Vad gör vi del 106

Hur länge bör man vara hemma efter symtomfri vid magsjuka? Chefen vill att jag ska komma in imorgon, men jag mådde dåligt inatt. Jobba känns lite jobbigt just nu. Är väldigt trött och sliten..
 
Hur länge bör man vara hemma efter symtomfri vid magsjuka? Chefen vill att jag ska komma in imorgon, men jag mådde dåligt inatt. Jobba känns lite jobbigt just nu. Är väldigt trött och sliten..
Det är nog upp till arbetsplatsens rutiner för sjukfrånvaro vid magsjuka. Det är nog lite olika beroende på vad det är för arbete man har.
 
Det är nog upp till arbetsplatsens rutiner för sjukfrånvaro vid magsjuka. Det är nog lite olika beroende på vad det är för arbete man har.

Chefen vill som sagt att jag kommer in imorgon. Det är lite panik med folk så hen vill ha in allt som går så fort som möjligt. Jag jobbar med packning av babyprodukter, vet inte hur känsligt det är med tanke på att halva personalstyrkan är förkyld :angel:

72 h brukar vara det säkraste rådet, en del säger 48 h efter sista symptom.

48 h hade vi där jag jobbade innan (lokalvård). Tror jag håller mig till det. Det känns säkrare, jämfört med att gå till jobbet och smitta ner alla.
 
:meh: Alltså jag fattar att begravningsbyråer måste ha rätt ton när man ringer dit, men när personen låter tröstande för att jag anmäler mig till en minnesstund? Nåja det kanske är bra för många kanske sörjer mer när de ringer, i det här fallet handlar det om en äldre person som fick somna in lugnt och stilla. Men begravningar är alltid lite tungt ändå. :(
 
Just nu bråkar jag med försäkringsbolagets autogiroanmälan. Jag har inte angivit kontonummer men när jag trycker på knappen för att fylla i alla uppgifter så slussas jag tillbaka till "Du har redan ett aktivt autogiro" :arghh:

Tror att jag skickar in pappersanmälan istället :cautious:
 
Just nu bråkar jag med försäkringsbolagets autogiroanmälan. Jag har inte angivit kontonummer men när jag trycker på knappen för att fylla i alla uppgifter så slussas jag tillbaka till "Du har redan ett aktivt autogiro" :arghh:

Tror att jag skickar in pappersanmälan istället :cautious:

Har du autogiro på någon annan försäkring hos bolaget?
Jag fick samma meddelande när jag ville anmäla autogiro på en hundförsäkring, när jag redan hade det på två andra :)
 
Funderar på att sätta på kaffe och kanske glo på ngt på Netflix. Hoppas att rörmokaren sätter upp lappar (som utlovat) ang måndagens vattenavstängning. Det blev ju bestämt igår fm. Tycker att lappar borde komma upp senast idag!
 
Har du autogiro på någon annan försäkring hos bolaget?
Jag fick samma meddelande när jag ville anmäla autogiro på en hundförsäkring, när jag redan hade det på två andra :)

Nej, det här är enda försäkringen hos det bolaget. Däremot tecknades försäkringen över telefon och eftersom jag redan under samtalet uppgav att jag ville ha autogiro så finns det säkert markerat i systemet och ställer till det för mig när jag vill fylla i uppgifterna digitalt. Orkar inte sitta i telefonkö till kundtjänst för att ta reda på om min teori stämmer :p
 
Pyssel!
15712115423738792504706371373901.jpg


Givetvis självlysande.
 
Såg ett mail om att jag är revisor i studentkåren, har något svagt minne av att jag valdes till det, eller inte kunde säga nej ligger närmare sanningen.
Nu har jag iaf två veckor på mig att granska förra styrelsen och skriva en revisionsberättelse.

Känns så otroligt märkligt att världen fortsätter pågå när mitt liv kollapsat..
 
Skriver PM. Vi får använda vår fantasi. Bara vi håller oss till rättsreglerna vi studerar just nu, SoL, LVM, LVU osv. Kommer nog bli rörigt :p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 628
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp