Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min julkänsla och fred på jorden och bland människorna ett gott behag ligger på minus. Försöker desperat känna av om jag är förkyld. Jag är lite täppt i näsan men det har jag varit i en månad och 1 negativt covid test.

Ska fira jul med min bror och familjen på ena sidan. Planerna har ändrats så det finns en reell chans att jag efter en resa på ca 1 och 1/2 timme med buss och t-banebyten kommer få stå och frysa på en trafikplats i Vallentuna i 20 minuter. För att sedan göra samma resa tillbaka igen på juldagen. Hade egentligen tänkt dammsuga och moppa idag men somnade. Det enda som är det minsta julaktigt är att jag klädde min lilla gran igår och katten började leka och tugga på lamepettan direkt.

Funderar på att helt skippa all dammsugning och moppande, det får vara som det är. Varken katten eller jag mår dåligt av det. Ska försöka baka färdigt mandelmusslorna - brände en plåt igår och slängde in resten av degen i kylen. Skura kattlådan står på programmet. Kanske hinner jag riva av dammsugningen imorgon bitti innan jag åker.
 
Väl framme i Lübeck har vi checkat in, ätit middag, kollat på Knyckertz, packat upp och inspekterat badet och det pyttelilla gymmet på hotellet :)
Nu ska jag duscha och sen lägga mig i sängen. Imorgon har vi en del planer men steg ett är att äta frukost vid 8.30 :)

IMG_20211223_194032.jpg
 
Ponnyn är inne!
Fick gjort en fålla på vägen och föst in honom i den, sen var vi jättehemska. Men min mamma (som hade mulen mot sig) kunde gå fram och klappa och sedan koppla fast honom. Då följde han med snällt, blev bara rädd för mig en gång men det gick över snabbt. Det här är då ingen ohanterad unghäst utan en tävlingsponny :bag:

Nu ska vi väl äta middag och kanske plocka in ett träd. Välplanerat och bra :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
803
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
714
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp