Vad gör vi del 106

Men skit och helvete!

Gick ner till pannrummet för att titta till pannan eftersom det inte var varmt i elementen.
Det är blött på golvet och isoleringen till rören hänger som slokande wettextrasor. Samtidigt som det stinker bränd plast.

Efter att ha kollat runt inser jag att det blivit för varmt - det verkar som det kokat?
Jag fattar inget och letar efter läckor men det är torrt överallt. Det är övertrycksventilen som löst ut. Men varför??

Så ser jag. Cirkulationspumpen till accumulatortankarna är urdragen. Vattnet har alltså fått lita på självcirkulation och blivit så hett att plasten runt rören smält. Samtidigt som det var kallt uppe i huset.

Sotaren var här igår. Han har tydligen använt uttaget till cirkulationspumpen istället för den skarvsladd jag dragit fram till pannan. Och inte satt i kontakten igen. Fan fan. Nu är det blött, och pannan har dragit in luft i systemet så det bubblar och porlar lite överallt.
Hoppas att inget gått sönder. :crazy:

Ok jag hade dött!! Kollar mitt rör i garderoben dagligen. Panik innan, lättnad efteråt (än så länge ska tilläggas....)
 
Jag blir tokig! Stressar runt som en dåre hela dagen, massor att göra på jobbet och tider att passa efteråt. Läkaren en halvtimme försenad. Föreläsaren kom inte till sin egen föreläsning (som tur väl var kunde en annan hålla i delar av ämnet). Inget wifi när vi kommer hem. Ögonen svider värre än på väldigt länge.
Jävla skitdag.
 
Känner mig som en trotsig treåring. Vill inte gå och lägga mig :arghh:
Vill ha varm choklad och en kram

Edit ursäkta massa inlägg i följd men är så jäkla trött och huvudet som gröt
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 624
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
687
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp