Tack!Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Grattis!
Låt stå i ättika över natten och den blir som ny imorgon!The excitement! Visa bifogad fil 34142
Så otroligt intressant! Jag hade gärna lärt mig släktforska men det verkar ta sån tid med allt och ja. Får kanske ta tag i det på äldre dar sen.Ibland blir det så sorgligt när man släktforskar..... Tänk att vara frånvarande från skolan pga "utan kläder".... Ja, det fanns alltså en frånvarokategori som man kunde kryssa in när eleven var hemma från skolan pga att de saknade ordentliga ytterkläder och/eller skor.....
Sätt dem i ett annat rum då?Man skruvar fast dem på väggen, fästena syns inte. De ser ut som ett u, så blomman håller gardinen åt sidan dagtid. Jag har eventuellt gula sammetsgardiner i sovrummet. Förlorar dock fighten om gardinomtagen. Misär.
Vet du namn och födelseår på din farfarsfarfarsfar....? Skicka i så fall PM med infon så kan jag kolla lite . Arkiv digital har bra befolkningsregister från 1860 (fast detta ligger kanske längre tillbaks i och för sig).Så otroligt intressant! Jag hade gärna lärt mig släktforska men det verkar ta sån tid med allt och ja. Får kanske ta tag i det på äldre dar sen.
Vet inte mycket på min pappas sida tex. Men där flyttade min farfarsfarsfar far (lite osäker på hur många farleder) till Norrbotten från Småland. Undrat varför just dit det skulle jag vilja veta.
Jag är lite sugen på att släktforska någon gång i framtiden när jag har mer tid. Intressant nog så fick vi faktiskt pröva i en väldigt begränsad omfattning i gymnasiet, det var väldigt lärorikt.Det är VÄLDIGT roligt och väldigt intressant/lärorikt ! Man kan lära sig otroligt mycket om hur livet var för folk i olika tidsperioder. Ibland mycket mer än vad man får ut av historieböckerna, tycker jag.
Ska höra med min faster! Har en gammal bild på honom. Han var skomakare.Vet du namn och födelseår på din farfarsfarfarsfar....? Skicka i så fall PM med infon så kan jag kolla lite . Arkiv digital har bra befolkningsregister från 1860 (fast detta ligger kanske längre tillbaks i och för sig).
Sätt dem i ett annat rum då?
Det kommer bli braNu har jag skrivit klart kontraktet och ska skicka det i eftermiddag. Usch nu är det verkligen på riktigt. Grät en skvätt när jag skrev..
Hur ska de sitta?