Kanske vill du inte ha råd, men jag hade åkt ändå om jag var som dig, man vet aldrig vad livet tar för vändningar osv. Verkar dumt att helt dra igen dörren för att ni nu ikväll kanske hittat bättre stad![]()
Ni har rätt tror jag... Ska kolla om jag har sådan tur idag att en vän som bor i närheten där är ledig i eftermiddag, då kanske jag kan passa på att träffa henne också. Försöka att på något vis få till resan till mer än "bara" gå på jobbintervju, så att det känns så meningsfullt som möjligt att ta sig dit. Det är lite dumt för jag trivs verkligen på mitt nuvarande jobb, och hade det inte varit för att det hindrar mig att flytta "ut på landet" så hade jag aldrig ens funderat på att byta. (Butiksjobb, så det går inte att jobba på distans, och i Sthlm där alla bostäder är löjligt dyra). Jobbet jag kikar på verkar också bra, och eftersom det är i en något mindre stad får man lätt mycket mer bostad för pengarna. Att sitta med sambo, 3 stora hundar och en drös akvarium på 54kvm börjar kännas lite trångt. Och jag drömmer om en egen gräsplätt.Jag hade gjort samma. Vem vet, när man är där "in person" så känns kanske inte staden så dum ändå!