Vad gör vi? Del CCXII

Kanske vill du inte ha råd, men jag hade åkt ändå om jag var som dig, man vet aldrig vad livet tar för vändningar osv. Verkar dumt att helt dra igen dörren för att ni nu ikväll kanske hittat bättre stad 😀

Jag hade gjort samma. Vem vet, när man är där "in person" så känns kanske inte staden så dum ändå :) !
Ni har rätt tror jag... Ska kolla om jag har sådan tur idag att en vän som bor i närheten där är ledig i eftermiddag, då kanske jag kan passa på att träffa henne också. Försöka att på något vis få till resan till mer än "bara" gå på jobbintervju, så att det känns så meningsfullt som möjligt att ta sig dit. Det är lite dumt för jag trivs verkligen på mitt nuvarande jobb, och hade det inte varit för att det hindrar mig att flytta "ut på landet" så hade jag aldrig ens funderat på att byta. (Butiksjobb, så det går inte att jobba på distans, och i Sthlm där alla bostäder är löjligt dyra). Jobbet jag kikar på verkar också bra, och eftersom det är i en något mindre stad får man lätt mycket mer bostad för pengarna. Att sitta med sambo, 3 stora hundar och en drös akvarium på 54kvm börjar kännas lite trångt. Och jag drömmer om en egen gräsplätt.

Jag antar att du menar att jag borde kolla upp hur man sätter in hyllorna? Tro mig, det har jag gjort. Om det ska bli större plats får jag plocka bort en hylla.
Nä jag syftar på mig själv tex. Inför köp av nytt. Häromdagen fick jag på grund av andras misstag veta att det fin kombination kyl/frys som inte kan stå i kallt förråd. De stängs av under +12.

Stång av och snabbfrosta kylen. Låt frysen vara stängd hela tiden.

Finns inte en chans att jag kan dra ut kyl/frys, det är inbyggt och står liksom nedanför golvet. Får helt enkelt försöka avfrosta så gott det går trots att den är påslagen. Jäkla påhitt att inte kunna stänga av bara en del eller att ha en av/på knapp. Fattar inte hur den som designade den tänkte.

Finns inte en chans att jag kan dra ut kyl/frys, det är inbyggt och står liksom nedanför golvet. Får helt enkelt försöka avfrosta så gott det går trots att den är påslagen. Jäkla påhitt att inte kunna stänga av bara en del eller att ha en av/på knapp. Fattar inte hur den som designade den tänkte.
Men du kan inte dra ur säkringen då? Det gör vi ibland vi har inte heller av och på knapp.

Vaknade för en liten stund sen (sovmorgon efter gårdagens sena jobbkväll) och har slösurfat lite i sängen. Ska kliva upp och äta frukost.

Vi har inget vatten. Planerat underhåll på vattenledningarna. Fick meddelande om det igår.
Kom jag ihåg det och tappade upp vatten? Givetvis inte.

Väntetid till kardiolog är 1.5-2 månader. Hur ska jag stå ut med alla tankar och oro tills dess? Bara massa tankar som gnager och gnager. Inte hört något från ögonkliniken heller sen jag var där innan påsk. Vet bara att undersökningsresultatet är lagt till läkare för bedömning. Fortfarande förkyld och hostar så inget jobb idag heller. Alla tankar bara snurrar. Blir mest ledsen, detta är inte jag, jag brukar inte oroa mig speciellt mycket för min hälsa. :( Men nu kan jag inte få tankarna att sluta snurra överhuvudtaget. :cry:

Mina nerver är inte gjorda för att ha djur.
Men jag är ägarens enda möjlighet då det går liksom inte att säga nej. Honan slet med magen i natt men gick till slut ut ordentligt med bajs. Hanen tycker att det är jobbigt att vara här även om det går lite bättre.

Jag dricker kaffe och ska snart upp till travet och heja på min vän.
IMG_4032.webp

Rätt trött på regn nu. Kommit mycket senaste veckan.. Håller på att stålsätta mig för lunchpromenad i regn. Är ju skönt att komma ut från kontoret oavsett och både jag och hundarna behöver vår långpromenad.

Tänkte grejja i trädgården efter jobbet så hoppas det slutat regna då. Allt blir så blött och kletigt annars...

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 501
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 764
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 637
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 817
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?