Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker att sparka igång hjärnan efter mental dvala under större delen av sommaren. Nu ska jag ta tag i ett par surdegar som hängt med för länge.
 
Ibland blir det så sorgligt när man släktforskar..... Tänk att vara frånvarande från skolan pga "utan kläder".... :( Ja, det fanns alltså en frånvarokategori som man kunde kryssa in när eleven var hemma från skolan pga att de saknade ordentliga ytterkläder och/eller skor.....
Så otroligt intressant! Jag hade gärna lärt mig släktforska men det verkar ta sån tid med allt och ja. Får kanske ta tag i det på äldre dar sen.
Vet inte mycket på min pappas sida tex. Men där flyttade min farfarsfarsfar far (lite osäker på hur många farleder) till Norrbotten från Småland. Undrat varför just dit det skulle jag vilja veta.
 
Så otroligt intressant! Jag hade gärna lärt mig släktforska men det verkar ta sån tid med allt och ja. Får kanske ta tag i det på äldre dar sen.
Vet inte mycket på min pappas sida tex. Men där flyttade min farfarsfarsfar far (lite osäker på hur många farleder) till Norrbotten från Småland. Undrat varför just dit det skulle jag vilja veta.
Vet du namn och födelseår på din farfarsfarfarsfar....? Skicka i så fall PM med infon så kan jag kolla lite :) . Arkiv digital har bra befolkningsregister från 1860 (fast detta ligger kanske längre tillbaks i och för sig).
 
Funderar på att klippa av mig håret. Är så less på att det blir kaos direkt i knut eller utsläppt.
Funderar även vad jag ska ha på mig under ett möte idag. Informellt sådant.
 
Det är VÄLDIGT roligt och väldigt intressant/lärorikt :) ! Man kan lära sig otroligt mycket om hur livet var för folk i olika tidsperioder. Ibland mycket mer än vad man får ut av historieböckerna, tycker jag.
Jag är lite sugen på att släktforska någon gång i framtiden när jag har mer tid. Intressant nog så fick vi faktiskt pröva i en väldigt begränsad omfattning i gymnasiet, det var väldigt lärorikt.
 
Leverans avklarad
Nu blev jag änna trött
Kanske ska vila en stund innan jag går till återvinningen och affären
 
Nu har jag skrivit klart kontraktet och ska skicka det i eftermiddag. Usch nu är det verkligen på riktigt. Grät en skvätt när jag skrev..
Det kommer bli bra :)

Ska lägga ut annons på min ponny idag. Vill ha en snabb och smidig affär till ett bra hem, gärna redan till helgen. Vill bara få det överstökat.
 
Hur ska de sitta? O_o

De skruvas fast i väggen och bildar typ en ögla/omtag runt gardinerna.

Jag har dessa!

34167
 
Stickar en mössa och väntar på att klockan ska bli 16. Ett års väntan är över, känner mig som ett barn som väntar på tomten! Idag börjar CrossFit Games igen :love: :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp