Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag.

_20250115_170048.webp

Edit: Tydligen dödar hon en leksaksfisk!

Mår ick. Antar att det är gårdagen och veckan som fortfarande spökar. Har iaf hämtat ut paket på Clas Ohlson (adventsljusstake för halva priset) och nya sensorer. För en gångs skull i god tid. Lämnade också in ett paket. Halt som tusan ute. Nästa år kommer jag inte behöva köpa något alls till julen.

Bokade resa och det stod fel restid på bokningsbekräftelsen. Så får invänta svar från reseanordnaren innan jag betalar in.

Det tror jag när jag ser det.... :D

Jag är inte mycket för julen, men i år behövde jag köpa en ny gran eftersom jag trampade på den gamla. Och två av mina adventsstjärnor som var tio år gamla hade gått sönder. Plus att jag faktiskt köpte en adventsljusstake. Så nu har jag allt! Tom två ljusstakar och tre stjärnor. Varav två nya.

Granen är strippad och utslängd (till boden). Men kvar blev en påse med julkulor på bordet, trots att både jag och maken tittade så att allt var undanplockat :angel:
Nåja, det går nog att pilla in den i någon av pyntlådorna...

Efter det så har jag dammsugit med det nya dammsugarmunstycket, nytt eftersom det gamla gav upp - det tålde inte Lilys galna döda-lek så bra :angel:
Nu har jag slagit mig ner med en skål glass och tänker inte göra något mer "nyttigt" idag!

Sitter och smälter middagen och väntar på att det ska bli dags att promenera bort till min ridkompis och åka iväg till stallet för kvällens ridlektion. Vi upptäckte för några veckor sedan att vi bor typ två kvarter från varandra, så istället för att sitta och köra i varsin bil samåker vi numera :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 062
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 992
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 542
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
622
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund