Vad gör vi del 106

En goood kanelbulle på jobbet blev det på jobbet såhär på kanelbullens dag 😄.

Meeen så jäkla onödigt!!! Haft en bra dag såhär långt; ända tills ett 010-nummer ringt (missade numret) och får typ panik att det är från sjukhuset el så innan jag kom på att även telefonförsäljarna använder av det numret..Så otroligt onödig nästan panikångestattack. Tvi fan. Morr.
 
Solen skiner och jag borde gå ut och plantera pärlhyacinter i en rabatt och så plantera ljung i en balkonglåda. Men jag sitter med en kaffekopp och och en kanelbulle och känner mig allmänt ur gängorna.
 
Alltså.... semesterfirande som lämnar hjärnan hemma med :rofl:


Idag på em-ritten hade vi två barn inbokade att komma och rida själva.
7 år dotter och 9 år storebror. Hur gulliga somhelst och den yngre var lite nervös att rida utan mamma och har inte ridit själv förut men blivit ledd på häst innan.
Så jag frågade henne helt enkelt om hon ville rida med mig och att jag hade ett grimskaft och höll i lite extra i hennes häst under tiren. Vilket hon ville.
Storebror lite tuffare och ville rida utan ledhjälp.
Och så precis innan hela gruppen ska ge sig ut säger brodern till mig att han vill rida nära systern för hon är lite orolig :love:

Inga problem. Jag går först, leder systern och sedan brodern bakom systern så vi är alla nära. Systern är glad och börjar prata mer och mer. Inte alls blyg efter ett tag när jag frågat var hon är från, hur semestetn är, om de har badat något, om hon är en bra simmare osv bla bla allt för att avleda nervositeten....

Ridturen till stranden går hur bra somhelst och vi travar till och med en hel del.

Väl på stranden är mamman där och är lite halvjobbig som vissa förräldrar är.
Innan vi ska rida barbacka i havet frågar jag dottern om hon vill att jag ska gå med henne/leda henne i vattnet med och det vill hon.

Så där går vi i vatten upp till hästens rygg (ca 145cm hög häst) och jag som är en kortis har vågor upp till halsen ibland. Ganska blåsigt idag.

Så helt plötsligt hör jag mamman som går på stranden och tar kort "excuse me, excuse me. I'm trying to take a photo with you NOT in it, do you mind move out of the picture"

O_o:banghead::arghh::rofl::rofl::rofl:

Ibland vill jag strypa vissa förräldrar.

Förlåt att jag gör ALLT JAG KAN för att din 7-åriga oroliga dotter någonsin ska vilja sitta på en häst igen!!!!
 
Det ser ut som om trippen jag skulle kora med skolbussen for att plocka upp en hel massa fotbolls ungdommar i dag inte kan bli av. Det star klart och tydligt att bussen maste ha en "under storage" ... och det har inte min buss.
Jag ar osaker pa om jag tycker att det ar en bra sak eller inte. :cautious: Jag hade ju lovat att kora trippen for att ingen annan fans tillganglig ... researched vagen jag skulle kora och hur vi skulle komma ut ur en av Portland's riktigt backiga omraden med sma krokiga och backiga vagar utan att fastna med bussarna (for jag ser till att jag vet och litar inte pa de papper man far:p). Vi far se vad bolaget sager nar jag papekar det.
 
Har ohyra på gräsmattan... jäkla rosmördare #detskjutsförlite

72261951_373939403484778_3031049568665283064_n.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 625
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp