Vad gör vi del 106

Jag är lite piggare nu. Kaffe och ibumentin gjorde susen. Men jag stannar hemma imorgon med, om inte annat för att minska risken att jag smittar andra på jobbet. Huvudet känns fortfarande lite fullt av bomull.

Knarkar tyger på Tradera. Borde verkligen inte köpa nåt, men de är ju så fina!
 
Vetten kom för vaccination idag och innan dess tog jag en halvtimmes barbackaritt i skritt och litegranna galopp. Var sååå välgörande för min själ; stanna upp på hästryggen och bara njuta av alla underbara färger som exploderar i naturen just nu 😍🍂🍁. Så avstressande! 💖.
 
Det blev stressigt på jobbet i slutänden av dagen, och jag kom inte iväg kl 15:30 som jag skulle. Fick jobba över lite drygt en halvtimme. Jag skulle hem och baka, laga mat, osv......så jag kände mig stressad. Nu ÄR jag hemma. Maten kokar på spisen. Mazarinerna står halvklara i kylen. Och klockan är bara 17:30, så VARFÖR stressar jag fortfarande :confused: ???? Fick säga till mig själv på skarpen nyss att lägga av.....:mad::D !!
 
Mmmm....gott och varmt :) ! Jag gjorde frikadeller av fläskkött som jag kryddade med oregano. Sedan fick de koka i en enkel sås av krossade tomater, buljongtärning, vatten och lite honung. Mums :) ! Vi äter det med ris.

Strax ska jag glasera mina svalnade mazariner. Spännande att se hur de smakar! Har nog aldrig bakat mazariner förr, men med mandelmjöl var det ju både enkelt och snabbt :) ! Igår lärde jag mig i boken "Historiebok för kakälskare" att mazariner minsann uppfanns på 1600-talet i Frankrike av en man som hette just Mazarin i efternamn. I Sverige har de också funnits länge. Det finns recept i bakböcker från i alla fall början av 1900-talet. Kul med historia :) ! När man slipper rabbla en massa kungar och årtal.... ;)
 
Har målat hela eftermiddagen. Är beroende! Struntar i vad det blir och hur det blir, jag vill bara måla och testa mig fram. Så häftigt hur färgerna blandas på duken!
Kul att man hittade ett intresse på ålderns höst typ 😂🙌🏼🤷🏼‍♀️
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 631
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp