Vad gör vi? Del CCXII

Sitter på bussen med en varm chailatte i min termosmugg. Igår tvättade jag min kappa och lade undan den för säsongen - idag säger väderprognosen att det ska bli typ 10-12 grader som varmast de kommande två veckorna (idag: 9 grader som varmast, "känns som 6"..) :meh::arghh::cautious: .
Sambon plockade undan vinterskor i veckan. I fredags fick han ta fram mina det var +5 och jag skulle vara stilla ute i minst 2 timmar.

Förra året hade vi 1 dm snö kommande söndag. Jag var ute i 4-5 timmar på orientering det var kallt.

Pysslar
IMG20250421101636.webp

Ska käka tidig middag med syster idag, ska bli jättetrevligt. Särskilt som vi kan diskutera hela familjesituationen. Och jag kan pussa på Bosse, hennes gosiga katt. Sedan kommer jag bli noga snusad på och märkt av Megara när jag kommer hem. Här ska inga främmande katter tro att jag är deras! 😾

Sprang 8 km efter frukost.
Kelade lite med katten innan vi åkte och handlade lite kläder. Hatar att handla men fick med mig lite som jag behövde.
Nu ska pappa laga lax och vi ska se på trav.

Jag har alltid bott i lägenhet, aldrig tidigare haft problem, men nu håller jag på att bli galen. Jag och sambon håller på och funderar kring lämplig bostadsort, vi vill ändå bo mer lantligt till (eller ja, inte storstad iaf) och vi ska verkligen se till att komma bort från att ha grannar ovanför eller under oss...
Vi hade helt galna grannar förra sommaren. Vi ringde störningsjouren varje gång dom höll på och tillslut blev dom vräkta. (Galna som att dom förde oväsen hela nätterna flera gånger i veckan.)

5 timmar kvar på jobbet och eftersom jag hade mat kvar från igår så har jag fått äta i lugn och ro. Nästan så jag funderar på om jag inte borde förbereda morgondagens och onsdagens måltider om lugnet håller i sig. Igår blev jag störd minst var femte minut när jag försökte laga mat, tog en timme att fixa en kall lunch! :banghead:

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 486
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 743
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 630
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 799
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna