Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, har du blivit med en Enmanskravall?! Grattis
Jag fick en sån som 1a och därav enda barn...
Mvh/numera helt gråhårig snudd på vitt...
Åh, dottern kom in till maken med sin Bobby-car häromdagen och bad honom hjälpa henne upp med den i klätterställningen igen, så att den skulle kunna åka rutschkana ned. "Men den här gången får den åka själv, för det var lite läskigt att köra ner..."
Då har hon alltså fått upp den 1,5 meter på en stege i nya lekställningen helt på egen hand en gång redan, men det var väl lite jobbigt misstänker jag
Har en våghals här hemma också, har mer än en gång fått stoppa honom från att åka med sin bobby ner för trappan från övervåningen… Han är 1,5
Min etta är/var som din ungefär, jag börjar slappna av nu efter 5,5 år Tack och lov är tvåan väldigt sansad, hon har grym koll på kroppen och sin egen förmåga, är liksom inte ens orolig när hon är på en klätterställning etc. Hoppas er lille också blir en motvikt till ettan
Det hjälper absolut! På den tiden jag lyckades ta mig till frisören () vad jag dem alltid att klippa ur håret lite på sommaren, det är hemskt att ha tjockt hår när det är så varmt.Lider med mitt stora barn i den här värmen, han blir och har alltid blivit så himla påverkad, loj och trött trots hatt/keps, mycket vätska och att vi försöker hålla honom i skuggan så mycket det går. Han har väldigt tjockt hår och vill dessutom ha det långt, funderar på om man kan be frisören tunna ur det och om det skulle hjälpa. Har själv aldrig riktigt haft det problemet
Låter lovande! Dags att boka frisörbesök snart då...Det hjälper absolut! På den tiden jag lyckades ta mig till frisören () vad jag dem alltid att klippa ur håret lite på sommaren, det är hemskt att ha tjockt hår när det är så varmt.
Så fint beskrivet! Så är det ju verkligen, jag kan få lite rysningar när jag tänker på hur lätt det hade varit att det inte blivit de barn jag har.Ligger och tittar på min lilla prins och tänker att.. där är han. Helt komplett med fingrar och tår. Ligger och snusar bredvid mig. Innan jag fick barn trodde jag att allt det här på något sätt skulle kännas naturligt när man väl fick barn men nej, det känns fortfarande helt främmande. Att vi struntade i kondom en varm augustidag, en vanlig dag som alla andra dagar var fast det inte alls blev en vanlig dag. Att just det beslutet just då skulle resultera i att jag nu har en son som ligger och snusar bredvid mig. En livs levande människa. Med en liten näsa och världens sötaste lilla mun. Det är ju faktiskt helt sjukt på alla sätt och vis. Och att om det inte varit just vi, och just då, så hade det inte blivit just han. Nä, jag kommer nog aldrig få grepp om det här med att få barn!
+ @VoeuxSå fint beskrivet! Så är det ju verkligen, jag kan få lite rysningar när jag tänker på hur lätt det hade varit att det inte blivit de barn jag har.
Jag har också ett sånt barn jag sörjer ibland, men som du säger hade jag ju då inte haft mina barn så på ett sätt kan jag också bli lite tacksam över att det hände samtidigt som det känns som ett förlorat barn.+ @Voeux
Det är svindlande tankar det där. De små, osannolika omständigheterna som gav en just sina barn! Ibland tänker jag på motsvarande vis om det barn jag aldrig fick, när jag fick ett ma innan storebror kom till. Jag sörjer det barnet ibland, funderar på hur hen hade varit, men inser också att jag aldrig hade fått min store E om hen fått leva eftersom han är född 5 månader efter bf med det första. Det går liksom inte begripa att det kunde varit på ett helt annat sätt.
+ @Voeux
Det är svindlande tankar det där. De små, osannolika omständigheterna som gav en just sina barn! Ibland tänker jag på motsvarande vis om det barn jag aldrig fick, när jag fick ett ma innan storebror kom till. Jag sörjer det barnet ibland, funderar på hur hen hade varit, men inser också att jag aldrig hade fått min store E om hen fått leva eftersom han är född 5 månader efter bf med det första. Det går liksom inte begripa att det kunde varit på ett helt annat sätt.
Var ni på vildmarkshotellet?Herregud. Vi har varit bortresta fredag till söndag och jag är så slut så slut Många mil i bilen, två hotellnätter och två dagar på Kolmården. Med en 3,5-åring och en oerhört energisk 1,5-åring… Frukostbuffé var en mardröm Och vi sov riktigt dåligt. Men vi har ändå haft det superkul och härligt, det var perfekt väder och inte speciellt mycket folk i parken. Bamses värld var toppen.
Ja, en av nätternaVar ni på vildmarkshotellet?
Där var vi förra året, med dottern som då var 3 och grabbarna som var 10 och 14. De hade roligt allihop även om dottern såklart fick ut mest av Bamses värld, men grabbarna tyckte ändå det var roligt att åka karusellerna. Skalmans bil eller vad den hette fick hem även hos biltokiga stora barn hahaHerregud. Vi har varit bortresta fredag till söndag och jag är så slut så slut Många mil i bilen, två hotellnätter och två dagar på Kolmården. Med en 3,5-åring och en oerhört energisk 1,5-åring… Frukostbuffé var en mardröm Och vi sov riktigt dåligt. Men vi har ändå haft det superkul och härligt, det var perfekt väder och inte speciellt mycket folk i parken. Bamses värld var toppen.