Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderade på åka till badhuset med sonen, passa på direkt när de öppnar för att slippa folk. Men insåg att de inte öppnar förrän kl 10 = det lär vara sjukt mycket folk där då. 😒
På helgen öppnar de 8, då brukar man kunna få en timme nästan helt ensamma.
 
Är på landet. Fyller år imorgon och funderar att baka. Tips på någon god och inte alltför komplicerat? Inte någon vardagstråkig utan ska pigga upp. Gillar nötter och gärna lite choklad
 
Försökte inhandla vad jag glömt på en Open&Pay Coop men nej inget koffein gick att köpa och jag som inte dricker kaffe... Hade kunnat tänka annorlunda och få det. Hm, kanske fortfarande finns en lösning om än snordyr:idea: lite gladare i pendlingen nu när det finns hopp:D har kakor i väskan om min grinighet spårar totalt också heheh
 
Vad ska de säga nu? Vi äter inte i din trädgård? (2 st är de). Ät någonannanstans!!
IMG_3118.jpeg
 
Dricker kaffe och det är helt tyst utom TVn. Hade tänkt se below deck men nya avsnittet är uppskjutet så får bli repris på herrarnas gymnastikfinal.
 
Funderar på att skaffa en lekportfölj och testa blankning. Förstår bara på ett ungefär hur det fungerar så det lär väl gå åt helvete :D
 
Jag är sjukt less på tävlingssystem som inte funkar och tävlande som inte "orkar" skapa ett konto utan tycker att jag ska lösa det åt dem, det tar dem 5 min att skaffa ett konto och anmäla sig, mig 30 min att lägga in dem manuellt. 🙄 Att sen det system vi ska använda inte funkar som det ska är sjukt störigt.
 
Funderar på att bära upp bebis och babysitter till övervåningen så jag kan sy lite. Men det är så otäckt att gå ner för trappan sen, med honom i famnen.
Får väl roa mig med annat ett tag till.
 
Första året mitt körsbärsträd ger rejält med frukt .Har haft det i 3 år .Första året fick jag 5 körsbär .Skatorna åt upp dom innan dom var helt mogna .Året efter var rådjuren eller om det var älgen som nästan åt upp hela busken och även äppelträdet .Min granne som klipper träd och buskar var hit och tog bort allt skadat .Han sa man ska inte klippa körsbärsträd men får chansa så det inte blir röta i dom skadade kvistarna .Äppelträdet fick någon parasit så bladen krullade ihop sig och det ser helt dött ut men det ska inte vara någon större fara utan förhoppningsvis blir det frukt nästa år .Hallon blev det så mycket att dom mindre buskarna ligger på marken av tyngden. Så jag får gå runt på gräsmattan var dag och äta jordgubbar hallon och körsbär tills jag blir mätt 😋 Har inte brytt mig om jordgubbarna alls i år utan kragarna är fulla med gräs så man får leta efter bären .Fördelen att inte skatorna ser dom och slipper nät
 
Första året mitt körsbärsträd ger rejält med frukt .Har haft det i 3 år .Första året fick jag 5 körsbär .Skatorna åt upp dom innan dom var helt mogna .Året efter var rådjuren eller om det var älgen som nästan åt upp hela busken och även äppelträdet .Min granne som klipper träd och buskar var hit och tog bort allt skadat .Han sa man ska inte klippa körsbärsträd men får chansa så det inte blir röta i dom skadade kvistarna .
Nu har vi surkörsbär och iaf de går att klippa. Under uppväxten hade farmor typ 20 träd vilket gjorde att vi tog fram sågen och tog en top lite då och nu. Inga problem med det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 076
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp