Vad gör vi? Del CCXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit lite sådär med nya ”rumskompisar”.
Joggat 5.5 km. Härligt ute nu.
Ätit en macka och dricker kaffe.
Jobb till 15:30 och sen är det helg. IMG_3924.webp

Bakar en ny sockerkaka nu på morgonen. Den jag bakade igår blev näst intill oätlig... Hade ett par apelsiner liggande och tänkte att jag smaksätter med skalet från en av dem. Det blev jättestarkt och BESKT :confused: :wtf: ! Kan inte rikigt fatta att skalet från en liten apelsin kan ge SÅ mycket smak i en hel sockerkaka. Så idag har jag tagit det säkra före det osäkra och smaksatt med gammalt hederligt vaniljsocker :D!

Sitter och irriterar mig på att vården är usel ibland... Som nu, när jag för ett antal veckor sedan försökte få hjälp eftersom min medicin gav mig såpass negativa biverkningar att nackdelarna överskuggade de fördelar jag fick av den. (Jag slutade ta den efter mötet, eftersom jag kände att de inte lyssnade och mår faktiskt bättre utan den än med den) Nu först fick jag återkoppling. Läkaren har kommit fram till att det bästa vore att höja dosen av samma medicin :banghead: Kan tilläggas att vi dessutom redan testat detta tidigare och att jag då knappt kom ur sängen på morgonen för att jag mådde så dåligt. Vilket jag självfallet påminde dem om vid senaste besöket.

Ska se om jag orkar ringa dem och fråga hur i hela världen de tänker, eller om jag bara ska försöka byta läkare... Och de där idioterna sitter och får skattepengar för att göra sitt jobb. Kan de inte åtminstone försöka läsa igenom journalerna då innan de fattar beslut kring något?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 728
Senast: tanten
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 9 10 11
Svar
209
· Visningar
6 590
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
413
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 144