Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, har du blivit med en Enmanskravall?! Grattis :angel:

Jag fick en sån som 1a och därav enda barn... :D:heart
Mvh/numera helt gråhårig snudd på vitt...

För sent för oss med ensambarn så.. :D

IMG_9650.gif

Åh, dottern kom in till maken med sin Bobby-car häromdagen och bad honom hjälpa henne upp med den i klätterställningen igen, så att den skulle kunna åka rutschkana ned. "Men den här gången får den åka själv, för det var lite läskigt att köra ner..." :nailbiting:

Då har hon alltså fått upp den 1,5 meter på en stege i nya lekställningen helt på egen hand en gång redan, men det var väl lite jobbigt misstänker jag :meh:

Har en våghals här hemma också, har mer än en gång fått stoppa honom från att åka med sin bobby ner för trappan från övervåningen… :eek: Han är 1,5 😬

Ja, ibland önskar man att det där med konsekvenstänk hade kunnat utvecklas lite tidigare i livet. Men nej, man ska bli typ 25 först :cautious:😅

Lider med mitt stora barn i den här värmen, han blir och har alltid blivit så himla påverkad, loj och trött trots hatt/keps, mycket vätska och att vi försöker hålla honom i skuggan så mycket det går. Han har väldigt tjockt hår och vill dessutom ha det långt, funderar på om man kan be frisören tunna ur det och om det skulle hjälpa. Har själv aldrig riktigt haft det problemet :p 🙈

Lider med mitt stora barn i den här värmen, han blir och har alltid blivit så himla påverkad, loj och trött trots hatt/keps, mycket vätska och att vi försöker hålla honom i skuggan så mycket det går. Han har väldigt tjockt hår och vill dessutom ha det långt, funderar på om man kan be frisören tunna ur det och om det skulle hjälpa. Har själv aldrig riktigt haft det problemet :p 🙈
Det hjälper absolut! På den tiden jag lyckades ta mig till frisören (🙈) vad jag dem alltid att klippa ur håret lite på sommaren, det är hemskt att ha tjockt hår när det är så varmt.

Ligger och tittar på min lilla prins och tänker att.. där är han. Helt komplett med fingrar och tår. Ligger och snusar bredvid mig. Innan jag fick barn trodde jag att allt det här på något sätt skulle kännas naturligt när man väl fick barn men nej, det känns fortfarande helt främmande. Att vi struntade i kondom en varm augustidag, en vanlig dag som alla andra dagar var fast det inte alls blev en vanlig dag. Att just det beslutet just då skulle resultera i att jag nu har en son som ligger och snusar bredvid mig. En livs levande människa. Med en liten näsa och världens sötaste lilla mun. Det är ju faktiskt helt sjukt på alla sätt och vis. Och att om det inte varit just vi, och just då, så hade det inte blivit just han. Nä, jag kommer nog aldrig få grepp om det här med att få barn!

Ligger och tittar på min lilla prins och tänker att.. där är han. Helt komplett med fingrar och tår. Ligger och snusar bredvid mig. Innan jag fick barn trodde jag att allt det här på något sätt skulle kännas naturligt när man väl fick barn men nej, det känns fortfarande helt främmande. Att vi struntade i kondom en varm augustidag, en vanlig dag som alla andra dagar var fast det inte alls blev en vanlig dag. Att just det beslutet just då skulle resultera i att jag nu har en son som ligger och snusar bredvid mig. En livs levande människa. Med en liten näsa och världens sötaste lilla mun. Det är ju faktiskt helt sjukt på alla sätt och vis. Och att om det inte varit just vi, och just då, så hade det inte blivit just han. Nä, jag kommer nog aldrig få grepp om det här med att få barn!
Så fint beskrivet! Så är det ju verkligen, jag kan få lite rysningar när jag tänker på hur lätt det hade varit att det inte blivit de barn jag har.

Så fint beskrivet! Så är det ju verkligen, jag kan få lite rysningar när jag tänker på hur lätt det hade varit att det inte blivit de barn jag har.
+ @Voeux
Det är svindlande tankar det där. De små, osannolika omständigheterna som gav en just sina barn! Ibland tänker jag på motsvarande vis om det barn jag aldrig fick, när jag fick ett ma innan storebror kom till. Jag sörjer det barnet ibland, funderar på hur hen hade varit, men inser också att jag aldrig hade fått min store E om hen fått leva eftersom han är född 5 månader efter bf med det första. Det går liksom inte begripa att det kunde varit på ett helt annat sätt.

+ @Voeux
Det är svindlande tankar det där. De små, osannolika omständigheterna som gav en just sina barn! Ibland tänker jag på motsvarande vis om det barn jag aldrig fick, när jag fick ett ma innan storebror kom till. Jag sörjer det barnet ibland, funderar på hur hen hade varit, men inser också att jag aldrig hade fått min store E om hen fått leva eftersom han är född 5 månader efter bf med det första. Det går liksom inte begripa att det kunde varit på ett helt annat sätt.
Jag har också ett sånt barn jag sörjer ibland, men som du säger hade jag ju då inte haft mina barn så på ett sätt kan jag också bli lite tacksam över att det hände samtidigt som det känns som ett förlorat barn.

Lyssnar på 3 aktiva barn som leker, själv hade jag gärna sovit en stund till.
Barnen pratar om att åka och bada idag igen, igår fick alla tre bada hemma hos min exman. Minstingen var överlycklig i sin bil med armpuffar så det lär bli sommarens hit på badstranden i sommar :love:

Bifogade filer

• Screenshot_20230610-195212_Gallery.webp
    Screenshot_20230610-195212_Gallery.webp
    39,4 KB · Visningar: 62
+ @Voeux

Förstår att du sörjer :heart

De här tankarna är också anledningen till att jag idag inte skulle klara av att göra en abort. Även om det kändes som en bagatell när jag var yngre. Samtidigt som jag tycker att tre barn är ett för mycket för oss, så kanske borde jag sterilisera mig nu. Och mitt i sådana tankar så kan jag heller inte släppa vem det skulle bli om det blev en till? Vem skulle det vara, som egentligen var en för mycket men sen fick en sån självklar plats? Vill jag inte träffa hen? Men ja, så kan man ju tänka efter tio barn också. Läste tråden om hur man vet att man är klar med barn för en tid sedan och just då kändes det så solklart för mig. Två. Sen kan jag klippa äggledarna. Så varför känns det plötsligt fel?

Verkligen stora och känslosamma frågor, det här med de små.

Jag följer och läser men herregud vad livet springer iväg. Har börjat jobba sen 2 månader tillbaka, och har väldigt mycket att göra på jobbet i kombination med två små barn hemma, min man är föräldraledig men hans mamma dog plötsligt i februari så han är lite under isen just nu. Lilleman förstod att det var dags att börja göra livet enklare för sina föräldrar, så sen typ 3 veckor tillbaka sover han hela nätter (19.30-07.00 med matning i sömnen).

Just nu sitter jag och äter frukost med barnen, lillkillen vaknade vid 7 och stortjejen kom ner gäspandes vid 08.30 och sa att hon var lite trött… Nu är det full fart dock ♥️ Undra varför hon kallas för Lilla My? 🫢
IMG_3524.webp

Herregud. Vi har varit bortresta fredag till söndag och jag är så slut så slut 😅 Många mil i bilen, två hotellnätter och två dagar på Kolmården. Med en 3,5-åring och en oerhört energisk 1,5-åring… 🥵 Frukostbuffé var en mardröm 😬 Och vi sov riktigt dåligt. Men vi har ändå haft det superkul och härligt, det var perfekt väder och inte speciellt mycket folk i parken. Bamses värld var toppen.

Herregud. Vi har varit bortresta fredag till söndag och jag är så slut så slut 😅 Många mil i bilen, två hotellnätter och två dagar på Kolmården. Med en 3,5-åring och en oerhört energisk 1,5-åring… 🥵 Frukostbuffé var en mardröm 😬 Och vi sov riktigt dåligt. Men vi har ändå haft det superkul och härligt, det var perfekt väder och inte speciellt mycket folk i parken. Bamses värld var toppen.
Var ni på vildmarkshotellet?

Där var vi förra året, med dottern som då var 3 och grabbarna som var 10 och 14. De hade roligt allihop även om dottern såklart fick ut mest av Bamses värld, men grabbarna tyckte ändå det var roligt att åka karusellerna. Skalmans bil eller vad den hette fick hem även hos biltokiga stora barn haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
37 38 39
Svar
760
· Visningar
43 413
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 981
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar