Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjat städa i mitt akvarie förråd
Är bara en bråkdel

Bifogade filer

• 20220304_211907.webp
    20220304_211907.webp
    168,8 KB · Visningar: 11
Jag slappar i soffan framför Inventing Anna och är glad över att jag har haft en så bra dag! Det känns så ovant att det är värt att skriva ut. 😅 Det har varit helt okej på jobbet och jag känner att jag äntligen har kommit ikapp, det har varit fantastiskt väder hela dagen, jag har gått en skön promenad och spenderat några timmar i stallet (som alltid de bästa timmarna på hela veckan, typ) och lyssnade på alla favoritlåtar på högsta volym på vägen hem.

Jag är så tacksam över att jag har fått den här dagen när världen i övrigt tar alla chanser att dela ut grava käftsmällar vad gäller alla andra känslor (och då kommer jag i sammanhanget personligen ändå lindrigt undan …).

I måndags när jag tankade 98 oktanigt var det precis över 21 kr/l...Borde ju kanske fyllt upp tanken då...Idag passade jag på att tanka upp lite till när vi var iväg och firade brorsonen; man vet ju inte hur länge idiotin fortgår och första gången jag tankar på drygt 22 kr/l. På 4 dagar har det ökat 70 öre, helt sjukt. Även om kriget gör sitt till så var det galet redan före! Men man märker hur sjukt det är ändå när man är sååååå tacksam för att det inte var uppe i 23 kr/l som jag räknade med 🥴!
#manfårvaragladförattmanfårvaratacksam

Som sagt; varit på tårtkalas ikväll för att fira min älskade brorson som fyller 3 år idag ❤.

Har köpt chips, varit ut med våfflan en sväng och dessutom tagit in trädgårdspalmen då det kändes kallt ute. Sitter nu och tittar på kisse som provokativt är på väg att peta ned förpackningen med vindruvor från köksbordet. Det är okej, han får göra det så länge han ger fan i påskliljorna jag planterat i en glasburk. :D

Gillar att folk skriver grattis till min ena moster på facebook fast hon inte ens fyller år idag men notiser visar att hon visst gör det :laugh:
Snacka om förvirrande 😅
En i min släkt har tre FaceBook konton och har angett olika födelsedatum på alla tre konton 😆

Det är extremt förvirrande. Och jag ska inte sticka under stolen med att jag är osäker på när hennes faktiska födelsedag är 😅🙈

Gillar att folk skriver grattis till min ena moster på facebook fast hon inte ens fyller år idag men notiser visar att hon visst gör det :laugh:
Snacka om förvirrande 😅
Jag hade det problemet länge - folk envisades med att gratulera mig på Chikas (hundens) födelsedag eftersom det är hennes konto, och jag använt såväl hennes namn som födelsedatum. Detta pågick fram tills typ två år sedan då jag upptäckte att man kan inaktivera födelsedagsnotisen. :o 😅

@Millicent Know the feeling.. Köpstopp på diamondpainting och dyker upp en jag titta på månger för vettigt precis, eh den bara hoppa på mig.. :rofl:
Och ska ta lugnt lite med pengar, japp då dyker konsert upp i Stockholm (gratis inträde tur nog). Pengar för tåg, hotell och nya fina festkläder kände va värt unna mig lite 💸 :rofl:
Sen var är rean?? (som jag behöver spender mera.. haha xD )

@Millicent Know the feeling.. Köpstopp på diamondpainting och dyker upp en jag titta på månger för vettigt precis, eh den bara hoppa på mig.. :rofl:
Och ska ta lugnt lite med pengar, japp då dyker konsert upp i Stockholm (gratis inträde tur nog). Pengar för tåg, hotell och nya fina festkläder kände va värt unna mig lite 💸 :rofl:
Sen var är rean?? (som jag behöver spender mera.. haha xD )
Men typ samma här, fast med pärlor. Jag är i en fas där motivationen att göra smycken är noll men intresset för att köpa pärlor är 100% :rofl: Upplevelser tycker jag ändå är helt motiverat att spendera pengar på!

Det var Lager157 som har medlemspris på tjocka stickade tröjor! Lever i sådana så kände ändå att det var ett legitimt köp, särskilt för 60 kr st :D

Iom att jag ändå inte kan sova håller jag på att jämföra mina blodprovssvar från 2 år sedan med provsvar från veckan. Vad jag kan tyda är det fortfarande inte rubbningar i sköldkörteln som spökar. Däremot verkar det som att min läkare inte beställt en del prover som rekommenderas vid mina symtom. Det känns nästan pinsamt att ev dyka upp hos vc med en hel lista på prover som man vill ta? Samtidigt börjar jag bli ganska desperat efter en diagnos och eventuell lindring :cry:

Sitter och försöker låta bli att fundera på hur trångbodda vi kommer att vara den här veckan. Två vuxna och två tonåringar i min pyttelilla etta. Kom bara för ett par dagar sedan på att 'vänta lite nu, ungarna är faktiskt tonåringar nu och vill förmodligen inte dela säng längre! :idea:' så jag panikköpte en extra uppblåsbar madrass. Nu blinkar jag sömnigt klockan sex på morgonen och inser att jag inte har några singellakan.
Vi ska klämma in en utbäddad bäddsoffa, en uppblåsbar dubbelmadrass plus en singel i mitt lilla kombinerade kök/vardagsrum i Fem nätter! 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
692
· Visningar
70 580
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 733
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25