Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var och handlade och var på bolaget. Jag fick feeling och köpte allt möjligt jag ska prova. Tänkte att jag pallar ju aldrig åka dit och har nu bunkrat. Såg ut som jag skulle ha en stor fest.
Men så kom en dyngrak herre som inte direkt luktade gott och såg väldigt sliten ut och köpte en hel stor plastsäck a la Ikea-påsarna(men från Biltema) full med bärs och Explorer.
Då kändes mitt köp rätt litet iaf. Stackars farbrorn.. Vilket livsöde.. :(

Jag fick feeling på Bolaget också. Jag köpte en flaska starkvin som jag inte har en aning om vad det är, hur det smakar och vilken färg det har (det ska tydligen vara vitt men väldigt mörkt). Snubben på Bolaget hade ingen koll heller men tyckte jag skulle rapportera hur det gick :laugh: Det hade inte ens en kategori (som tex portvin) på hylletiketten, det går bara under "Övrigt starkvin" :rofl:

909286.jpg

https://www.systembolaget.se/dryck/aperitif-dessert/domaine-pouderoux-780602

Edit: Men nu när jag är in på producentens hemsida verkar det ska vara rött... :cautious: Spännande :laugh:

Edit 2: Det har visst varit Nobelvin ett år också, hoppsan :up:
 
Senast ändrad:
Jag blev tvungen att fixa lite på datorn och lade mig i sängen med vovvi på kudden med huvudet på min axel. Nu har hon hasat ner och ligger på min axel med sitt huvud på min överarm. Varje gång jag måste lyfta den armen knorrar eller stönar hon irriterat, vänder sitt ansikte och glor mig rätt i nyllet med förebrående blick innan hon suckar och lägger ner huvudet då jag sänker armen. Varför inte bara flytta sig då kan man ju undra? :laugh:
 
Jag fick feeling på Bolaget också. Jag köpte en flaska starkvin som jag inte har en aning om vad det är, hur det smakar och vilken färg det har (det ska tydligen vara vitt men väldigt mörkt). Snubben på Bolaget hade ingen koll heller men tyckte jag skulle rapportera hur det gick :laugh: Det hade inte ens en kategori (som tex portvin) på hylletiketten, det går bara under "Övrigt starkvin" :rofl:

909286.jpg

https://www.systembolaget.se/dryck/aperitif-dessert/domaine-pouderoux-780602

Jag tycker det är så kul att testa nytt oavsett vad det är. Sambon är mindre road över alla mina prov som han sen också måste dricka/äta etc.. Sen gillar jag ju saker i perioder. Eller.. Älskar och hatar dem i perioder kanske är mer sant. Så om jag älskar en grej nu kan jag avsky det om 2 veckor. Därav dumt om jag bunkrar "jag ääääällskar den här"-sakerna. :laugh:
Enda som håller är Pol Roger! :love:
Hoppas ditt är gott! Spännande iaf!
 
Jag tycker det är så kul att testa nytt oavsett vad det är. Sambon är mindre road över alla mina prov som han sen också måste dricka/äta etc.. Sen gillar jag ju saker i perioder. Eller.. Älskar och hatar dem i perioder kanske är mer sant. Så om jag älskar en grej nu kan jag avsky det om 2 veckor. Därav dumt om jag bunkrar "jag ääääällskar den här"-sakerna. :laugh:
Enda som håller är Pol Roger! :love:
Hoppas ditt är gott! Spännande iaf!

Gamle Pol är alltid rätt! :love:
 
Vi var och handlade och var på bolaget. Jag fick feeling och köpte allt möjligt jag ska prova. Tänkte att jag pallar ju aldrig åka dit och har nu bunkrat. Såg ut som jag skulle ha en stor fest.
Men så kom en dyngrak herre som inte direkt luktade gott och såg väldigt sliten ut och köpte en hel stor plastsäck a la Ikea-påsarna(men från Biltema) full med bärs och Explorer.
Då kändes mitt köp rätt litet iaf. Stackars farbrorn.. Vilket livsöde.. :(
Men inte säljer de väl till folk som är uppenbart påverkade.........?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 155
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp