Jag skriver en slutrapport och ska skriva om "hosting" - alltså av en webbsida. Vad säger man på svenska egentligen? "Upphandlad värd för webbsidan är ..." eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men herregud hur gör du?Tangentbordet är verkligen obekvämt. Frågan är om jag ska försöka lämna tillbaka den imorgon eller bara vänta tills det går sönder om några månader
Katten möjligtvis hahahaMen herregud hur gör du?
Jag har bytt tangentbord när jag bytt stationär dator enbart för att anslutningen inte passade.....
Är du den hemliga tangentbordsmördaren?
Men herregud hur gör du?
Jag har bytt tangentbord när jag bytt stationär dator enbart för att anslutningen inte passade.....
Är du den hemliga tangentbordsmördaren?
Web host blir ju Webbhotell på svenska, jättekonstigt ord men ändå logisktJag skriver en slutrapport och ska skriva om "hosting" - alltså av en webbsida. Vad säger man på svenska egentligen? "Upphandlad värd för webbsidan är ..." eller?
Yup! En sann seriemördare. Jag äter mycket framför datorn och spiller både det ena och det andra. De jag inte pajar gillar Megara att döda. Jag brukar köpa två på samma gång för att ha en i reserv när den första går sönder. Köper alltid det billigaste eftersom få tangentbord överlever en halv liter vatten, sojasås, köttfärssås och spaghetti, grytor, lättdryck, pepparkakor, våfflor, glass te med honung mm och att vältas ner från skrivbordet (jag och Megara). Samt en katt som vandrar fram och tillbaka och lägger sig tillrätta på den.
Tro mig, inte ens silikonöverdrag gör att de lever en längre tid härhemma. Det här är bara lite för högt vilket gör det obekvämt för handlederna, jag brukar alltid försöka hitta de låga. Men nu är det akut så jag tror jag behåller det här tillsvidare.
Och jag har haft apple's magic keyboard sedan 2015 och det fungerar helt perfect.
Jag ater ocksa framfor datorn och med jamna mellanrum far jag vanda keyboardet upp och ner och sla det i skrivbordet nagra ganger sa att alla smulor aker ut. Annars har nog myrorna som haller till nere i keyboardet hjalpt till med just smulor ... en hel del kaffe spill och ett helt glas vatten har inte gjort nagon skillnad. Fast det ser helt klart nyare ut efter vattnet maste ha varit smutsigt fast jag inte sag det.
Web host blir ju Webbhotell på svenska, jättekonstigt ord men ändå logiskt
Finns nog inget bra ord på svenska för hosting när det gäller för en hemsida.
Tangentbordet är verkligen obekvämt. Frågan är om jag ska försöka lämna tillbaka den imorgon eller bara vänta tills det går sönder om några månader
Livet är för kort för dåliga tangentbord. Jag gjorde misstaget nyligen att köpa ett utan tangentbordsbelysning.