade i lite mindre an halften av sockret som receptet kallade ... och det blev perfect.
Det blev ocksa 6 smulpajer med rabarber/jordgubb och tva "peach cobblers".

Da "bar garden" star i ett stand i "stan" och saljer nagon vecka till aker jag nog ut och koper lite mer jordgubbar i dag ... jag har fortfarande en hel del rabarber kvar. :d
Jag har ocksa ett 10-tal persikor, plockade pa en narbelagen gard, som behover tas om hand i dag och en stor lada blabar som jag inte vet vad jag ska gora med.

Sa har huslig har jag inte varit pa manga ar :confused: Men nar jag gor sa himla mycket godare sylt och grejor an det man kan kopa ar det bara att fortsatta medan baren finns. Nasta vecka blir det nog bjornbars plockning ocksa ... vad ska jag gora med dem?
 
Känner mig allmänt låg, trots att dagen egentligen varit ok. Nu har hundarna fått en långpromenad iaf så om ett tag ska jag iväg och klättra lite för att se om det gör något bättre. Åker utan klätterkompisarna idag, men tänker försöka mig på att åtminstone säga hej om det dyker upp någon där som verkar trevlig (vilket iofs de flesta klättrare är). Kanske kan bli kul. Känner att jag behöver göra något för att inte hela kvällen ska bli kaos.
 
Haft lunchgäster som hängde kvar lääänge ute på gården. En liten sallad först som följdes av en ordentlig lasagne (så tacksamt att förbereda i stor mängd till hungriga bekanta) och sen en citronkaka som blev riktigt god! Jag fick dem till och med att spela ett par vändor Dixit, bästa spelet ever, särskilt när folk börjar blir lite lagom alkoholglada. Meeen! Nu har jag jagat iväg dem, och sitter smygsmuttandes på resterna av Vranacen.

Shamrock! :banana:
 
Sitter och väntar på att få besked om jag får nått recept idag eller inte.

Nope, tydligen inte. Hur jag ska överleva tills utredningen är klar är en liten gåta, för det lär dröja. Någon "fast" neurolog verkar inte finnas och pensionären som kallas in emellanåt ska visst inte finnas på plats förrän om 2 veckor till och hur länge mr dröjer återstår att se. Vad som är säkert är i af att i väntan på allt sånt så kommer jag hinna med att få ett antal besök av plågan som då tydligen ska genomlidas utan någon form av medicinering, med start idag :meh:

Således blir det nu ett Dubbel-blah :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp